• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    lilsis skrev 2015-12-09 03:35:29 följande:
    De lyssnar inte på vad man säger och antecknar inte i journalen så man måste dra sin livshistoria vid varje kontakt.
    Men vad trist att känna att man inte blir bemött som man önskar!
    hope88 skrev 2015-12-09 15:51:08 följande:
    Såg det :) Tack så mycket för pepp! Är så rädd att det här försöket inte går vägen bara. Vill ju så gärna åtminstone komma till ruvarstadiet. Hoppas allt går bra!

När fick du TD? :)
    Jag fick testdag 25/12. Alltså 18 dagar efter ÄP och 16 dagar efter återföring. Jag uppdaterar listan här under.
  • Iskristall
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år 

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • Nmg

Så då ör det klart! Då är man officiellt ruvare haha! Av våra 8 ägg som odlades så var Det 5 st som som klarade sig länge till igår men de var bara "ok" och valdes därför bort. 3 st blastocyster blev det. 1 återfördes och 2 till frysen. Frågade hur många %chans det va att detta går vägen så sa han över 50% chans. Känns riktigt bra men man vågar fortfarande inte hoppas för mycket!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 16:16:18 följande:

Så då ör det klart! Då är man officiellt ruvare haha! Av våra 8 ägg som odlades så var Det 5 st som som klarade sig länge till igår men de var bara "ok" och valdes därför bort. 3 st blastocyster blev det. 1 återfördes och 2 till frysen. Frågade hur många %chans det va att detta går vägen så sa han över 50% chans. Känns riktigt bra men man vågar fortfarande inte hoppas för mycket!

Åh så härligt Nmg! Grattis! Tänk nu ÄR vi ruvare! På samma dag och allt!
  • Nmg

Hej på dig! Vad skönt att allt är bra! JS tänk att vi är ruvare nu! Tänk när vi skulle börja sprutorna, då trodde vi aldrig det här. Känns fortfarande ofattbart. Va kul dp har vi testdag nästan samtidigt hoppas att vi får "julbebisar"! hoppas hoppas att ditt andra ägg går vidare till frysen då. Skönt att veta att man har nån mer chans om inte detta funkar! Hur var ET? Jag fick lugnande igen för jag ville ha det men jag tyckte det kändes väldigt ömt.

Iskristall skrev 2015-12-09 15:19:52 följande:

Nu är jag hemma och ruvare för första gången Embryot såg fint ut sa de och hade delat sig en gång till när de visade oss det på skärmen.

Återförandet gick bra!

Av de 4 äggen var två omogna men de andra två såg som sagt bra ut. Ett är nu i min livmoder och förhoppningsvis frodas, delas och fortsätter må bra. Det andra odlas vidare. Och i nästa vecka får vi veta om det gått att frysa in som blastocyst...hoppas hoppas. Skulle vara skönt att ha det i frysen om nu inte detta lilla embryo vill stanna.

Håller tummarna för dig nu Nmg! Kan du tänka, vi två är ruvare!

• Nmg

Du är nog snart ruvare du oxå Var det på fredag du skulle tillbaka?

hope88 skrev 2015-12-09 15:51:08 följande:

Såg det :) Tack så mycket för pepp! Är så rädd att det här försöket inte går vägen bara. Vill ju så gärna åtminstone komma till ruvarstadiet. Hoppas allt går bra!

När fick du TD? :)

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 16:21:00 följande:

Hej på dig! Vad skönt att allt är bra! JS tänk att vi är ruvare nu! Tänk när vi skulle börja sprutorna, då trodde vi aldrig det här. Känns fortfarande ofattbart. Va kul dp har vi testdag nästan samtidigt hoppas att vi får "julbebisar"! hoppas hoppas att ditt andra ägg går vidare till frysen då. Skönt att veta att man har nån mer chans om inte detta funkar! Hur var ET? Jag fick lugnande igen för jag ville ha det men jag tyckte det kändes väldigt ömt.

Nä, inget lugnande. Återförandet kändes ingenting. Allt gick jättebra! Det lättaste hittills haha

Har du TD 22/12, 3 dagar före mig, jag fick TD juldagen. Men jag kan säga redan nu att jag kommer testa redan på julaftonsmorgonen om inte mensen kommit. Vill ju veta om jag kan dricka glögg på julafton eller inte
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 16:22:10 följande:

Du är nog snart ruvare du oxå Var det på fredag du skulle tillbaka?

Jag tror absolut på att hope88 kommer följa vårt spår och bli ruvare på fredag!

Hope88, tro inte annat! Hjärta
  • Nmg

Haha! Ja man orkar inte hålla dig liksom! Då får vi framemot glöggen nästa jul i så fall jag har testdag 22a men hon sa att jag kunde testa redan 20e om jag ville. Gaash hur ska man stå ut!

Iskristall skrev 2015-12-09 16:24:45 följande:

Nä, inget lugnande. Återförandet kändes ingenting. Allt gick jättebra! Det lättaste hittills haha

Har du TD 22/12, 3 dagar före mig, jag fick TD juldagen. Men jag kan säga redan nu att jag kommer testa redan på julaftonsmorgonen om inte mensen kommit. Vill ju veta om jag kan dricka glögg på julafton eller inte

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november