• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-06 14:23:13 följande:

Haha ja det är jötteskönt att det är rent ich fint när man kommer hem så man kan ta det lugnt

Ja de ringde nu alla 8 "lever" än... men att det kunde börja bli färre kommande dagar så vi får se men de såg fina ut än frågade om förstoppningen och tydligen var det vanligt efter ÄP ich kunde bli mer av lutinus oclså ( som jag ska börja med ikväll) perfekt, precis vad man behlver liksom... Är du nervös inför ÄP imorgon??

Härligt hoppas så många som möjligt klarar sig :)

Låter mindre kul att förstoppning och att det också är vanligt :/
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-06 14:24:02 följande:

Gör mitt bästa att lita på dem Men det gör jag ju förstås! Men läkaren lät förvånad som om hon inte tänkt sig mina 4 blåsor skulle vara så stora. "Oj här har det hänt grejer" gjorde att jag började fundera.

Bra :) Hm okej men äh tror de också bara tänker högt utan att det är någon fara :) Kommer gå bra det här!
  • Nmg

Tack tack! Ja det är inte skönt nånstans. Haha går pt mycket katrinplommon

hope88 skrev 2015-12-06 14:36:30 följande:

Härligt hoppas så många som möjligt klarar sig :)

Låter mindre kul att förstoppning och att det också är vanligt :/

• Nmg

Tack åh va spännande! Ska du dit på morgonen? Du lär ju uppdatera oss sen hur många va det nu igen man såg på UL?

Iskristall skrev 2015-12-06 14:27:01 följande:

Yay! Vad roligt att höra! Grattis!

Jo, lite nervös är jag allt. Men jag tror att själva ingreppet kommer gå bra! Är mest nervös och orolig över resultatet faktiskt

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-06 14:47:33 följande:

Tack tack! Ja det är inte skönt nånstans. Haha går pt mycket katrinplommon

Nä det förstår jag :/ Haha ;) Linfrön är också bra :)
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 14:49:31 följande:

Tack åh va spännande! Ska du dit på morgonen? Du lär ju uppdatera oss sen hur många va det nu igen man såg på UL?

Japp, första morgontiden....snark!

Klart jag uppdaterar! På vul såg de 4st "stora" äggblåsor på ena äggstocken och på andra var det några fler, vet ej exakt, men mindre. Vet inte ens om de har hunnit växa till sig. Jag hoppas det, för bara ev 4st känns lite snålt haha
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-06 15:23:36 följande:

Klart jag uppdaterar! På vul såg de 4st "stora" äggblåsor på ena äggstocken och på andra var det några fler, vet ej exakt, men mindre. Vet inte ens om de har hunnit växa till sig. Jag hoppas det, för bara ev 4st känns lite snålt haha
    Blev bara 3 för mig. Känns också konstigt. Men får tänka, bättre än noll. Önskar dig lycka till :)
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-06 15:39:33 följande:

Blev bara 3 för mig. Känns också konstigt. Men får tänka, bättre än noll. Önskar dig lycka till :)

Hur många äggblåsor hade du då? Vi får tänka kvalitet framför kvantitet! Som det har påpekats tidigare, det kan räcka med 1 st om vi har tur. När har du insättning?

Tack för lyckönskningen! Önskar dig lycka till också!
  • Nmg

Jag tror nog att de växer till sig! När jag va på VUL så hade jag några mellan 16-18mm och en av de största på ÄP va 28!! Så jag tror nog dina har växt hoppas att du får sova gott inatt

Iskristall skrev 2015-12-06 15:23:36 följande:

• Nmg

Hur har de gått för dina tre? Har du fått något återfört än?

Lotten skrev 2015-12-06 15:39:33 följande:

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november