BIM-DECEMBER
Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!!
Då var ÄL precis över och jag tror att vi prickat precis rätt. Var ju bara en ren slump att jag tog ett ÄL test härom dagen som till min förvåning var positivt. Har annars en cykel på ca 35-40 dagar men denna gången fick jag ÄL på cd 16. Skönt att slippa vänta så himla länge på ÄL :P
Bör ha äl i helgen. Men jag reser bort i en vecka, på lördag, så jag hoppas. Har försökt att inte sätta någon press men han vill aldrig just nu. Sätter sig framför datorn istället.. Vi brukar liksom inte ha sex så ofta, typ en gång i veckan eller mer sällan faktiskt. :/
Kanske försöka lägga lite mindre press på det? vet att det kan vara svårt, för man vill ju så gärna. Men man måste inte ha sex varje dag. Varannan dag är väl optimalt har jag hört...vår son blve till på första försöket och då hade vi sex 1 gång lite innan ÄL.
När har du ÄL?
Min sambo tror typ att det är jättelätt att bli gravid. Så nu då kroppen är igång igen efter p-piller så händer det jättelätt och inte att det kan ta flera flera månader.. Han vill inte heller dra ner på koffein eller så som kan påverka. Så.. Mycket koffein och lite sex. Ja, oddsen är emot oss. :/ men jag ger inte upp!
Håller tummarna för oss!
Nej va tråkigt :( kramar till dig förstår att de måste vara frustrerande när man äntligen försöket bli gravid.
Min man kläckte ut sig "men du blir väll inte gravid direkt de kan väll ta några månader" Vart ganska ledsen av de fast jag själv vet att de kan ta tid. Vart lite så att jag började fundera över om han ens vill bli pappa? Men troligtvis ville han bara förbereda mig på att jag inte ska bli ledsen över att de inte går på en gång.
Min sambo tror typ att det är jättelätt att bli gravid. Så nu då kroppen är igång igen efter p-piller så händer det jättelätt och inte att det kan ta flera flera månader.. Han vill inte heller dra ner på koffein eller så som kan påverka. Så.. Mycket koffein och lite sex. Ja, oddsen är emot oss. :/ men jag ger inte upp!
Håller tummarna för oss!
Nu har jag fan gjort en beställning på järn tabletter och folsyra för att hjälpa allt på traven så att det kanske tar sig. Samt äl tester passar bra då jag börjar bli fertil ska enligt min app ha äl 1/12 men återstår ju att se, jag tror den kommer tidigare.
Följande beställde jag
Hemofer 100 tabletter
Folsyra - 100 tabletter
21 st. Ägglossningstest
Hoppas vitaminerna kan hjälpa en graviditet på traven för min äl är det inge fel på, får flytningarna varje månad,
Nu har jag fan gjort en beställning på järn tabletter och folsyra för att hjälpa allt på traven så att det kanske tar sig. Samt äl tester passar bra då jag börjar bli fertil ska enligt min app ha äl 1/12 men återstår ju att se, jag tror den kommer tidigare.
Följande beställde jag
Hemofer 100 tabletter
Folsyra - 100 tabletter
21 st. Ägglossningstest
Hoppas vitaminerna kan hjälpa en graviditet på traven för min äl är det inge fel på, får flytningarna varje månad,
Stod då iaf att det kan hjälparn att bli mer fertil sen om det stämmer eller ej, eller om jag tror på det eller inte vet jag inte. Men som sagt e ju bra att ta inför en graviditet.
tror inte man blir mer fertil av järn eller folsyra, men det är bra att ha i kroppen när man blir gravid, folsyra minskar ju risken för missbildnar och så :)