• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Emrony

Vi har precis kommit hem från återföring av en blastocyst och det blev en till frysen också. :) nu är det bara att hålla tummarna att det vill va kvar.
    Ska fortsätta med fragmin och pravidel fram tills provdagen. Blir aldrig av med sprutorna heller haha. Men det är för att försöka undvika överstimulering så det är ju för en bra sak.

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-06 16:09:04 följande:

Jag tror nog att de växer till sig! När jag va på VUL så hade jag några mellan 16-18mm och en av de största på ÄP va 28!! Så jag tror nog dina har växt hoppas att du får sova gott inatt

Tack! Hoppas också på en god natts sömn Tack för pepp!
    Emrony skrev 2015-12-06 16:18:13 följande:

Vi har precis kommit hem från återföring av en blastocyst och det blev en till frysen också. :) nu är det bara att hålla tummarna att det vill va kvar.

Ska fortsätta med fragmin och pravidel fram tills provdagen. Blir aldrig av med sprutorna heller haha. Men det är för att försöka undvika överstimulering så det är ju för en bra sak.

Så spännande! Hur känns det att vara ruvare! När fick du TD?
  • irrbloss_83

Grattis! Vad roligt med en till ruvare! Hoppas det blir ett stort fett plus för er snart :)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-06 12:38:52 följande:

Ni som gjort ÄP nyligen, hur

Mådde ni dagarna efter? Jag är fortfarande öm runt magen dock inte som första dagen. Nu kan jag sitta rakt osv, men känner mig förstoppad. Och det kommer även en liten brunflytning till o från ibland (ursäkta detalj info) är det vanligt? Jag var ute och promenerade en timme nyss i lugn takt, blev inte andfådd men är öm... Kanske va dumt av mig att röra på mig men jag ville liksom få igång tarmarna de blir inte bättre av att jag sitter still precis...

Jag var jättesvullen och hade ont i magen och var typ förstoppad i två-tre dagar efteråt, sen blev det bättre =) Tror dock de va innan kroppen blev vän med Lutinusen mer än att det var pga äggplocket...kändes det iaf som, men vet inte!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-06 13:10:30 följande:
    Ja det är mycket jobbigt!

Ja vi har ÄP i morgon bitti åh så rädd att inte få ut några ägg eller att de inte ska bli befruktade!

Åh spännande med besked om hur många befruktade som gått vidare! Håller tummarna!
    Lycka till imorgon på plocket!!!! Ska tänka på dig!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-06 17:00:38 följande:

Lycka till imorgon på plocket!!!! Ska tänka på dig!

Tackar! Det värmer att veta att ni finns här och stödjer!
  • Dirvas

Vad tråkigt att höra att det inte gick vägen för dig phee :/ guldembryot ligger nog i frysen, håller tummarna för det :)

Ser att det händer massa i tråden nu, känns som många sannolikt blir ruvare nästa vecka, jättekul! :)

• Nmg

Va roligt! När har du test datum? Fick du något till frysen oxå? Håller tummar och tår

• Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-06 16:03:50 följande:
    Hur många äggblåsor hade du då? Vi får tänka kvalitet framför kvantitet! Som det har påpekats tidigare, det kan räcka med 1 st om vi har tur. När har du insättning?

Tack för lyckönskningen! Önskar dig lycka till också!
    Två dagar innan äggplock verkade det finnas några stycken. Minns inte hur många men säg iaf 5-8 st. Kanske inte fanns ägg i alla blåsor. Sen så hade de inte växt så mkt som de önskade.

Jag har insättning imorgon :) tack!
  • Lotten
    Nmg skrev 2015-12-06 16:09:59 följande:

Hur har de gått för dina tre? Har du fått något återfört än?

Insättning imorgon om de inte ringer och säger att alla tre inte blev något.

Gud så trött jag är efter Lutinus. Förstår inte hur jag ska kunna jobba imorgon.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november