• Ellen S

Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst

Såg i tidningen häromdagen någon som nyss fått barn och flickan skulle heta Pippi.
    Jag vet faktiskt inte om jag tycker Pippi är ett namn man heter... *tänker på Pippi Långstrump och Astrid Lindgren*
    I samma tidning fanns det en pojke som hette Zäta.

Är jag ensam om att tycka att vissa namn är okey som smeknamn men man heter dem inte på riktigt. Man borde väl tänka på att barnet blir vuxet en dag och då är det kanske inte så skoj att t ex heta Mini.

• Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst
  • Crazy Baby

Jaa, visst finns det lustiga namn som föräldrar ger sina barn! Jag är en av dessa föräldrar, vår lilla tjej heter Boo!

• siamesen

Enligt lag sa far man INTE döpa sitt barn till vad som helst sa har de namnen gatt igenom sa beräknas de väl vara "ofarliga".

Tyckte inte de namnen var sa farligt konstiga faktiskt..finns det som är mycket "värre" i mina öron.

Men, jag haller med dig att ibland undrar man hur föräldrarna tänkt

• Ellen S

Crazy Baby: Faktiskt tycker jag inte att Boo är så konstigt även om jag inte skulle döpa en dotter till det... men det beror ju mest på att min far heter Bo

• Lehen

Håller med TS, man måste tänka till.

Om barnet ev skulle kunna få uppleva obehagligheter pga det namn man ger
    det så ska man inte ge det namnet. Det är jobbigt nog ändå att växa upp.

• Ellen S

Erkänner däremot att jag inte skulle döpa mitt barn till något som är könslöst Jag vill att när man hör namnet vet man att det är en pojke/flicka. Detta efter det jag trodde att ett barn som skulle börja på mitt dagis var en hon och det visade sig att det var en han.

• Ellen S

Ingen fler som har åsikter?

• Danbala

Man _får_ ju inte döpa barn till vad som helst, på gott och ont.

Det måste ju godkännas, vet inte riktigt hur processen går till.

• Sunflower

Man kan ju hetta Etta och Elva, så varför inte Zäta?

• Danbala

AHA! Nu såg jag att siamesen redan skrivit det i ett inlägg. Ignorera mig glatt!

Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst