• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Tack! Nu har jag haft ont i magen och lätt illamående men det kan oxå vara crinonen eller mensen kanske... Tror jag ska tjuvtesta nästa vecka för att bearbeta mig om det skulle visa minus.

hope88 skrev 2015-12-11 11:56:46 följande:

Kram till dig försök att inte oroa dig(svårt jag vet) men jag tror inte det är någon fara. Håller tummarna ska ju bli plus här =) Blir man inte varm av graviditet också, kroppen börjar ju snabbt att fyllas på med mer blod. Kan ju vara så hoppas eller bara biverkan av läkemedlet! Kramis

• Nmg

Hur räknar ni ruvdardag förresten? Samma dag som ET eller är dag 1 dagen efter ET? Är det samma med blasto?

• Lotten
    Nmg skrev 2015-12-11 12:50:13 följande:

Hur räknar ni ruvdardag förresten? Samma dag som ET eller är dag 1 dagen efter ET? Är det samma med blasto?

Tack för frågan. Har också funderat på detta :)
  • stajlish

Ruvardag 1 är dagen efter ET iaf på min klinik =)
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-11 10:54:58 följande:

Nu har jag varit på ett andra ultraljud. Många ägg, oklart hur många. Kliniken ska höra av sig i em när dom fått svar på blodprover. Troligen nytt ultraljud på söndag eller måndag. Äggplock trodde läkaren skulle bli tis, ons eller torsdag. Nu vill jag bara vara där!

Härligt! Snart är det dags!
  • Iskristall

stajlish skrev 2015-12-11 13:24:47 följande:

Ruvardag 1 är dagen efter ET iaf på min klinik =)

Jupp, har samma information. Rd1 är dagen efter ET
  • Nmg

Åh haha nu var det jobbigare...

Iskristall skrev 2015-12-11 13:28:34 följande:

Jupp, har samma information. Rd1 är dagen efter ET

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-11 11:00:03 följande:

Ok, kanske ör vanligt att inte känna så mycket nu? Jag läste nånstans att ovitrellen tar ca 10 dagar innan det är ute ur kroppen. Usch vilken jobbig väntan detta är... Ska du testa nån tidigare?

Jag har inte riktigt bestämt mig. Det jag har bestämt är att jag kommer testa på julaftonsmorgonen eller dagen före för att veta hur jag ska tänka på julafton. Har ju nämligen fått officiellt testdag den 25:e. Men vet inte om jag kommer testa ännu tidigare, jag får se.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-11 13:29:41 följande:

Åh haha nu var det jobbigare...

Hihi varför då? För att det inte gått längre tid?
  • Nmg

Ja haha!

Iskristall skrev 2015-12-11 13:32:49 följande:

Hihi varför då? För att det inte gått längre tid?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november