• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • FruJohanna
    Dirvas skrev 2015-12-08 20:23:57 följande:

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Så roligt med ett plus, grattis! Håller tummarna för att allt går toppenbra!
  • HJohannesson

Hej Alla! Det blev ett plus här :) fick först ett plus på RD 10 men har haft en nästan outhärdligt stark smärta i mage och rygg sedan RD8 som varat 5-10 min varje kväll så jag har ställt in mig på att det är något som är fel. Igår och idag har det varit mer normalt molande så nu ökar hoppet igen.

Jag hade med otroligt ont i början, men det har avtagit nu. Smärta betyder inte att något är fel :) stort grattis!
  • FruJohanna

Håller tummarna för er som ska på ÄP imorgon. Jag tycker att det kändes mycket mindre/gjorde mindre ont än jag trodde det skulle göra. Lite mör efteråt bara, så det blev soffläge med värmekudde och choklad

• Emrony

Grattis!!!!!! Gud va roligt! Måste kännas otroligt härligt! :)
  • lilsis
    Iskristall skrev 2015-12-08 11:38:59 följande:

Fixat! Varför trött på dem?

De lyssnar inte på vad man säger och antecknar inte i journalen så man måste dra sin livshistoria vid varje kontakt.
  • jagvillhabarn

Grattis :)
  • Dirvas

Tack alla! :)
    HJohannesson, skönt att läsa du haft liknande. Googlade fram lite för mycket dåligt under helgen. Har fått ringa kliniken idag på morgonen så nu känns det mer på riktigt :)  ultraljud ligger dock långt bort i tiden, efter nyår.

• hope88

Stort stort grattis till dig/er Dirvas! Åh så härligt =)

Håller tummarna för insättning nmg och Iskristall! Snart är ni ruvare :)

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

• Emrony
    hope88 skrev 2015-12-09 11:07:58 följande:

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

Va skönt att det gick så bra! Jag kände också att jag inte känner mig orolig alls för nyss äggplock om det skulle bli så. Nu håller vi tummarna för era guldägg! Vila och skäm bort dig Själv nu, värme på magen var skönt tyckte jag :)
  • Nmg

Skönt att det är gjort! Håller tummarna för

Äggen!

hope88 skrev 2015-12-09 11:07:58 följande:

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november