Nmg skrev 2015-12-06 19:23:11 följande:
Ja precis jag provade med hylsan gick väl OK. Ska ge det en chans imorgon oxå få se. Tyckte det va väldigt svårt att veta hur långt inna man kan sätta den. Om man råkar sätta den lite längre in än den ska så borde väl de oxå funka? Den utsöndras ju? När fick du biverkningar av den?Efter första? Jag är så "tacksam" att jag bara ska ta de i två veckor istället för tre som vissa verkar ha.
Jag vet inte riktigt när jag började känna av den faktiskt.... Det värsta jag har märkt av den har nog varit ömhet i brösten som gjort det svårt att sova osv. Men det är ändå hanterbart.
Längre in är bättre än längre ut, mycket av den kommer ändå komma kladdandes i retur så....
Nmg skrev 2015-12-06 19:42:48 följande:
Villa tider tar ni lutinus? Jag förstår inte riktigt hur jag ska göra.jag tänkte ta ca kl 7 på morgonen och sen kl 14 och sen kl 21. Är det ok? Sköterskan på kliniken sa att det inte är så exakt med tiderna men att man ska ha ungefär lika många timmar emellan. Hur gör ni på helgerna? Då brukar jag sova till 8:30, kan man ta första då och med 7 Tim
Mellanrum ta resterande under dagen eller ska man behöva gå upp samma tid då oxå?
Jag tar ungefär 06-14-22 eftersom de tiderna passar mitt schema bäst. Har larm på mobilen för den på eftermiddagen för då är jag ofta upptagen med annat och risken är stor att man glömmer.
Men det jag har hört är att man tar en när man vaknar, en innan man somnar och en ungefär mittemellan. Jag går upp ungefär samma tid på helgen så jag har följt i princip samma tider ändå, så jag vet inte hur de andra har gjort med det....