• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Gweny

Silicon valley>> välkomnen! Man kan få lite färgade flytningar och blödningar. Livmodern är stor, så kan vara från andra sidan och sen är slemhinnorna sköra.

Jag har dock haft rejäla blödningar, men ändå ser allt bra ut. Gjort flera vul. Så kroppen kan skrämma upp en rejält!

• SabaGbg

Hej!

Tänkte också hoppa in här. 31 år, första barnet, precis som flera av er andra försökt i flera år och har ett par mf/ma i bagaget, senast i våras. BF midsommarafton, 24 juni :)

• Cleo1

Grattis! Har själv tvillingpojkar på två år Imorgon går jag in i v 11 med EN liten pluttis,ska bli mysigt och lite slappt att bara ta hand om en spädis i taget denna gång, haha.Du har en häftig resa framför dig. Se till att ni båda är hemma tillsammans minst det första halvåret.Det är det största rådet jag har till dig.

Carrey skrev 2015-11-05 21:27:15 följande:

Hej allihop! Jag vill gärna vara med!

Jag är 27år och bor i Göteborg.

Jag väntar tvillingar efter 5år av ofrivillig barnlöshet. Lyckan är obeskrivlig!

Är i vecka 7+2. BF 20 Juni.

• Kawinna

Hej! jag hoppar in här med :)

Väntar andra barnet, storebror är åtta månader. Hade graviditetsdiabetes sist och tror jag redan fått det denna gången.

Ska till barnmorskan på fredag för inskrivning :)

• Wildlings

Härligt med alla småttingar som ligger och gror och speciellt glad blir jag att alla ni som försökt så länge har ett lite frö som ligger och gror. Jag har en vän som går igen ivf svängen och jag önskar dom inget annat än att turen ska komma till dom snart.

Oron upptar en stor del av min första graviditets tid med ett MA i bagaget så har jag svårt att slappna av och lita på att det ska gå vägen. Dock har jag haft 2 friska graviditeter med 2 friska barn men oron finns alltid där som ett litet grått moln.

För att dränka oron så försöker jag tänka , vi väntar barn och inte missfall. jag dyker ner i mina planer inför framtiden. Vi hade lagt det här med småbarn åt sidan. Gjort oss av med vagnar, de mesta i barnklädesväg och allt annat en bebis behöver så det blir lite som att börja om. Jag tänker på vad som behöver införskaffas. Vi växer ur vår bil till exempel så ska hela familjen få plats behöver vi en ny bil. Jag har eget nystartat företag så jag kommer inte att kunna vara helt föräldraledig utan det blir att ha bebis på jobbet. Jag satt på kontoret häromdagen och funderade om jag kanske kan hänga en takvagga där inne. Lite mysigt är det att få planera och fundera.

• Wildlings
    Kawinna skrev 2015-11-06 11:26:45 följande:

Hej! jag hoppar in här med :)

Väntar andra barnet, storebror är åtta månader. Hade graviditetsdiabetes sist och tror jag redan fått det denna gången.

Ska till barnmorskan på fredag för inskrivning :)

Vad är tecken på att man kan ha fått det. Jag har inte haft några problem med dom andra men kom på häromdagen att jag vet inte alls vad man ska titta efter för symtom.
  • Kawinna
    Wildlings skrev 2015-11-06 11:38:01 följande:

Vad är tecken på att man kan ha fått det. Jag har inte haft några problem med dom andra men kom på häromdagen att jag vet inte alls vad man ska titta efter för symtom.

Jag hade inga symtom utan låg högt i socker vid inskrivningen. Nu har jag en egen maskin hemma så har testat mig själv lite då och då sedan jag blev gravid.
  • Gweny

Wildlings>> mina 2 är stora, så jag har inte heller några bebissaker kvar hemma. Så blir verkligen att starta om på nytt!

• Carrey
    Tiana skrev 2015-11-06 07:34:25 följande:
    Stort grattis!

Visst är det otroligt! Jag har liknande historia, vi har försökt i snart fyra år med diverse behandlingar inkl två misslyckade ivf. Nyligen satt i kö för äggdonation och plötsligt är jag spontant gravid! 7+5 idag och det känns fortfarande ofattbart
    Grattis!! Efter så lång väntan är ju lyckan total! Då är du bara 2 dagar före mig. Blir kul att följas åt!
  • Carrey
    M4l1n skrev 2015-11-06 09:37:34 följande:
    // Grattis till din tvillingraviditet!

Jag har själv tvillingpojkar som är 5 år så ni har en spännande tid framför er!
    Tack! Ja det blir spännande! Man har ju ingen aning om vad som väntar en.. Man kan bara försöka föreställa sig.

Har du fler barn?
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016