• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Malin 845
    halfmoon skrev 2015-10-18 20:40:06 följande:
    Tror det var så att fsh är ett hormon som gör att äggen stimuleras och växer. Progesteronet kan ju sen visa på om det skett ägglossning eller inte. Fick gå till vårdcentralen och lämna blodprov på rätt dagar, fick vänta nån månad för progesteronet då cykeldag en blev på helgen. Det kändes med spolningen, men det var över rätt fort. Tyckte det var som obehaglig mensvärk.

Fick missfall i början av september. Så denna månaden blir första försöket efter missfallet. Hoppas så att det ska funka fort! :)

Har du barn sen innan? Hur länge har ni försökt?
    Aha okej! Så när de ta progrdteronet så kan det visa både om man har ägglossning eller inte? Vad bra!

Okej, jag hoppas att det inte gör för ont.. :/. Jo det är man ju van vid iallafall, hehe :P

Önskar er all lycka till! :).

Nej det är första barnet :). Sen förra våren, men då mina cykler var på 65 och nu 85 dagars mellanrum så ville jag kolla nu så allt står rätt till :). Kan ju vara strul med ägglossningen..

Har du barn sen innan? Har ni försökt länge?
  • Eemmmmaa86

Hej!

Hoppar gärna in här med.

Hoppas på en trea i skaran, men det går trögt.

Fick missfall vid nyår och sedan dess händer inget.

Bim 12 nov och jag hoppas så himla himla mycket att denna gång ska de bara gå.

• Enlitentill
    Eemmmmaa86 skrev 2015-10-18 22:24:40 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här med.

Hoppas på en trea i skaran, men det går trögt.

Fick missfall vid nyår och sedan dess händer inget.

Bim 12 nov och jag hoppas så himla himla mycket att denna gång ska de bara gå.

Välkommen! jobbar också på en trea och har Bim 8 nov. 6:e försöket så jag hoppas så att det är dags nu
  • halfmoon
    Malin 845 skrev 2015-10-18 22:09:18 följande:

Aha okej! Så när de ta progrdteronet så kan det visa både om man har ägglossning eller inte? Vad bra!

Okej, jag hoppas att det inte gör för ont.. :/. Jo det är man ju van vid iallafall, hehe :P

Önskar er all lycka till! :).

Nej det är första barnet :). Sen förra våren, men då mina cykler var på 65 och nu 85 dagars mellanrum så ville jag kolla nu så allt står rätt till :). Kan ju vara strul med ägglossningen..

Har du barn sen innan? Har ni försökt länge?

Ja, förstår det som att ett dåligt värde kan tyda på ingen/svag ägglossning.

Skönt att få det uppkollat då så allt är ok. :) Lycka till!

Nix, inga barn sen innan. Vi började med utredning och alla förberedelser i februari/mars. Gjorde första försöket i juni som ju misslyckades. Och andra försöket i juli som ledde till missfall. Kanske är tredje gången gillt nu. :)
  • mammaA93

Jag hoppar in här, fick mens idag på BIM+1.. Nu tar vi nya tag!

ÄL enligt kalendern är 1/11 och BIM 15/1!
    Blir försök nr 7 med 3e barnet

• ettena23

Hej!

Detta blir vårt andra försök.

ÄL om några dagar, tror jag... Min mens var jättekonstig denna gång. Först var det sen, tog ett test som var negativt. Sen kom den men var superlite. Efter några dagar tig jag ett nytt test, negativt. En vecka efter den skulle kommit kom den äntligen igång. Men nu en vecka senare är det fortfarande lite på pappret.

Jaja, hoppas det funkar denna månad. Är sjuk men får väl köra på ändå. BIM 4november.

• Cfmilla

Gött frustrerad!

Ingen äl idag heller tredje dagen med blinkande gubbe på ältest. Har nog lyckats mysa mig till en svampinfektion också. F-n!

Dock är jag gött svullen och tjejmagen känns udda!?

• Malin 845
    halfmoon skrev 2015-10-19 06:56:49 följande:
    Ja, förstår det som att ett dåligt värde kan tyda på ingen/svag ägglossning.

Skönt att få det uppkollat då så allt är ok. :) Lycka till!

Nix, inga barn sen innan. Vi började med utredning och alla förberedelser i februari/mars. Gjorde första försöket i juni som ju misslyckades. Och andra försöket i juli som ledde till missfall. Kanske är tredje gången gillt nu. :)
    Ja jag hoppas verkligen att allt är bra, men man blir ju nervös när det närmar sig..

Hoppas att det är tredje gången gillt för er! :) hur gamla är ni? :)
  • SamsonS

Beräknad ÄL om 2 dagar men inte den minsta antydan till stegring på ÄL test. Har en cykel på 36 dagar så vill verkligen inte missa ÄL :( har en känsla om att det kommer ta lång tid att bli gravid denna gången. Bara att hålla tummarna för stegring i eftermiddag. Ni som kör ÄL test, hur många dagar innan beräknad ÄL börjar stegringen?

Svar på tråden BIM november 2015