• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Lizzie09

Är på äl+2 och därmed på den låånga väntan till BIM.. Ni som ligger ungefär lika, när har ni tänkt testa?

• albedo

Både yay och nay idag! Var på vul och läkaren kunde konstatera att jag skall ha ägglossning inom några dagar. Så inte gravid men fertil "vecka" och "utlovad" äl. =) Har fortfarande ingen aning om hur min cykel ser ut men om man höftar på 28 dagar så kommer nästa mens (förhoppningsvis inte alls) runt 10-14 december.

• smulis85
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 09:31:12 följande:

Är på äl+2 och därmed på den låånga väntan till BIM.. Ni som ligger ungefär lika, när har ni tänkt testa?

Är också på äl+2 tänkte testa 4 december då jag ska på julfest på kvällen hoppas hoppas hoppas på ett plus så man ej kan dricka :)

Tror dock inte på plus då jag redan har "mensvärk" så kroppen spökar väll.

När tänkte du testa?
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-21 22:19:36 följande:

Ja jag tempade precis innan- och när jag blev gravid sist. Tänkte prova den här månaden, men har varit sjuk i en vecka och har feber till och från, så har inte varit någon idé :) Använder du termometer med en eller två decimaler? Håller tummarna stenhårt för dig mkes, nu är det verkligen din tur! Jag hade ÄL-flytningar igår kväll och imorse, och nu har jag rejält värk runt äggstockarna. Har nog aldrig känt så mycket där vid ägglossning! Känns som dom ska flyga ut genom magen när jag hostar, haha! Fick till det med karln igårkväll, hoppas man lyckas få till det ikväll med ;) Kul att vi ligger så lika i cykeln nu! :)

Ajdå, nä, inte idealt att tempa då! Jag tempade nu trots att jag också varit sjuk till och från så min kurva ser rätt lattjo ut. Har kört med en termometer med två decimaler men tänker lägga tempandet på hyllan nu, känns inte som att det behövs längre när cykeln är så jämn.

Håller tummarna för dig med, du förtjänar din bebis nu! Jag tror det tar sig för mig i januari eller februari, har du någon magkänsla för när det tar sig för dig?
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 09:31:12 följande:

Äger bara ett ensamt litet CB som ligger i en låda på bokhyllan som bara kommer tas fram när mensen är typ en vecka sen.

Du då?
  • Beebii

Jag hoppar in här med! Känns som att man läser alla trådar man kommer över o väntan på sitt eget plus! Vi är ett par över 30 har två barn 3 och 8 år och var färdiga trodde vi tills jag i oktober kissade plus. Oplanerat men älskat och önskat slutade det med tidigt mf i v 7-8

Då vestämde vi oss för att försöka på riktigt vilket gör mig nipprig med aräkna dagar och känna efter alla symtom på ägglossning mens och graviditet.

Det var lite kort om oss!

Jag hade äl i helgen så nu är den långa väntan på att få testa...

BIM 5 december 1 försöket efter mf

• Testartest

ÄL + 8 här och fortfarande ÄL-värk eller mensvärk samt ömma bröst... Mådde illa hela lördagen, men känns som mensen är på g nu... Känns som om det aldrig kommer bli nåt annat än "pannkaka" av äggen...

• SofieKristin

Fick precis troligen mensen, 3dagar försent..
    Så hoppar in här istället.

Har ÄL runt 2-3 dec och BIM runt 17/12.

• Lizzie09
    smulis85 skrev 2015-11-23 10:08:16 följande:
    Är också på äl+2 tänkte testa 4 december då jag ska på julfest på kvällen hoppas hoppas hoppas på ett plus så man ej kan dricka :)

Tror dock inte på plus då jag redan har "mensvärk" så kroppen spökar väll.

När tänkte du testa?
    "Mensvärken" kan ju vara tecken på att det händer grejer där inne också! :) Håller tummarna för dig! Jag ska försöka hålla mig till äl+10-11, så den 1 eller 2a december tänkte jag :)
  • Lizzie09
    mkess skrev 2015-11-23 10:34:06 följande:
    Ajdå, nä, inte idealt att tempa då! Jag tempade nu trots att jag också varit sjuk till och från så min kurva ser rätt lattjo ut. Har kört med en termometer med två decimaler men tänker lägga tempandet på hyllan nu, känns inte som att det behövs längre när cykeln är så jämn.

Håller tummarna för dig med, du förtjänar din bebis nu! Jag tror det tar sig för mig i januari eller februari, har du någon magkänsla för när det tar sig för dig?
    Ja jag känner likadant som du, har rätt bra koll på ägglossningen så försöker hålla mig ifrån äl-tester och temp eftersom jag egentligen mest blir stressad av det.
    Tack! Var på första mötet i vår utredning idag så nu hoppas jag att vi får ordning på detta snart. Hoppas din magkänsla har rätt, vore ju fantastiskt! Nej jag har ingen magkänsla alls eftersom vi hållt på så länge :/ Har inte mycket hopp överhuvudtaget just nu..
Svar på tråden BIM-DECEMBER