• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim?, 38år

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 11:20:25 följande:

Vad skönt att du mår bättre! Ömheten håller insåg några dagar för mig blev det bättre 3 dagar efter. Ja jag längtar till imorgon ser fram emot det så mycket! Men är så nervös, tänk om de ringer ich söger att ingen av de har klarat sig, det är ju ändå en långtidsodling. Känner mig lite knäpp, måste vara alla hormoner- men jag tänker på äggen som att det är bebisar. Haha inte bra att bli för känslomässigt bunden. Men det är så sjukt.. Om npgra veckor kan den ha ett tickande hjärta, svårt att låta bli att tänka så. Så här långt har vi ju inte kommit nån gång under de här 2 åren som vi försökt.

Javisst är det nåt att se fram emot, samtidigt som man är sååå nervös att nåt ska gå fel. Känns jobbigt att ha så få ägg att förlita sig på känner jag fortfarande. Men försöker övertala mig själv hela tiden...det behövs bara ett! tänk kvalitet framför kvantitet osv

Jag tror verkligen på att du kommer bli gravid om du får tillbaka ett långtidsodlat! Då är det en kämpe du får tillbaka!
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-08 11:24:18 följande:

Någon som har ork o Lust o lägga till mig i listan? :)

Gravid bf 1 augusti

Fixat!
    lilsis skrev 2015-12-08 11:30:10 följande:

Inget FET i år och jag är trött och less på reproduktionscentrum.

Varför trött på dem?
  • Nmg

Håller tummarna för oss båda imorgon! Vilken tid ska du dit?

Iskristall skrev 2015-12-08 11:38:28 följande:

Javisst är det nåt att se fram emot, samtidigt som man är sååå nervös att nåt ska gå fel. Känns jobbigt att ha så få ägg att förlita sig på känner jag fortfarande. Men försöker övertala mig själv hela tiden...det behövs bara ett! tänk kvalitet framför kvantitet osv

Jag tror verkligen på att du kommer bli gravid om du får tillbaka ett långtidsodlat! Då är det en kämpe du får tillbaka!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 12:01:05 följande:

Håller tummarna för oss båda imorgon! Vilken tid ska du dit?

Har tid 13.30. Du?
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-12-08 09:43:54 följande:

Känner ni att ni är lite glömsk och att huvudet inte hänger med lika mycket? vet inte om det är en biverkning av menopur eller lutinus eller nåt. Känner mig lite förvirrad ibland när jag gömmer saker. Blir så irriterad, känns som att det märks på jobbet lite, och jag brukar alltid ha superkoll!! hoppas hormonerna går ur kroppen snart. Är det nån som vet hur länge hormonerna ör kvar efter en sprutperiod (kort protokoll).

Jag kan verkligen känna igen mig i det du skriver.
    Är inte riktigt med i huvudet, förvirrad och inte lika kvick. Glad

Det är verkligen så mycket känslor kring dom här små små kornen :)

• Nmg

15

Iskristall skrev 2015-12-08 12:01:56 följande:

Har tid 13.30. Du?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november