• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Känner ni att ni är lite glömsk och att huvudet inte hänger med lika mycket? vet inte om det är en biverkning av menopur eller lutinus eller nåt. Känner mig lite förvirrad ibland när jag gömmer saker. Blir så irriterad, känns som att det märks på jobbet lite, och jag brukar alltid ha superkoll!! hoppas hormonerna går ur kroppen snart. Är det nån som vet hur länge hormonerna ör kvar efter en sprutperiod (kort protokoll).

• Nmg

Va roligt låter härligt

jagvillhabarn skrev 2015-12-07 20:36:47 följande:

Skrev här för ett tag sen när jag plussade :)

Går in i v 7 imorgon :) så de gick på första försöket. Får bara hoppas den vill stanna o växa :)

• Iskristall
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti

Mitt ÄP datum verkar flytta sig tillbaka till v.49 igen. Har bara ändrat till v.50 som är det korrekta.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 09:43:54 följande:

Känner ni att ni är lite glömsk och att huvudet inte hänger med lika mycket? vet inte om det är en biverkning av menopur eller lutinus eller nåt. Känner mig lite förvirrad ibland när jag gömmer saker. Blir så irriterad, känns som att det märks på jobbet lite, och jag brukar alltid ha superkoll!! hoppas hormonerna går ur kroppen snart. Är det nån som vet hur länge hormonerna ör kvar efter en sprutperiod (kort protokoll).

På Ovitrellen står det ju i bipacksedeln att den ska vara ute ur kroppen efter 10dgr, men vet att jag läst på nätet att den är ute efter 14dgr. Så nånstans där. De andra sprutorna bör väl kanske hänga kvar i lika många dagar kanske? Sen kanske man kan bli glömsk av Progesteronet? Alltså Lutinus/Crinone.
  • Iskristall

Ni som plussat tänkte ni på nåt speciellt efter återföringen? Vilade, tränade? Åt nåt speciellt? Gjorde ni nåt som ni trodde på som ni tror ökade era chanser? Finns säkert inget man direkt kan påverka, men man funderar ju

• Nmg

Haha ja jag känner mig trött men inte sömnig mer "off". Suck. Ska bli skönt med helg! Mår du bättre idag?

Iskristall skrev 2015-12-08 09:59:50 följande:

På Ovitrellen står det ju i bipacksedeln att den ska vara ute ur kroppen efter 10dgr, men vet att jag läst på nätet att den är ute efter 14dgr. Så nånstans där. De andra sprutorna bör väl kanske hänga kvar i lika många dagar kanske? Sen kanske man kan bli glömsk av Progesteronet? Alltså Lutinus/Crinone.

• jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-08 10:10:30 följande:

Ni som plussat tänkte ni på nåt speciellt efter återföringen? Vilade, tränade? Åt nåt speciellt? Gjorde ni nåt som ni trodde på som ni tror ökade era chanser? Finns säkert inget man direkt kan påverka, men man funderar ju

Vet inte om de hade någon betydelse men vi hade inte sex jag badade inte badkar och inte för varma duschar. O tog det lite lugnare än vanligt. Vi gjorde återföringen på en torsdag o jag tog 1 glas vin på fredag kvällen, annars ingen alkohol alls
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 10:23:58 följande:

Haha ja jag känner mig trött men inte sömnig mer "off". Suck. Ska bli skönt med helg! Mår du bättre idag?

Ja, tack idag mår jag mycket bättre! Fast jag har ont i svanken och lite öm neråt ljumsklarna. Men illamåendet är putsväck iallafall...skönt!

Har börjat fundera på ev återföring i morgon! så spännande! Hur känner du inför återförande?
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-08 10:38:20 följande:
    Vet inte om de hade någon betydelse men vi hade inte sex jag badade inte badkar och inte för varma duschar. O tog det lite lugnare än vanligt. Vi gjorde återföringen på en torsdag o jag tog 1 glas vin på fredag kvällen, annars ingen alkohol alls
    Nä, sex lär jag inte våga ha. Lär väl inte våga nysa eller hosta heller haha. Badkar lär jag skippa första tiden också. Men jag har läst att inom österländskmedicin ska man ha det varmt och magen för att gynna miljön för embryot att fästa efter äl. Men såklart föööör varm kan ju inte vara bra hur som helst!
  • Nmg

Vad skönt att du mår bättre! Ömheten håller insåg några dagar för mig blev det bättre 3 dagar efter. Ja jag längtar till imorgon ser fram emot det så mycket! Men är så nervös, tänk om de ringer ich söger att ingen av de har klarat sig, det är ju ändå en långtidsodling. Känner mig lite knäpp, måste vara alla hormoner- men jag tänker på äggen som att det är bebisar. Haha inte bra att bli för känslomässigt bunden. Men det är så sjukt.. Om npgra veckor kan den ha ett tickande hjärta, svårt att låta bli att tänka så. Så här långt har vi ju inte kommit nån gång under de här 2 åren som vi försökt.

Iskristall skrev 2015-12-08 10:52:07 följande:

Ja, tack idag mår jag mycket bättre! Fast jag har ont i svanken och lite öm neråt ljumsklarna. Men illamåendet är putsväck iallafall...skönt!

Har börjat fundera på ev återföring i morgon! så spännande! Hur känner du inför återförande?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november