• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-09 16:16:18 följande:

Så då ör det klart! Då är man officiellt ruvare haha! Av våra 8 ägg som odlades så var Det 5 st som som klarade sig länge till igår men de var bara "ok" och valdes därför bort. 3 st blastocyster blev det. 1 återfördes och 2 till frysen. Frågade hur många %chans det va att detta går vägen så sa han över 50% chans. Känns riktigt bra men man vågar fortfarande inte hoppas för mycket!

Grattis o välkommen till ruvandet =) Härligt att du fick två till frysen med! Nu håller vi tummarna!
  • Nmg

Tack

stajlish skrev 2015-12-09 21:20:53 följande:

Grattis o välkommen till ruvandet =) Härligt att du fick två till frysen med! Nu håller vi tummarna!

• FruJohanna
    Nmg skrev 2015-12-09 19:58:13 följande:

Jobbigt att känna så men så kommer nog de flesta av oss tänka då och då. Men som iskristall skrev så ör ju livmodern den bästa miljön hoppas hoppas

Iskristall skrev 2015-12-09 19:56:16 följande:
    Bara för att embryot i labbet inte utvecklats betyder det inte att embryot du fått tillbaka inte gjort det. Miljön i livmodern är ju den bästa miljön för de små! Håller tummarna att mensen håller sig borta!
    Tack tjejer, ja vi håller fortfarande tummarna och imorgon känns det förhoppningsvis bättre. Ja känslorna pendlar verkligen då man går och väntar!

• Iskristall
    FruJohanna skrev 2015-12-09 21:52:51 följande:

Tack tjejer, ja vi håller fortfarande tummarna och imorgon känns det förhoppningsvis bättre. Ja känslorna pendlar verkligen då man går och väntar!

Ja, det kan jag tänka mig att de kommer göra, att känslorna pendlar! Ja, i morgon känns det nog bättre igen!
  • Nmg

Hur många dagar efter ÄP är man "öm". Jag är inte så öm under dagarna utan mest morgon innan jag kliver upp ur sängen (magen). Men man vet inye längre vad det beror på i denna karusell, ÄP, sprutor, eller kanske till och med gelén/tabletterna. Förvirring deluxe!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-10 08:22:42 följande:

Hur många dagar efter ÄP är man "öm". Jag är inte så öm under dagarna utan mest morgon innan jag kliver upp ur sängen (magen). Men man vet inye längre vad det beror på i denna karusell, ÄP, sprutor, eller kanske till och med gelén/tabletterna. Förvirring deluxe!

Jag kan inte säga att jag är direkt öm längre alls. Kan känna lite ömhet om jag tex reser mig upp ur vår låga soffa

Jag har inte direkt ett stillasittande jobb och nojar nu över att jag rör mig för mycket. Försöker se till att inte bli för andfådd eller anstränga mig för mycket! Tänk om jag förstör nåt? :-/
  • Nmg

Nej då! Till mig sa de igår att embryot avgör sin egen framtid så det är inget man kan göra för att den ska vara kvar/inte vara kvar. Så länge man inte röker och dricker kanske

Iskristall skrev 2015-12-10 08:58:37 följande:

Jag kan inte säga att jag är direkt öm längre alls. Kan känna lite ömhet om jag tex reser mig upp ur vår låga soffa

Jag har inte direkt ett stillasittande jobb och nojar nu över att jag rör mig för mycket. Försöker se till att inte bli för andfådd eller anstränga mig för mycket! Tänk om jag förstör nåt? :-/

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-10 09:37:36 följande:

Nej då! Till mig sa de igår att embryot avgör sin egen framtid så det är inget man kan göra för att den ska vara kvar/inte vara kvar. Så länge man inte röker och dricker kanske

Skönt att höra! Haha men jag fortsätter nog ta det så lugnt jag kan ändå! Behöver ju inte cykla över de värsta guppen
  • Nmg

Nej jag tänker mig oxå för nör jag cyklar hihi. Åh va knäpp man är.. Kan inte sluta kolla på bilden på"embryot" som vi fick. Usch känns så jobbigt om man skulle få mens...

Iskristall skrev 2015-12-10 09:44:40 följande:

Skönt att höra! Haha men jag fortsätter nog ta det så lugnt jag kan ändå! Behöver ju inte cykla över de värsta guppen

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november