• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • SamsonS

Då var ÄL precis över och jag tror att vi prickat precis rätt. Var ju bara en ren slump att jag tog ett ÄL test härom dagen som till min förvåning var positivt. Har annars en cykel på ca 35-40 dagar men denna gången fick jag ÄL på cd 16. Skönt att slippa vänta så himla länge på ÄL :P

• Lilla Luna

Bör ha äl i helgen. Men jag reser bort i en vecka, på lördag, så jag hoppas. Har försökt att inte sätta någon press men han vill aldrig just nu. Sätter sig framför datorn istället.. Vi brukar liksom inte ha sex så ofta, typ en gång i veckan eller mer sällan faktiskt. :/

NollÅtta skrev 2015-11-24 13:22:13 följande:

Kanske försöka lägga lite mindre press på det? vet att det kan vara svårt, för man vill ju så gärna. Men man måste inte ha sex varje dag. Varannan dag är väl optimalt har jag hört...vår son blve till på första försöket och då hade vi sex 1 gång lite innan ÄL.

När har du ÄL?

• Lilla Luna

Min sambo tror typ att det är jättelätt att bli gravid. Så nu då kroppen är igång igen efter p-piller så händer det jättelätt och inte att det kan ta flera flera månader.. Han vill inte heller dra ner på koffein eller så som kan påverka. Så.. Mycket koffein och lite sex. Ja, oddsen är emot oss. :/ men jag ger inte upp!

Håller tummarna för oss!

smulis85 skrev 2015-11-24 14:55:00 följande:

Nej va tråkigt :( kramar till dig förstår att de måste vara frustrerande när man äntligen försöket bli gravid.

Min man kläckte ut sig "men du blir väll inte gravid direkt de kan väll ta några månader" Vart ganska ledsen av de fast jag själv vet att de kan ta tid. Vart lite så att jag började fundera över om han ens vill bli pappa? Men troligtvis ville han bara förbereda mig på att jag inte ska bli ledsen över att de inte går på en gång.

• albedo
    Lilla Luna skrev 2015-11-24 15:45:42 följande:

Min sambo tror typ att det är jättelätt att bli gravid. Så nu då kroppen är igång igen efter p-piller så händer det jättelätt och inte att det kan ta flera flera månader.. Han vill inte heller dra ner på koffein eller så som kan påverka. Så.. Mycket koffein och lite sex. Ja, oddsen är emot oss. :/ men jag ger inte upp!

Håller tummarna för oss!

Vad jobbigt när han har en sådan naiv inställning. =/ Det kan ju såklart gå jättelätt men även ta flera månader upp till ett år och ännu längre.

Jag har försökt börja äta bättre, frukost till exempel, och även dragit ned väldigt mycket på koffein och till viss del socker. Tidigare innan vi planerade barn drack vi båda läsk mer eller mindre varje dag, i mängder. När jag insåg att det inte var så bra i samband med barnplanering slutade vi nästan helt och det gick förvånansvärt lätt. Det är så otroligt mycket lättare att motiveras för någon annans skull (barnet) än ens egen.

Nu vet jag inte vad ni har sagt men du kan säga att du behöver stöd med att minska på koffeinintaget, det är ju fortfarande relevant när du väl blir gravid. Dvs ni gör det tillsammans, det är ju ert barn och således ert gemensamma ansvar. =)

Nu när vi planerar barn så är det mer eller mindre totalförbud på alkohol, för båda. När jag blir gravid har jag inget emot att han dricker "lite" men det är skönt att ha ett moraliskt stöd och att man peppar varandra att hålla sig på banan.

Håller tummarna här med! =)
  • annacnummertre
    albedo skrev 2015-11-24 16:09:31 följande:
    Vad jobbigt när han har en sådan naiv inställning. =/ Det kan ju såklart gå jättelätt men även ta flera månader upp till ett år och ännu längre.

Jag har försökt börja äta bättre, frukost till exempel, och även dragit ned väldigt mycket på koffein och till viss del socker. Tidigare innan vi planerade barn drack vi båda läsk mer eller mindre varje dag, i mängder. När jag insåg att det inte var så bra i samband med barnplanering slutade vi nästan helt och det gick förvånansvärt lätt. Det är så otroligt mycket lättare att motiveras för någon annans skull (barnet) än ens egen.

