• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Tack

hope88 skrev 2015-12-09 17:17:38 följande:

Stort grattis nmg till ruvningen och härligt med 2 blastocyster till frysen! =))

Håller tummarna för er båda! Och även ni andra som snart har TD! Bebisverkstad på riktigt här nu ;)

Tack så mycket tjejer hoppas verkligen att jag får joina ruvarklubben på fredag :) Hi Hi!

Kram

• Nmg

Ja hihi jag har försökt sysselsätta mig. Varit på Ikea och ätit och köpt lite julklappar. Är på väg hem nu mår du bra förutom rastlösheten?

Iskristall skrev 2015-12-09 17:34:36 följande:

Jag som tänkte lägga mig i soffan med benen upp...sitter här framför datorn istället...rastlös till tusen haha

Hur känner du Nmg?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 18:55:22 följande:

Ja hihi jag har försökt sysselsätta mig. Varit på Ikea och ätit och köpt lite julklappar. Är på väg hem nu mår du bra förutom rastlösheten?

Ja, jag mår bara bra nu! Du? Jag har gjort hemmagjord fruktjuice här! Kände att jag måste få nåt nyttigt i mig!
  • FruJohanna
    Uppdaterad IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

FruJohanna - sprustart 15/11, äp v.48, bim14/12 (TD 18/12), 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49  bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim? 27 år 

Gravid! 

Cutepoison BF 26 juli 

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill 

FruGrävling BF 10 augusti
  • FruJohanna

Vad roligt att det gått bra för er med återinförandet idag tjejer! Håller tummar och tår för att de små pluttarna fastnar där de ska! Låter ju som att ni fått tillbaka fina ägg

Jag har lyckats koppla bort ruvningen ett par dagar men efter att en kompis ringde och berättade att hon är gravid i måndags och vi fick besked om att vårt embryo i labbet inte utvecklats, så blev det soffan igår kväll. Är inställd på att mensen kommer efter helgen men hoppas såklart på någon form av mirakel!

• Iskristall
    FruJohanna skrev 2015-12-09 19:50:15 följande:

Vad roligt att det gått bra för er med återinförandet idag tjejer! Håller tummar och tår för att de små pluttarna fastnar där de ska! Låter ju som att ni fått tillbaka fina ägg

Jag har lyckats koppla bort ruvningen ett par dagar men efter att en kompis ringde och berättade att hon är gravid i måndags och vi fick besked om att vårt embryo i labbet inte utvecklats, så blev det soffan igår kväll. Är inställd på att mensen kommer efter helgen men hoppas såklart på någon form av mirakel!

Bara för att embryot i labbet inte utvecklats betyder det inte att embryot du fått tillbaka inte gjort det. Miljön i livmodern är ju den bästa miljön för de små! Håller tummarna att mensen håller sig borta!
  • Nmg

Mm va gott med fruktjuice! Du får göra mycket sånt framöver Jag brukar alltid bli sugen på sånt! Det är bra här oxå, känner mig väldigt trött bara, måste bero på den där lugnande tabletten..

Iskristall skrev 2015-12-09 19:14:16 följande:

Ja, jag mår bara bra nu! Du? Jag har gjort hemmagjord fruktjuice här! Kände att jag måste få nåt nyttigt i mig!

• Nmg

Jobbigt att känna så men så kommer nog de flesta av oss tänka då och då. Men som iskristall skrev så ör ju livmodern den bästa miljön hoppas hoppas

FruJohanna skrev 2015-12-09 19:50:15 följande:

• stajlish
    hope88 skrev 2015-12-09 11:07:58 följande:

Stort stort grattis till dig/er Dirvas! Åh så härligt =)

Håller tummarna för insättning nmg och Iskristall! Snart är ni ruvare :)

Äggplock klart! Gick jättebra! Kändes inte så mycket. Gjorde lite ont när de stack in nålen i äggblåsorna men det gick över snabbt. Bedövningen i slidväggen gick också bra. Väldigt bra bemötande och omhändertagande av personalen =)

Nu ligger jag och vilar mig. Har lite småont nu och känner mig uppsvälld.

Lite dålig skörd, 4 ägg. Läkaren pratade om att bara behövs 1 guldägg så hoppas vi får ett sånt. Kvalité före kvantitet sa han så får väl vara glad. Skulle tänka postitiv och att det kan ta sig. Men hade nog gärna velat ha några till hehe. Insättning på fredag 13.15 om allt går som det ska *hoppas* och TD 27/12 i så fall.

Tack för era tummar och lyckönskningar :) Är i dagsläget inte orolig över ett nytt äp om det blir så.

Kram

Hej! Va härligt att det gick så bra =) Håller tummarna för att det blir några guldägg! =) Kram
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-09 15:19:52 följande:

Nu är jag hemma och ruvare för första gången Embryot såg fint ut sa de och hade delat sig en gång till när de visade oss det på skärmen.

Återförandet gick bra!

Av de 4 äggen var två omogna men de andra två såg som sagt bra ut. Ett är nu i min livmoder och förhoppningsvis frodas, delas och fortsätter må bra. Det andra odlas vidare. Och i nästa vecka får vi veta om det gått att frysa in som blastocyst...hoppas hoppas. Skulle vara skönt att ha det i frysen om nu inte detta lilla embryo vill stanna.

Håller tummarna för dig nu Nmg! Kan du tänka, vi två är ruvare!

Grattis o välkommen till ruvandet! =)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november