• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Agnessa

Idag när jag satt i soffan så fick jag VÄRSTA knivhugget på höger sida i tjejmagen som strålade upp mot revbenen/ryggen. Tvingades luta mig åt sidan för att det inte skulle göra svinont, nästan svartnade för ögonen. Hade ÄL i tors/fre förra veckan och BIM 24/12. Någon som vet vad det kan ha varit för smärta???

• strongisthenewme

Måste bara skriva av mig lite, ÄL +7 idag, BIM - 7, alltså är jag precis mitt emellan, haha.
    Jag vet inte om det är för tidigt att känna av symptom på eventuell graviditet redan, men idag har brösten börjat ömma, dom känns spända & tunga.. Jag höll på att klökas vid sista tuggorna av lunchen som var chili con carne, som jag annars tycker jättemycket om. Har sen under eftermiddagen känt ett svagt illamående till & från.. Magen känns svullen och känner av en del molande värk, som mensvärk, men mycket svagare.
    Hade tänkt vänta testa till efter BIM den 23/12, men återstår att se om jag kan hålla mig tills dess.
    Antingen är det min kropp som ljuger för mig eller så har det kanske tagit sig denna månaden. 3e försöket med första barnet :)

• Symetrical
    Fian88 skrev 2015-12-16 13:33:18 följande:

Nu kom mensen så hoppar över till en januaritråd istället! Någon som vet vad den heter?

Lycka till alla!:)

Mög.

Men upp på hästen igen!
  • Symetrical
    Agnessa skrev 2015-12-16 16:23:02 följande:

Idag när jag satt i soffan så fick jag VÄRSTA knivhugget på höger sida i tjejmagen som strålade upp mot revbenen/ryggen. Tvingades luta mig åt sidan för att det inte skulle göra svinont, nästan svartnade för ögonen. Hade ÄL i tors/fre förra veckan och BIM 24/12. Någon som vet vad det kan ha varit för smärta???

Kanske var ägget som fäste..!?!
  • Agnessa
    Symetrical skrev 2015-12-16 16:34:43 följande:

Kanske var ägget som fäste..!?!

Ja jag funderar också på det (hoppas som tusan). Har aldrig någonsin haft en sådan smärta. Men kan man verkligen känna när det fäster?
  • OliviaO
    Agnessa skrev 2015-12-16 16:23:02 följande:

Jag vaknade av ett sånt hugg inatt! Fast det du beskriver är nog värre då mitt gick över på nån sekund efter själva hugget. 
  • rebeccaj

Trött som en jag vet inte vad! Somnade 20:15 igår kväll !!! Å jag som annars är en ganska kvällspigg en som får lov tvinga mig i säng.. Idag lika trött plus illamående , nästan på gränsen till att kräkas. Antingen så är det bebbe i magen eller så håller jag på bli sjuk!! :/ eller inget av det hahah

• Cfmilla
    Agnessa skrev 2015-12-16 16:44:40 följande:

Ja jag funderar också på det (hoppas som tusan). Har aldrig någonsin haft en sådan smärta. Men kan man verkligen känna när det fäster?

Japp det kan man, gjorde jag med mina första två. Jätte tydligt!
  • OliviaO
    strongisthenewme skrev 2015-12-16 16:26:09 följande:

Måste bara skriva av mig lite, ÄL +7 idag, BIM - 7, alltså är jag precis mitt emellan, haha.
    Jag vet inte om det är för tidigt att känna av symptom på eventuell graviditet redan, men idag har brösten börjat ömma, dom känns spända & tunga.. Jag höll på att klökas vid sista tuggorna av lunchen som var chili con carne, som jag annars tycker jättemycket om. Har sen under eftermiddagen känt ett svagt illamående till & från.. Magen känns svullen och känner av en del molande värk, som mensvärk, men mycket svagare.
    Hade tänkt vänta testa till efter BIM den 23/12, men återstår att se om jag kan hålla mig tills dess.
    Antingen är det min kropp som ljuger för mig eller så har det kanske tagit sig denna månaden. 3e försöket med första barnet :)

Du och jag har samma BIM dag! 23/12, spännande! :) 
    Jag har inte känt några liknande symtom alls faktiskt. Tror det dröjer längre tid innan man känner graviditetsymtom. men under min förra graviditet (fick MF) kände jag molande värk under andra veckan efter ÄL. Alltså nästa vecka för oss. 
    Jag ska göra ett testa tidigt graviditetstest från RFSU på söndag! :) 
  • Agnessa
    OliviaO skrev 2015-12-16 16:55:38 följande:

Jag vaknade av ett sånt hugg inatt! Fast det du beskriver är nog värre då mitt gick över på nån sekund efter själva hugget. 

Det varade i kanske iallafall minst en minut, men verkligen en strålande smärta!

[quote=76124894][quote-nick]Cfmilla skrev 2015-12-16 16:57:41 följande:[/quote-nick]Japp det kan man, gjorde jag med mina första två. Jätte tydligt![/

Okej, hur kändes det då? :)