• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • HelenaSaga

Såhär har jag förstått det från att läsa instruktioner
    Ägglossningstest - LH hormonet stiger och sjunker flera gånger per dag men är högst mellan 10-22. Därför är den tiden bäst att testa, man ska då inte dricka så mycket och inte ha kissat på 4 timmar.
    Graviditetstest - hcg som mäts ökar stegrande och blir som mest koncentrerat i morgonurinet därför ska man helst använda det.

• eid
    Symetrical skrev 2015-12-12 10:20:17 följande:
    Jo, så kan det absolut vara! Har du den som även visar blinkande smiley, eller bara ring alt fast..?

Mitt tips är att börja tempa, för då ser du tydligt om det släppt något ägg eller inte, så slipper man grubbla över det i alla fall. Finns så mycket annat att grubbla över så det räcker och blir över.
    Har inte använt test med blinkande smiley, utan det med bara ring.

Tack för ditt tips, supergulligt! Glad Tempa blir nog nästa steg för mig, känns som man kanske kan lära känna sin kropp lite bättre då. På något sätt har jag känt mig så tom när ägglossningstesterna inte visar något utslag- allt vad bebis heter känns långt borta då samtidigt som man börjar fundera kring om något är fel :(
  • Symetrical
    eid skrev 2015-12-12 13:25:07 följande:

Har inte använt test med blinkande smiley, utan det med bara ring.

Tack för ditt tips, supergulligt!  Tempa blir nog nästa steg för mig, känns som man kanske kan lära känna sin kropp lite bättre då. På något sätt har jag känt mig så tom när ägglossningstesterna inte visar något utslag- allt vad bebis heter känns långt borta då samtidigt som man börjar fundera kring om något är fel :(

Det förstår jag så väl så! Varit exakt i din sits och för mig hjälpte tempningen jättemycket. Har en liten grabb som väcker mig då och då på nätterna vilket gör att mätningarna ibland inte blir helt tillförlitliga, men jag ser ändå ett tydligt mönster i när jag haft äl, vilket känns tryggt.
  • Gurwlan

är på bim +2 ingen mens inget plus :(
    Min mens är aldrig sen och livmodertappen är stängd.
    Så frustrerande vill ju bara veta..

• Fian88
    sabiina skrev 2015-12-12 12:45:36 följande:

Är det flera som snart har BIM? Känner ni nåt? När ska ni testa?

Är på äl+10 idag, eller bim-2 om man räknar så:). Känner mig lite pmsig tyvärr och det brukar vara ett säkert tecken på att mensen är på ingång:(, dock inte alls lika mycket som vanligt! Sen är det ju osäkert om jag ägglossar varje månad så inte ens säkert att jag haft äl. Funderar ändå på att ta ett test imorgon eller på måndag. Får se hur jag gör:). Själv?
  • Min tur

BIM -6 idag. Den här månaden är verkligen helt annorlunda från de tidigare 2 månaderna vi har försökt få till ett plus. Brösten har inte gjort ont vid ägglossning, de brukar bli stenhårda och göra ont. Har haft extremt mycket och vattniga flytningar och igår när jag satte mig ner på toaletten kände jag ett obehag inuti mig. Det var ligamenten som stramade. Idag har jag nästan oavbrutet haft små dragningar och kramper i livmodern. Hoppas verkligen att det är en liten som har kommit på plats :)

• Crazy catlady

Nu är jag är väl endast på äl+5 eller 4.. men börjat få rikliga flytningar. . Mjölkvita typ.. inte speciellt tjocka men ganska mycket... kan det vara ett tidigt tecken? Känner även lite stickningar i nedre magen från och till. . Men ingen molande värk..

• pärlsnäcka
    Aleeexa skrev 2015-12-11 23:19:31 följande:

Halloj! Jag tänkte hoppa in här. Har ÄL nu, 5e försöket. Har ett utomkveds och två Missfall i bagaget.

Hoppas hoppas och skulle behöva nån solskenshistoria och lite pepp :)

Hej!

Jag har ett utomkveds i bagaget. Första försöket nu. Också ÄL dock EN äggledare.... lycka till! Om 2 veckor vet vi! Kram
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-12-12 11:40:50 följande:

Får testa det. Har bara en sticka kvar. Men som jag förstod det ska man använda de nya stickorna i den hamla hållaren.

Är i Köpenhamn, men de borde väl också ha clearblue på något apotek ;) tack för era tips :)

Hur har det gått idag? :)