• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Klubben94
    SecretlyMe skrev 2015-11-05 17:47:06 följande:
    Jag rekommenderar tempmetoden, det gör även fertilitetsläkare :) Temp stämmer nästintill till 100%! :)
    Okej jag får ta och testa det :) 
  • mli01

Så håller alla tummar att jag och även ni ska få ett plus till jul.. Någon som har tips på att minska risken för missfall ? Jag är under utredning och proverna visade inge konstigt alls .. ????

• EmelieB91

Hej hej jag hänger på! Första försöket med 2:a barnet. Mensen ska komma nu på måndag och bim blir då 8:e december. Vi båda är 24 årSkrattande

• pannkakan87
    BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  2:a försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

19/12
    Juni90

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
  • pannkakan87

Välkomna alla nya! :D Kul att ni vill joina! Nu väntar några veckor innan man kan börja speja efter ägglossningen. Är det någon mer som ska prova CB digital denna månad? :)

• pannkakan87
    SecretlyMe skrev 2015-11-05 17:17:27 följande:
    Ingen fara :)

Jag har tagit blodprover men får svar först nästa år. Jag tempar och har ägglossning, normal cykel och en lutealfas på 14 dagar :)

Har du kort lutealfas, eller varför smörjer du? Hoppas du slipper ännu ett ma!
    Nä jag har lutealfas mellan 14-16 dagar så det är inte det. Men att hjälpa till med progesteron är bra för det hjälper till att bygga upp slemhinnan och även gulekroppen. :) Man smörjer efter äl fram till bim, får man mens så slutar man och börjar igen efter äl. Blir man gravid så fortsätter man till vecka 12. :)
  • pannkakan87
    mli01 skrev 2015-11-05 20:30:00 följande:

Så håller alla tummar att jag och även ni ska få ett plus till jul.. Någon som har tips på att minska risken för missfall ? Jag är under utredning och proverna visade inge konstigt alls .. ????

Det finns ju lite olika förklaringar, det kan vara pga progesteronbrist, annars kan det vara att ditt immunförsvar angriper graviditeten men det kan även handla om små blodproppar i moderkakan. Det kan man få medicin för som heter trombyl. Dessa missfall brukar dock ske runt v8-9 när navelsträngen ska börja ta över lite från gulekroppen. har också hört att det kan vara sköldkörteln osv. Går att googla så finns det massa info. :) Men bäst är att prata med sin läkare.
  • ejh97
    SecretlyMe skrev 2015-11-05 17:20:18 följande:
    Tycker jag känner igen dig! Trodde du blev gravid? Kan ha fel dock. Lycka till :)
    Kan stämma, fick plus för ca 8 månader som slutade i mf. Efter det ville jag satsa på skola och sen jobb över sommaren så satte in en p-stav. 
    Tack! Detsamma
  • eid

Hej!
    Får jag vara med här även om jag har BIM i slutet av november? Troligtvis 25:e, men novembergruppen kändes överfull! För mig och min sambo är det fjärde försöket för första barnet.

Har köpt CB ägglossningstester som jag ska börja med på söndag. Har inte provat det innan!

Svar på tråden BIM-DECEMBER