• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Lycka till imorgon! Hur många äggblåsor har man sett på UL?

hope88 skrev 2015-12-08 14:53:25 följande:

Kan tänka mig det! Är nervös mest hela tiden :p

Skickar all postitiv energi jag kan till er båda :)

• stajlish
    Nmg skrev 2015-12-08 08:45:03 följande:

Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud

Det är olika beroende på vilken klinik och vad för embryo man sätter in, hur långt odlat det är! =)
  • stajlish

Jaha ok då borde jag oxå ha haft 24/12 men de sa 22... Va konstigt med olika bud

Det är olika beroende på vilken klinik och vad för embryo man sätter in, hur långt odlat det är! =)
  • stajlish

• stajlish

• stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-08 10:10:30 följande:

Ni som plussat tänkte ni på nåt speciellt efter återföringen? Vilade, tränade? Åt nåt speciellt? Gjorde ni nåt som ni trodde på som ni tror ökade era chanser? Finns säkert inget man direkt kan påverka, men man funderar ju

Jag frågade läkaren direkt efter om man skulle tänka på nåt och hur man skulle leva för bästa resultat. Det enda hon sa var att "lev som vanligt, men du behöver ju inte börja röka!" ;) haha!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-08 12:01:56 följande:
    Har tid 13.30. Du?
    haha, va komiskt. Precis samma tid jag hade för mitt återförande =)
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-08 16:58:02 följande:

Jag frågade läkaren direkt efter om man skulle tänka på nåt och hur man skulle leva för bästa resultat. Det enda hon sa var att "lev som vanligt, men du behöver ju inte börja röka!" ;) haha!

Jo, det är väl så! Nä röka har jag inte tänkt börja med, vilken tur

Då hoppas vi kl 13.30 är en bra tid för återföring och 15.00 såklart! De bästa tiderna!
  • Nmg

Ja hihi

Iskristall skrev 2015-12-08 17:42:29 följande:

Jo, det är väl så! Nä röka har jag inte tänkt börja med, vilken tur

Då hoppas vi kl 13.30 är en bra tid för återföring och 15.00 såklart! De bästa tiderna!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november