BIM november 2015
Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till!
Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till!
Hejsan!
Jag slinker in här.
Jag lägger mig själv på osäker BIM då min mens inte riktigt uppför sig som den ska. Förr i världen var min mens oregelbunden eller frånvarande, men konsekvent i att vara 3 dagar kraftig blödning och två dagar avtagande, utom den gången jag inte hade haft mens på 10 månader, då störtblödde jag i 3 veckor.
Numera är den någorlunda regelbunden MEN den håller på i över en vecka (dag 9 just nu...) och börjar med sk teckenblödningar/spottings, för att sen blöda ordentligt i en dag, sedan vara spottings i ca två dagar och sedan blöder det ordentligt igen. Knäppa kropp.
Jag har PCO i grunden och fick 1:an med läkarhjälp. Då räckte det med metformin. Nu tycker läkarna att eftersom jag blöder varje månad så har jag nog ingen ägglossningsstörning heller, så jag får inte komma till gyn före minst 6 månader av aktiva försök. Därav att detta bara blir 2:a försöket, jag räknar från läkarbeskedet.
Vi har varit väldigt slarviga med skydd det senaste året, eftersom mina ertilitetsproblem troligtvis är det bästa skyddet oavsett.
Då förstår jag, ibland blöder det mer första dagen och ibland den andra som det startar igång för mig :).
Oj vad mycket de kollar! Kollar de upp allt det första läkarbesöket? Allt var bra med det de undersökte då? :)
Nu blir jag knäpp på detta. Började med ÄL tester denna gången och startade då på dag 10. Då visades ett ganska starkt streck men eftersom jag inte testat innan vet jag inte om det räknas som positivt. Dag 11, 12 och 13 har dock visat tydligt negativt (nästan osynligt streck). Har inte haft så bra koll på min cykel tidigare men förra månaden stämde det på exakt 28 dagar så då förväntade jag mig det nu med.
Vi har legat på dag 11 och 12 så om testet var positivt kanske vi prickade in ÄL ändå?! Fortsätter testa och tänker att det är väl bara att ligga på Nu vet jag däremot inte heller när jag borde ha BIM...
Snurrigt och förvirrat var det här ja...
Hur lägger man till sig på listan?
Jag har beräknad BIM 14/11 och det är andra försöket på 3e barnet :)
Vad är fsh? Men då åkte du dit bara för att ta progesteron provet? Men då kan det bli att de gör en äggledarspolning på mig då, kommer vara på cykeldag 9 då :). Gör det ont med spolningen?
Vad härligt att allt var bra :). Oj, jag beklagar för missfallet.. Var det länge sen ditt MF? :/.
Hur lägger man till sig på listan?
Jag har beräknad BIM 14/11 och det är andra försöket på 3e barnet :)
Hej, jag hoppar gärna in här med. Hade min första mens i början av sep.
Bim+ 17 (ca) så får jag mens.
Väldigt oregelbundet efter ammningsavslut!
Beräknad bim ca 14 nov.