• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • irrbloss_83
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Vad tråkigt att du har mått dåligt! Usch vad man ska behöva gå igenom...
    Men 4 ägg är inte fy skam! Har du tur kan det ju bli 4 bebisar av det så småningom (ok, jag vet att det inte är sannolikt men det KAN hända) och fler än 4 behöver man nog inte ;)

Håller tummarna för att nåt av de fyra är guldägget!
  • irrbloss_83
    Lotten skrev 2015-12-07 18:08:43 följande:

Insättning idag. Det gick bra! :)
    Dock lite ledsen för att ett ägg blev befruktat av 3. Så inga till frysen :/

Hoppas på guldägget!

Lycka till ni andra också :) kram till er allihop!

Hoppas också det är guldägget! Välkommen till ruvarklubben :)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-07 16:55:33 följande:

Ja det förstår jag, tänk att snart är det över! Jo det är ok hör, har varit väldigt uppstressad över vagiator tabletterna som jag ska ta. Har haft ont i magen ich illamående efter 2 tabletter vet Ej om det är biverkning eller stressreaktion från min sida. Jag har väldigt dålig erfarenhet av tamponger tex då jag blivit yr ich mått illa för att jag spänt mig så mycket ( många år sen) och kan som sagt inte ens använda det, och nu ska man ta in en tablett 3 ggr om dagen. Det har varit det värsta tucker jag under hela ivf:en.nu ska jag hämta ut crinone gel istället. De ska ju in på samma sätt men det ör åtminstone 2 ggr om dagen istället för 3. Hoppas det blir bättre!

Ja det börjar närma sig nu :)

Låter inte alla kul :( Vad skönt att du fick byta! Även om du får ta 2 ggr nu så är det 1 mindre stressprocess per dag iaf. Kan ju vara både lutinuset och att du känner dig stressad. Svårt att veta. Kämpa på <3
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-07 18:08:43 följande:

Insättning idag. Det gick bra! :)

Dock lite ledsen för att ett ägg blev befruktat av 3. Så inga till frysen :/

Hoppas på guldägget!

Lycka till ni andra också :) kram till er allihop!

Jag håller tummarna stenhårt för att det ägget är ert lilla guldägg <3 Hoppas hoppas!

Kram
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-07 07:08:06 följande:

Är det vanligt att må illa redan efter 2 tabletter av lutinus? Igår kväll nör jag tog första fick jag jätte ont i magen efter några timmar. Imorse tog jag en tablett och så började jag må superilla och lite yr nästan så jag kände att jag skulle vara hemma idag. Då har jag varit hemma 1 sjuktillfälle på på 4 år så det

Måste va illa om jag är hemma. Funderar på att ringa idag och begära ut gel istället, vet inte om det är samma biverkningar men jag slipper hålla på 3 ggr om dagen i alla fall

Jag har inte mått något illa av Lutinusen. Var svullen och hade ont i magen första dagarna dock! Men de försvann efter typ 3 dagar!
  • Iskristall

Tack tjejer för pepp! <3

Lotten, förstår att du är lite ledsen. Men håller tummarna att det är guldägget du fått tillbaka nu! Kram

Nmg, skönt att du fått byta till crinone om det nu är lutinuset du mår dåligt av! Lycka till!

Irrbloss_83, hoppas jag klarar mig med dessa fyra. Det kan ju räcka om jag har tur.

Hope88, Lycka till på onsdag!

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-07 18:53:42 följande:

Tack tjejer för pepp! <3

Lotten, förstår att du är lite ledsen. Men håller tummarna att det är guldägget du fått tillbaka nu! Kram

Nmg, skönt att du fått byta till crinone om det nu är lutinuset du mår dåligt av! Lycka till!

Irrbloss_83, hoppas jag klarar mig med dessa fyra. Det kan ju räcka om jag har tur.

Självklart <3

Tack =)
  • Nmg

Tack jag måste dock sluta googla!! Nyss läste jag på nån engelsk sida att crinone kan ge ökad risk för missbildning. Så nu vet jag inte alls vad hag ska göra. Om man ska tro på det eller ej. Får väl försöka trycka immig tabletterna (om hag kan) och fråga läkaren på onsdag när vi ska dit på ET. Jäkla Google.. Haha. Hur mår du nu? Mår du bättre? Får du veta imorgon om äggen befruktats? Blir det ET på onsdag i så fall?

Iskristall skrev 2015-12-07 18:53:42 följande:

Tack tjejer för pepp! <3

• stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Nu såg jag, oj då! Lät ju sådär kul..va synd att du reagerade så på morfinet? :/ Men va bra, 4 ägg ändå! Nu håller vi tummarna för att de blir befruktade!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november