Nu vet jag inte vad ni har sagt men du kan säga att du behöver stöd med att minska på koffeinintaget, det är ju fortfarande relevant när du väl blir gravid. Dvs ni gör det tillsammans, det är ju ert barn och således ert gemensamma ansvar. =)

Nu när vi planerar barn så är det mer eller mindre totalförbud på alkohol, för båda. När jag blir gravid har jag inget emot att han dricker "lite" men det är skönt att ha ett moraliskt stöd och att man peppar varandra att hålla sig på banan.

Så har vi också gjort inför varje gång vi planerat barn ( är vårt tredje). Ingen alkohol för oss båda ( nu har vi ju två små barn så det är inte direkt så vi festar annars, haha), zink + selen till mannen och folsyra + rosenrot till mig :O)
  • Lilla Luna
    albedo skrev 2015-11-24 16:09:31 följande:

Själv dricker jag inte kaffe eller så, undviker koffein i vanliga fall, samt alkohol. Jag är väldigt aktiv av mig men inte min sambo. Vi är helt motsatta. Han vägrar typ dra ner på kaffet... Men sockret har jag sett till att vi dragit ner på, innan var det mycket läsk. Dock så har han precis börjat jobba och kommer nu få lön, då lär han återuppta sockret. Känns så surt att vi inte kan göra det här tillsammans och stötta varandra. Han vill ha barn men det är som att han inte vill kämpa för det. :/
  • lillverra

Nu har jag fan gjort en beställning på järn tabletter och folsyra för att hjälpa allt på traven så att det kanske tar sig. Samt äl tester passar bra då jag börjar bli fertil ska enligt min app ha äl 1/12 men återstår ju att se, jag tror den kommer tidigare.

Följande beställde jag

Hemofer 100 tabletter

Folsyra - 100 tabletter

21 st. Ägglossningstest

Hoppas vitaminerna kan hjälpa en graviditet på traven för min äl är det inge fel på, får flytningarna varje månad,

• mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 14:01:19 följande:
    Ja jag känner likadant som du, har rätt bra koll på ägglossningen så försöker hålla mig ifrån äl-tester och temp eftersom jag egentligen mest blir stressad av det.
    Tack! Var på första mötet i vår utredning idag så nu hoppas jag att vi får ordning på detta snart. Hoppas din magkänsla har rätt, vore ju fantastiskt! Nej jag har ingen magkänsla alls eftersom vi hållt på så länge :/ Har inte mycket hopp överhuvudtaget just nu..
    Låter bra att skippa allt som stressar! Så länge man ligger i runt ägglossningen så man inte behöver stressa över att man inte gjort tillräckligt istället bara. Gud vad skönt att ni fått börja med er utredning nu! Ni vet ju att ni kan bli gravida vilket är det allra viktigaste, så tror ni är väldigt nära att lyckas nu. Även om det kanske inte känns så.
    Jag vill typ att december ska vara över redan trots att den inte ens börjat än, haha. Har nämligen lite mensvärk redan på äl+4, varje gång jag har varit gravid så har inte mensvärken börjat förrän efter äl+7. Kollat igenom mina anteckningar och brukar i princip ha mensvärk direkt från äl de månader det inte tagit sig. Så extra seg väntan nu!
  • annacnummertre
    lillverra skrev 2015-11-24 19:19:33 följande:

Nu har jag fan gjort en beställning på järn tabletter och folsyra för att hjälpa allt på traven så att det kanske tar sig. Samt äl tester passar bra då jag börjar bli fertil ska enligt min app ha äl 1/12 men återstår ju att se, jag tror den kommer tidigare.

Följande beställde jag

Hemofer 100 tabletter

Folsyra - 100 tabletter

21 st. Ägglossningstest

Hoppas vitaminerna kan hjälpa en graviditet på traven för min äl är det inge fel på, får flytningarna varje månad,

tror inte man blir mer fertil av järn eller folsyra, men det är bra att ha i kroppen när man blir gravid, folsyra minskar ju risken för missbildnar och så :)
  • lillverra

Stod då iaf att det kan hjälparn att bli mer fertil sen om det stämmer eller ej, eller om jag tror på det eller inte vet jag inte. Men som sagt e ju bra att ta inför en graviditet.

annacnummertre skrev 2015-11-24 21:37:56 följande:

tror inte man blir mer fertil av järn eller folsyra, men det är bra att ha i kroppen när man blir gravid, folsyra minskar ju risken för missbildnar och så :)

Svar på tråden BIM-DECEMBER