• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • ensamärstark

Är inte så jätteaktuell här i tråden med att skriva men följer er alla varje dag. Tänkte bara uppdatera lite. Utgår från att jag hade ÄL den 13/12 då jag hade extremt mycket ägglossningskänningar då. Idag är jag på ÄL+6 och har BIM 27/12 och planerar att börja testa på julafton ;) någon mer dom planerat göra det? Symtom är inte mycket, men det som skiljer från tidigare cykler är att jag har en annorlunda molvärk. Mer dragande o stickande värk över livmodern, Samt. Ont i svank , som ett bälte runt om, samt hur trött som helst. Men det är ju tidigt ännu så vi får se hur det går men dagarna går så extremt sakta!

• sodapopinski
    ensamärstark skrev 2015-12-19 11:12:16 följande:

Är inte så jätteaktuell här i tråden med att skriva men följer er alla varje dag. Tänkte bara uppdatera lite. Utgår från att jag hade ÄL den 13/12 då jag hade extremt mycket ägglossningskänningar då. Idag är jag på ÄL+6 och har BIM 27/12 och planerar att börja testa på julafton ;) någon mer dom planerat göra det? Symtom är inte mycket, men det som skiljer från tidigare cykler är att jag har en annorlunda molvärk. Mer dragande o stickande värk över livmodern, Samt. Ont i svank , som ett bälte runt om, samt hur trött som helst. Men det är ju tidigt ännu så vi får se hur det går men dagarna går så extremt sakta!

Jag funderar också på att testa på julafton vilket är äl +9 och bim-4 men är det för tidigt? bim-4 kan man ju testa men även när man har ganska kort tid mellan äl och bim??
  • ensamärstark

[quote=76134490][quote-nick]sodapopinski skrev 2015-12-19 11:17:18 följande:[/quote-nick]

Jag funderar också på att testa på julafton vilket är äl +9 och bim-4 men är det för tidigt? bim-4 kan man ju testa men även när man har ganska kort tid mellan äl och bim??

[/

Det kan vara för tidigt för oss båda men vad gör det. Jag är på ÄL +11 på julafton. Detta blir vårat försök nummer 16 dock så förhoppningarna är inte dom största men tänk vilken häftig julklapp ändå!?

• pannkakan87

Jag har bim 29/12 men kommer nog vänta till nyårsafton om inte mensen har kommit. Har bara ett digitalt cb och vill inte slösa i onödan :P Har varit gravid en gång förut (uteblivet missfall i v13) och den gången plussade jag inte förrän bim+1 (äl+17) och det var rätt svagt. Vet inte om jag klassas som en låghormonare då? Känns orättvist när man ser hur andra plussar nästan direkt efter ägglossningen :P Haha.

Håller tummarna för att vi bägge plussar denna månad!!
  • ensamärstark
    pannkakan87 skrev 2015-12-19 11:23:27 följande:

Jag har bim 29/12 men kommer nog vänta till nyårsafton om inte mensen har kommit. Har bara ett digitalt cb och vill inte slösa i onödan :P Har varit gravid en gång förut (uteblivet missfall i v13) och den gången plussade jag inte förrän bim+1 (äl+17) och det var rätt svagt. Vet inte om jag klassas som en låghormonare då? Känns orättvist när man ser hur andra plussar nästan direkt efter ägglossningen :P Haha.

Håller tummarna för att vi bägge plussar denna månad!!

Jag läste någonstans att det har med graviditeten o göra om man är låghormonare just den gången och att det ej ligger i personen i sig men man kan läsa mycket på nätet

Jag har varit gravid en gång förut och plussade då på BIM + 10 alltså ganska sent! Då väntade jag tvillingar.

Håller tummar för oss alla att december blir våran månad!
  • Gylleneprinsessa

Jag är osäker på hur det har gått den här månaden. Jag är på ÄL +1 idag. Jag och sambon fick till det förra lördagen. Sedan fick jag urinvägsinfektion och han har haft svårt att komma under min fertila vecka. Han har fått göra det på egen hand och sedan har jag inseminerat mig själv med sperman de senaste två nätterna. Mer kan man inte göra när det inte riktigt vill sig. Nu börjar väntan på tomten och på graviditetssymptom. Tänker testa på nyårsafton då jag har BIM om inte mensen kommer innan det.

• misslina

Jag har också bim 27, funderar hur jag ska göra fortfarande... Test eller inte ;)
  • Ankissen

Jag har oxå bim den 27e. Funderade ett tag på att inte testa alls innan mensen (inte) kommer. Men jag har ett testa tidigt test i skåpet och det känns ju dumt att inte använda det. ;)
  • ensamärstark
    misslina skrev 2015-12-19 15:21:55 följande:

Jag har också bim 27, funderar hur jag ska göra fortfarande... Test eller inte ;)

Ankissen skrev 2015-12-19 15:37:00 följande:

Jag har oxå bim den 27e. Funderade ett tag på att inte testa alls innan mensen (inte) kommer. Men jag har ett testa tidigt test i skåpet och det känns ju dumt att inte använda det. ;)

Vad roligt att vi är fler med samma BIM datum jo tjejer vi testar allihopa på julafton, sen om det skulle vara negativt då så betyder det ju inte att det är helt kört
  • misslina
    ensamärstark skrev 2015-12-19 15:50:49 följande:
    Ankissen skrev 2015-12-19 15:37:00 följande:

Vad roligt att vi är fler med samma BIM datum jo tjejer vi testar allihopa på julafton, sen om det skulle vara negativt då så betyder det ju inte att det är helt kört
    Det är sant!
    Jag är rädd bara att jag kommer bli på så dåligt humör ;)