• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-07 07:08:06 följande:

Är det vanligt att må illa redan efter 2 tabletter av lutinus? Igår kväll nör jag tog första fick jag jätte ont i magen efter några timmar. Imorse tog jag en tablett och så började jag må superilla och lite yr nästan så jag kände att jag skulle vara hemma idag. Då har jag varit hemma 1 sjuktillfälle på på 4 år så det

Måste va illa om jag är hemma. Funderar på att ringa idag och begära ut gel istället, vet inte om det är samma biverkningar men jag slipper hålla på 3 ggr om dagen i alla fall

Men vad jobbigt Nmg! Brukar du ha lätt att må illa av mediciner?
  • Nmg

Ja och p piller oxå spyr av det oavsett sort.

Lycka till nu det kommer gå bra!!!

Iskristall skrev 2015-12-07 07:41:36 följande:

Men vad jobbigt Nmg! Brukar du ha lätt att må illa av mediciner?

• Emrony
    Iskristall skrev 2015-12-07 07:42:40 följande:

Nu ligger jag ombytt och klar och väntar på min tur. Spännande och nervöst!

Håller tummarna! :) Lycka till nu!
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2015-12-07 07:42:40 följande:

Nu ligger jag ombytt och klar och väntar på min tur. Spännande och nervöst!

Lycka till! Hoppas allt har gått bra och att ni fick ut massor med fina ägg!
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-06 20:22:29 följande:

Ja! Hoppas :)

Sen kommer den långa väntan. Men samtidigt är det inte så lång tid kvar till testdag iaf. Ska koncentrera mig på träning och kost fram tills dess :)

Håller tummarna och tiden får gärna gå snabbt :) Ja men det låter som en bra plan du har :)
  • hope88

Hoppas att det gått bra idag Iskristall och att ni fick ut fina ägg :)

Kram

Nu är jag på väg för andra vul, får se vad som bestäms idag :)

• Nmg

Spännande! Lycka till!

hope88 skrev 2015-12-07 13:33:59 följande:

Hoppas att det gått bra idag Iskristall och att ni fick ut fina ägg :)

Kram

Nu är jag på väg för andra vul, får se vad som bestäms idag :)

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-07 13:35:00 följande:

Spännande! Lycka till!

Det gick bra =) Äggplock på onsdag kl 09.00. Ska ta ovitrellesprutan ikväll och så blir det vilodag imorgon från sprutorna. Nu känns det nervöst!
  • Iskristall

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november