• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Äppeljuicen
    Ramiz skrev 2015-11-07 15:51:31 följande:

Vad kul att se så många här inne :)

Är det fler som inte kan somna på kvällarna? Jag ligger vaken fram till 4-5 innan jag ens kan somna... Sen sover jag till 10-11... Men ändå har jag lika svårt å sova på kvällarna... Detta är riktigt frustrerande...

Jag vaknar gärna mitt i natten iställey och kan inte somna om. När jag väl lyckats måste jag kissa. :')

Finns det något du testat för att somna lättare?
  • Mamma Lotta

Är det fler som inte kan somna på kvällarna? Jag ligger vaken fram till 4-5 innan jag ens kan somna... Sen sover jag till 10-11... Men ändå har jag lika svårt å sova på kvällarna... Detta är riktigt frustrerande...

Hoppar in här med har bf 10el 11 juni med barn nr 8

Jag har skitsvårt att somna och förutom illamåendet så har jag de senaste dagarna haft svinont i ryggen
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Tiana
    Äppeljuicen skrev 2015-11-07 10:47:11 följande:

Åh gud, har själv haft mardrömmar i början där jag vaknade och inte kunde sluta gråta. Tycker att drömmarna sol gravid känns mycket verkligare. Hoppas du drömmer om bebis istället hädanefter. :)

Det hade verkligen varit så mycket skönare att drömma om :) Har haft molvärk nästan hela dagen idag så det var nog därifrån drömmen kom ä
  • Pyretsmamma82
    Äppeljuicen skrev 2015-11-07 16:34:40 följande:
    Jag vaknar gärna mitt i natten iställey och kan inte somna om. När jag väl lyckats måste jag kissa. :')

Finns det något du testat för att somna lättare?
    Jag somnar och gärna tidigt, innan 21, men sen vaknar jag vid 02 och somnar ibland om vid 04 men ibland ligger jag vaken till klockan ringer. Känner inte direkt att jag sovit klart vid 02. Nu på helgen försöker jag gå och lägga mig senare men nu är jag helt slut och vill inget annat än att krypa ner i sängen.
  • Äppeljuicen
    Tiana skrev 2015-11-07 20:31:07 följande:

Det hade verkligen varit så mycket skönare att drömma om :) Har haft molvärk nästan hela dagen idag så det var nog därifrån drömmen kom ä

Ja :( även om man inte känner sig speciellt orolig så gnager det nog lite ändå. Också haft molvärk hela dagen nästan, det är tur att jag inte har det varje dag i alla fall.
  • Mamma Lotta

Apropå drömmar så drömde jag att maken hade ångrat sig och ville att jag gjorde abort, det var en väldigt obehaglig dröm! Tur det bara var en dröm

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Äppeljuicen

Hahaha, självklart drömde jag om mf i natt. :'D även om det inte var speciellt kul så är det rätt lustigt med tanke på att jag sa att jag drömde i början av grav.

Har överlag sovit rätt dåligt nu när min sambo varit bortrest över helgen.

Mamma Lotta: tur att det bara var en dröm men my God vilken ångest man kan ha när man vaknar.

• Gweny

Jag har likadant! Jättesvårt att somna, fast jag varit trött innan och småsovit i soffan.
  • Gweny

Idag går jag in i vecka 10!

Känns skönt när det tickar på. Dröjer dock 1,5 v på inskrivningen.

• Tiana
    Gweny skrev 2015-11-08 09:29:41 följande:

Idag går jag in i vecka 10!

Känns skönt när det tickar på. Dröjer dock 1,5 v på inskrivningen.

Så olika det kan vara. Jag går in i v9 idag och har inskrivning på onsdag.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016