• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-07 15:14:53 följande:
    Det gick bra =) Äggplock på onsdag kl 09.00. Ska ta ovitrellesprutan ikväll och så blir det vilodag imorgon från sprutorna. Nu känns det nervöst!
    Lycka till på äggplocket! =) Kommer gå fint!
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-07 19:51:35 följande:

Lycka till på äggplocket! =) Kommer gå fint!

Tack :) Hoppas det!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-07 19:43:35 följande:

Tack jag måste dock sluta googla!! Nyss läste jag på nån engelsk sida att crinone kan ge ökad risk för missbildning. Så nu vet jag inte alls vad hag ska göra. Om man ska tro på det eller ej. Får väl försöka trycka immig tabletterna (om hag kan) och fråga läkaren på onsdag när vi ska dit på ET. Jäkla Google.. Haha. Hur mår du nu? Mår du bättre? Får du veta imorgon om äggen befruktats? Blir det ET på onsdag i så fall?

Jag mår bättre nu, men är så trött. De har gett mig tid för återföring på onsdag. De ringer oss på onsdag förmiddag om inget går att sätta in. Annars ska vi åka dit och sätta tillbaka. Snacka om panik om mobilen ringer på onsdagförmiddag :-/

Ja google kan vara ett djävulstyg!
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Stackare :( de lät inge kul med illamående.

Angående äggen sp kan de ju bli hyr bra som helst ändå, se bara på mig. Vi fick ju ut 4 ägg. 3 av dom befruktade ju o ett tillbaka till mig o de andra 2 långtidsodlas ju i frystes :)
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-07 19:43:35 följande:

Tack jag måste dock sluta googla!! Nyss läste jag på nån engelsk sida att crinone kan ge ökad risk för missbildning. Så nu vet jag inte alls vad hag ska göra. Om man ska tro på det eller ej. Får väl försöka trycka immig tabletterna (om hag kan) och fråga läkaren på onsdag när vi ska dit på ET. Jäkla Google.. Haha. Hur mår du nu? Mår du bättre? Får du veta imorgon om äggen befruktats? Blir det ET på onsdag i så fall?

Försök att inte googla! Men vet hur svårt det är men försök. Snart är det över! Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-07 20:00:30 följande:

Jag mår bättre nu, men är så trött. De har gett mig tid för återföring på onsdag. De ringer oss på onsdag förmiddag om inget går att sätta in. Annars ska vi åka dit och sätta tillbaka. Snacka om panik om mobilen ringer på onsdagförmiddag :-/

Ja google kan vara ett djävulstyg!

Ingen telefon ska ringa *tummar tummar*
  • Iskristall
    jagvillhabarn skrev 2015-12-07 20:04:21 följande:

Stackare :( de lät inge kul med illamående.

Angående äggen sp kan de ju bli hyr bra som helst ändå, se bara på mig. Vi fick ju ut 4 ägg. 3 av dom befruktade ju o ett tillbaka till mig o de andra 2 långtidsodlas ju i frystes :)

Åh lät ju jättebra. Vet du hur det gått med det som sattes tillbaka? Är du gravid? Tack för peppen!
    hope88 skrev 2015-12-07 20:05:13 följande:

Ingen telefon ska ringa *tummar tummar*

Hehe nä, det hoppas jag verkligen inte! Vill inte ha nåt endaste telefon samtal onsdag förmiddag!
  • jagvillhabarn
    Iskristall skrev 2015-12-07 20:15:01 följande:

Åh lät ju jättebra. Vet du hur det gått med det som sattes tillbaka? Är du gravid? Tack för peppen!Hehe nä, det hoppas jag verkligen inte! Vill inte ha nåt endaste telefon samtal onsdag förmiddag!

Skrev här för ett tag sen när jag plussade :)

Går in i v 7 imorgon :) så de gick på första försöket. Får bara hoppas den vill stanna o växa :)
  • Nmg

Puffar listan lite
    IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år