BIM november 2015
Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till!
Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till!
Vår dotter är bara 1 1/2 så hon vaknar väldigt tidigt.. Men a karn ska ju ha lust också. Han vill inte ha sex varje dag tyvärr... ????
Jag har två barn sen innan men det går ändå. Visserligen är mina 8 och 12 så vi kan ju smita iväg o duscha o veta att dom klarar sig själva en stund ;)
Detta är vårt andra försök. Min sambo har inga barn sen innan så vi får se. Jag är väldigt fertil men som sagt vet vi ju inte om hans spermier fungerar då han aldrig gjort någon gravid
Kommer in ganska sent här, men jag har bim 10/11, jag och min man har en dotter på 2,5 år och vi hoppas kunna få ett syskon till henne :)
Vår dotter är bara 1 1/2 så hon vaknar väldigt tidigt.. Men a karn ska ju ha lust också. Han vill inte ha sex varje dag tyvärr... ????
Vad skönt att få komma igång med hjälp :)
Hur länge har du och din partner försökt? Jag och min pojkvän är inne på 10:e försöket och det börjar kännas hopplöst. Dock haft vad jag tror var missfall i september. Så verkar ju iaf som om vi kan bli gravida. Jag är också sugen på att få hjälp av barnmorska. Men får för mig att vi inte försökt tillräckligt länge. Därav min fråga :) har ni haft stora problem med att bli gravida?
Hoppas allt blir bra för er nu :D
Nu är det BIM om mindre än 7 dagar. Nästa fredagsmorgon..... 8:e försöket så man är spänd... Inte så hoppfull längre kanske... Förväntar sig nästan mens på ngt vis :(
Nu blev jag tokförvirrad!
Har lång cykel på ca 36 dagar. Började testa 1 vecka innan beräknad ÄL och har testat varje dag sen dess. Har BIM på onsdag, om 4 dagar. ALLA ÄL tester har varit negativa nu i nästan 3 veckors tid. Har testat vid ungefär samma tidpunkt och vissa dagar 2 gånger. Inte en minsta stegring, helt blanka.
Även tagit gravtest som varit negativt.
Nu ikväll körde jag på samma, tog ett ÄL test, och till min stora förvåning- stegring! Inte positivt, men det var en tydlig stegring jämfört med alla tidigare test.
Så, stegring pga kommande mens,stegring pga gravid eller stegring pga kommande väldigt sen ÄL?
Läste att ÄL test kan ge utslag vid graviditet då de inte kan skilja på dessa två hormoner. Men på vissa ställen även läst att de kan ge utslag vid mens. Någon som vet något mer/har erfarenhet vad gäller detta?
Jag har precis börjar tempa för att få bättre koll på ägglossning. Kört med bara stickor innan och det är ju tyvärr inge garanti att ägget släpper för det.
Jag har sagt till min sambo att är vi inte gravida i januari så kontaktar vi barnmorska. Hoppas bara de är villiga att lyssna :)
Men vad jobbigt för er att ägglossningen krånglar, är det vanligt efter P-piller? Själv använde jag nuvaring (P-ring) men slutade för 1 år sedan ungefär. Jag upplevde attmin kropp återställdes väldigt fort och jag började uppleva saker jag inte gjort med preventivmedel. Alla de där symtom man får mellan äl och mens..det var helt nytt för mig ;)
Men nu är det vår tur tycker jag! Jag ska hålla både tummar och tår för er <3
Jätteskönt! Jag slutade med p-piller i februari men skyddade oss då till en början. Anledningen att jag söker hjälp nu är att jag inte haft någon ägglossning på tre månader (tempar och har använt stickor), så det är inte tiden som känns mest jobbig utan det faktum att det faktiskt inte finns en enda chans utan äl.
Självklart ska du söka hjälp! Nu kanske jag inte ska uppmuntra det men vi överdrev lite med tiden vi hade försökt. Hon tyckte dock att det var jättebra att vi tog kontakt och var väldigt tillmötesgående :)
Lycka till till oss båda! <3
Jag får starkt utslag på äl tester nån dag innan mens ...
Nu blev jag tokförvirrad!
Har lång cykel på ca 36 dagar. Började testa 1 vecka innan beräknad ÄL och har testat varje dag sen dess. Har BIM på onsdag, om 4 dagar. ALLA ÄL tester har varit negativa nu i nästan 3 veckors tid. Har testat vid ungefär samma tidpunkt och vissa dagar 2 gånger. Inte en minsta stegring, helt blanka.
Även tagit gravtest som varit negativt.
Nu ikväll körde jag på samma, tog ett ÄL test, och till min stora förvåning- stegring! Inte positivt, men det var en tydlig stegring jämfört med alla tidigare test.
Så, stegring pga kommande mens,stegring pga gravid eller stegring pga kommande väldigt sen ÄL?
Läste att ÄL test kan ge utslag vid graviditet då de inte kan skilja på dessa två hormoner. Men på vissa ställen även läst att de kan ge utslag vid mens. Någon som vet något mer/har erfarenhet vad gäller detta?
Jag får starkt utslag på äl tester nån dag innan mens ...