• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Mammabertil

Herregud ligger o gråter i sängen när jag läste hur en spermie bestämmer om de blir en flicka eller en pojke. Jag måste verkligen ha en sådan längtan. Blir ivrig och får en lustig känsla i kroppen när jag läser sådant. Jag vill NU!!

Att få ett barn att bli till är ett svårt uppdrag och man kan inte göra något åt det, så frustrerande.

• strumpan123

mina test blev svagare för varje dag och idag helt blankt :/ 

Så jäkla konstigt men ingen tvekan om att det måste varit nåt då och inte fel på testen när det blev så.
    Har ju inte ens bim förrän mån-tis.

Någon som har erfarenhet av sånt här? innan bim?

• Caligirl90
    strumpan123 skrev 2015-11-01 00:05:20 följande:

mina test blev svagare för varje dag och idag helt blankt :/ 

Så jäkla konstigt men ingen tvekan om att det måste varit nåt då och inte fel på testen när det blev så.
    Har ju inte ens bim förrän mån-tis.

Någon som har erfarenhet av sånt här? innan bim?

Ja de hände mig förra månaden och känns som samma sak händer nu :( kemisk graviditet, väldigt vanligt tydligen...
  • bamboobaby
    nepe skrev 2015-10-31 21:27:04 följande:
    Jätteskönt! Jag slutade med p-piller i februari men skyddade oss då till en början. Anledningen att jag söker hjälp nu är att jag inte haft någon ägglossning på tre månader (tempar och har använt stickor), så det är inte tiden som känns mest jobbig utan det faktum att det faktiskt inte finns en enda chans utan äl. 
    Självklart ska du söka hjälp! Nu kanske jag inte ska uppmuntra det men vi överdrev lite med tiden vi hade försökt. Hon tyckte dock att det var jättebra att vi tog kontakt och var väldigt tillmötesgående :)

Lycka till till oss båda! <3
    Fick du någon stegring på ÄL testerna eller var de helt blanka? Fick du ÄL symptom ändå?
    Jag har ÄL värk och alla andra symptom på ÄL men ytters liten stegring om äns någon på ÄL testerna. Blir inte klok på detta.
  • strumpan123
    Caligirl90 skrev 2015-11-01 00:07:56 följande:
    Ja de hände mig förra månaden och känns som samma sak händer nu :( kemisk graviditet, väldigt vanligt tydligen...
    Beklagar :/ ja jag tror jag fick en del såna här vid första bebisförsöket..
    Då är min kropp fortfarande ur balans :/
    Skulle få utredning veckan efter jag plussade med dottern, ringde och förklara situationen och fick blodförtunnande sprutor att ta varje dag i några veckor vilket verkade fungera så jag får nog ringa och fråga hur vi gör nu.

Onödigt att gå nästan två år igen och pinas med massa mf när man väl fått OK till en utredning förra gången...hoppas jag att dom tycker också.
  • Ejoma
    Körsbärsblomma skrev 2015-10-31 10:25:31 följande:

Nej vad tråkigt:( Kanske skönt att du hinner med ett försök till denna månad. Då känns det inte lika långt dit. Kram till dig!

Själv har det börjat mola lite i tjejmagen dock har jag ej börjat fått mina bruna flytningar jag alltid får ca 2dagar innan mens så hoppet finns trots att jag inte har några symtom alls.

Ja, faktiskt. Men kommer nog inte fokusera så mycket på när äl är och när bim är. Vet ej om jag stressar upp mig på det för mycket så det inte vill ta sig. Har ju varit gravid två gånger innan och båda oplanerade, då tog det snabbt som attan :D
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-31 10:51:29 följande:

Nej vad tråkigt! då får vi hoppas att det tar sig för båda i slutet av nov istället.

Ja, och du som har "tur" och fått bim nästan en vecka tidigare nu :D
  • Ellpi
    Ludde123 skrev 2015-10-31 09:44:16 följande:

Kag

Jag testade senast i torsdags....negativt. Har inte testat mer. Igår lite ljusbrunt på pappret, idag inget alls, molande i tjejmagen o svanken.
    Inget mer på pappret här heller, brösten ömmar mer och mer. Tog ett extra känsligt test på bim -3 men det var negativt.

Var så avslappnad och lugn innan de dumma bruna flytningarna, nu vill jag ju bara veta!
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-11-01 01:03:53 följande:

Ja, och du som har "tur" och fått bim nästan en vecka tidigare nu :D

Ja, jag fattar ingenting. Min kropp känns jättekonstig, min mens är typ över, bara bruna flytningar nu men jag har fortfarande som mensvärk vilket är ovanligt för mig. Men jag har också varit dålig i magen så det kanske är därför jag har ont. Jag ska börja testa äl på tis/ons. Min cykel gick från 28-24 vilket är skumt, jag bytte app till natural cycle så jag hoppas att den är bättre. :-P
Svar på tråden BIM november 2015