• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-10 16:44:03 följande:

Inte vara nere! Ditt resultat är ju hittills bättre än mitt haha så jag tror stenhårt på att ni får återföring i morgon, kan inte tänka mig annat! Ni kommer också bli världens lyckligaste i morgon! Kram

Försöker att tänka positivt! Tack <3 Mycket kan hända till imorgon är fortfarande så nervös. BM på kliniken sa försök sov gott och tänk på era 3 ägg, men tänk om de slutar dela sig.. gaah denna väntan haha!

Tror stenhårt på ditt ägg i magen och det som odlas och frodas nu :)

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-10 18:32:51 följande:

Vilka bra nyheter!

Ja =) Försöker tänka positivt men så blir jag rädd att något ska hända till imorgon. Tiden för utvisa!
  • hope88

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat, men att de kollar imorgon

• HJohannesson
    hope88 skrev 2015-12-10 20:16:56 följande:

Hur länge blödde ni efter ÄP? Blöder fortfarande lite rött, mer när jag går på toa då är det färskt i toan. BM som ringde idag trodde inte det var någon fara, troligen ett kärl som är punkterat, men att de kollar imorgon

Jag blödde också i ett par dagar :) hela magen var öm i 1,5 vecka tror jag. Men det läker fort i magen :) lycka till i morgon!
  • Nmg

Typ 2 dagar med det va inte hela tiden bara nån gång då och då. Lycka till imorgon!

hope88 skrev 2015-12-10 20:16:56 följande:

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-10 18:56:28 följande:

Försöker att tänka positivt! Tack <3 Mycket kan hända till imorgon är fortfarande så nervös. BM på kliniken sa försök sov gott och tänk på era 3 ägg, men tänk om de slutar dela sig.. gaah denna väntan haha!

Tror stenhårt på ditt ägg i magen och det som odlas och frodas nu :)

Kram

Tack och sov gott nu, de tar väl hand om era små embryon! Det blir insättning i morgon så det så! De slutar inte dela sig!

Jag blödde inget direkt, det ända jag sett är en lutinusflytning som var lite beige till färgen. Detta var nog första dagen med lutinus. Men jag har för mig att jag fick en informationslapp där det stod att det var/är vanligt med blodblandade flytningar.

Kram
  • Nmg

Vaknade nu och känner mig lite deppig. Känns som att jag kommer få mens om några dagar. Ca 4-5 dagar innan mens kan jag känna En stark värmekänsla i kroppen( jättevarmt) en stund och nu vaknade jag med den. ÄP var samma dag som jag skulle ha haft min riktiga ÄL. Så min mens borde komma 18/12 om detta var en ostimulerad cykel. Känner inte av nåt i brösten heller, varit superömma i några dagar nu känns de som vanligt. Usch va jobbigt det känns nu. Vill verkligen inte få mens!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-11 06:40:23 följande:

Vaknade nu och känner mig lite deppig. Känns som att jag kommer få mens om några dagar. Ca 4-5 dagar innan mens kan jag känna En stark värmekänsla i kroppen( jättevarmt) en stund och nu vaknade jag med den. ÄP var samma dag som jag skulle ha haft min riktiga ÄL. Så min mens borde komma 18/12 om detta var en ostimulerad cykel. Känner inte av nåt i brösten heller, varit superömma i några dagar nu känns de som vanligt. Usch va jobbigt det känns nu. Vill verkligen inte få mens!

Men gumman inte deppa ihop nu! Värmekänslan kan vara av lutinus, det ökar ju kroppstemperaturen! Och ömheten i brösten kanske naturligt avtar lite nu när ovitrellen gått/går ur kroppen?! Och kommer tillbaka sen med råge?! Jag håller tummarna gör det iallafall! Kram
  • Nmg

Jag tar crinone så jag vet inte om det är det. Kommer nog vilja testa nästa vecka. Så sjukt nervös att Mensen ska komma. Känns som att man borde känna nåt? Känner typ ingenting...det

Iskristall skrev 2015-12-11 09:21:03 följande:

Men gumman inte deppa ihop nu! Värmekänslan kan vara av lutinus, det ökar ju kroppstemperaturen! Och ömheten i brösten kanske naturligt avtar lite nu när ovitrellen gått/går ur kroppen?! Och kommer tillbaka sen med råge?! Jag håller tummarna gör det iallafall! Kram

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-11 09:58:55 följande:

Jag tar crinone så jag vet inte om det är det. Kommer nog vilja testa nästa vecka. Så sjukt nervös att Mensen ska komma. Känns som att man borde känna nåt? Känner typ ingenting...det

Men crinone är också progesteron!

Jag känner som du, inget. Jo mina bröst är liite ömma iof. Men jag är också sjukt nervös att mensen kommer. Känner att det ska bli skönted helg nu, då ska jag vila med benen upp. Är som sagt rädd att jag anstränger mig förmycket med jobbet tex

Sitter och funderar när ovitrellen är ur kroppen så man inte får falskt positivt. Det skulle vara jättejobbigt känner jag att få upp hoppet så mycket och sen visar det sig vara falskt.
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november