• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Tjorven1980

Nu har jag varit på ett andra ultraljud. Många ägg, oklart hur många. Kliniken ska höra av sig i em när dom fått svar på blodprover. Troligen nytt ultraljud på söndag eller måndag. Äggplock trodde läkaren skulle bli tis, ons eller torsdag. Nu vill jag bara vara där!

• Nmg

Ok, kanske ör vanligt att inte känna så mycket nu? Jag läste nånstans att ovitrellen tar ca 10 dagar innan det är ute ur kroppen. Usch vilken jobbig väntan detta är... Ska du testa nån tidigare?

Iskristall skrev 2015-12-11 10:13:28 följande:

Men crinone är också progesteron!

Jag känner som du, inget. Jo mina bröst är liite ömma iof. Men jag är också sjukt nervös att mensen kommer. Känner att det ska bli skönted helg nu, då ska jag vila med benen upp. Är som sagt rädd att jag anstränger mig förmycket med jobbet tex

Sitter och funderar när ovitrellen är ur kroppen så man inte får falskt positivt. Det skulle vara jättejobbigt känner jag att få upp hoppet så mycket och sen visar det sig vara falskt.

• Nmg

Förstår det, skönt att avluta året med det liksom

Tjorven1980 skrev 2015-12-11 10:54:58 följande:

Nu har jag varit på ett andra ultraljud. Många ägg, oklart hur många. Kliniken ska höra av sig i em när dom fått svar på blodprover. Troligen nytt ultraljud på söndag eller måndag. Äggplock trodde läkaren skulle bli tis, ons eller torsdag. Nu vill jag bara vara där!

• hope88
    HJohannesson skrev 2015-12-10 21:03:41 följande:

Jag blödde också i ett par dagar :) hela magen var öm i 1,5 vecka tror jag. Men det läker fort i magen :) lycka till i morgon!

Tack för svar :) Ja än är jag också, hade kramper inatt men värmekudden hjälpte en del :) Tack!
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-10 21:37:30 följande:

Typ 2 dagar med det va inte hela tiden bara nån gång då och då. Lycka till imorgon!

Okej ja det är som en väldigt sparsam mens =)

Nu är det spännande! Hoppas allt går som tänkt. En timme kvar drygt
  • Nmg

Lycka till

hope88 skrev 2015-12-11 11:52:12 följande:

Okej ja det är som en väldigt sparsam mens =)

Nu är det spännande! Hoppas allt går som tänkt. En timme kvar drygt

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-10 23:00:37 följande:

Tack och sov gott nu, de tar väl hand om era små embryon! Det blir insättning i morgon så det så! De slutar inte dela sig!

Jag blödde inget direkt, det ända jag sett är en lutinusflytning som var lite beige till färgen. Detta var nog första dagen med lutinus. Men jag har för mig att jag fick en informationslapp där det stod att det var/är vanligt med blodblandade flytningar.

Kram

Fina du tack =) Drygt en timme kvar nu hoppas allt går som tänkt! Härligt att någon tänker positivt iaf ;)

Okej ja det var vanligt sa BM på kliniken också men vore skönt om det avtog snart :)

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-11 06:40:23 följande:

Vaknade nu och känner mig lite deppig. Känns som att jag kommer få mens om några dagar. Ca 4-5 dagar innan mens kan jag känna En stark värmekänsla i kroppen( jättevarmt) en stund och nu vaknade jag med den. ÄP var samma dag som jag skulle ha haft min riktiga ÄL. Så min mens borde komma 18/12 om detta var en ostimulerad cykel. Känner inte av nåt i brösten heller, varit superömma i några dagar nu känns de som vanligt. Usch va jobbigt det känns nu. Vill verkligen inte få mens!

Kram till dig försök att inte oroa dig(svårt jag vet) men jag tror inte det är någon fara. Håller tummarna ska ju bli plus här =) Blir man inte varm av graviditet också, kroppen börjar ju snabbt att fyllas på med mer blod. Kan ju vara så hoppas eller bara biverkan av läkemedlet! Kramis
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-11 10:54:58 följande:

Härligt!! =) Nu är du på god väg :)
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-11 11:54:51 följande:

Fina du tack =) Drygt en timme kvar nu hoppas allt går som tänkt! Härligt att någon tänker positivt iaf ;)

Okej ja det var vanligt sa BM på kliniken också men vore skönt om det avtog snart :)

Kram

Lycka till! Kram
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november