• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Förresten har ni börjat med lutinus än? Jag tog crinone i morse, ska ta nästa snart. Upplevde den som väldigt mycket enklare. Snart så kommer väl värsta biverkningen så man får ångra

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-08 16:38:39 följande:

Lycka till imorgon! Hur många äggblåsor har man sett på UL?

Tack så mycket =) 10 st blåsor som såg bra ut tror jag det var
  • Nmg

Härligt! Du får väl uppdatera här imorgon hur det har gått

hope88 skrev 2015-12-08 18:49:34 följande:

Tack så mycket =) 10 st blåsor som såg bra ut tror jag det var

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-08 19:00:07 följande:

Härligt! Du får väl uppdatera här imorgon hur det har gått

Absolut det gör jag =)

Nu tänkte jag och mannen gå på bio! Behöver något annat och tänka på. Är så nervös! Passar på när jag inte behöver passa klockan och ta sprutor ;) Hoppas verkligen på att få sova lite inatt.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-08 17:50:28 följande:

Förresten har ni börjat med lutinus än? Jag tog crinone i morse, ska ta nästa snart. Upplevde den som väldigt mycket enklare. Snart så kommer väl värsta biverkningen så man får ångra

Jag började i morse med Lutinus. Inga problem. När kladdet kommer klarar jag mig nog med det också. Inget kan vara värre än illamåendet och sprutorna, tänker jag
  • Dirvas

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-08 19:23:45 följande:

Absolut det gör jag =)

Nu tänkte jag och mannen gå på bio! Behöver något annat och tänka på. Är så nervös! Passar på när jag inte behöver passa klockan och ta sprutor ;) Hoppas verkligen på att få sova lite inatt.

Lycka till i morgon!
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Men grattis vad roligt att höra! Håller tummarna för att allt är som det ska! Men det tror jag!
  • Nmg

Grattis!!!

• stajlish

GRATTIS!!!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november