• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Tiana
    Carrey skrev 2015-11-09 17:49:14 följande:

Jätte många får blödningar när dom är gravida. Behöver inte vara farligt alls! Visst skulle du göra ultraljud imorgon?

Jag håller tummarna att ni får se ett litet hjärta då!

Massa kramar!!

Tack! Den första paniken har lagt sig nu, och jag har lyckats börja tänka mer logiskt. Har haft molvärk till och från de senaste dagarna så det är ju inte otänkbart att det är när allt växer som det har blödit (blött?). ons har vi tid till läkare, så det är bara tiden som får visa vad som händer nu.

Kvällen får bli en övning i positivt tänkande.
  • Kawinna
    Ramiz skrev 2015-11-09 15:17:29 följande:

Vad skönt att dom hjälper till mot illamående :)Hmm, jag borde nog testa samarin... Men minns i min ungdom hur jäkla beroende jag var av det.. Drack det som vanlig dricka... Har försökt nångång som vuxen att dricka, men det har slutat med att jag ligger å kräks å tror att jag ska dö ;-P

Haha då kanske det inte kommer hjälpa för dig då :p
    Ramiz skrev 2015-11-09 15:53:04 följande:

Det är fullt förståligt! <3

Ta det lugnt, sätt på bästa skivan, lägg dig i badet, å bara koppla av å lägg en ansiktsmask å bara finns <3

Det lät nog väldigt skönt för oss alla skulle jag tro :)
  • Kawinna

Vi har berättat för våra familjer nu, bara mina syskon kvar :) är lite tidigt men känns ändå skönt.

• zasu

Dessa drömmar....drömde i natt att jag upptäckte att mina byxor var helt blodiga. Så skönt att vakna.

• Wildlings

Vilket gäng vi har blivit. Kul.
    Jag väntar ju nr 3, mannens nr 4. Var ju inte alls tänkt att det här pyret skulle komma men det gör det inte mindre önskat för det. Jag känner att mina tankar vandrar iväg i bebistankar väldigt ofta. Egentligen vill jag bara börja förbereda för bebis. Samtidigt ligger alltid en oro och spökar. Jag har haft ett MA en gång i tiden och i den här fasen i graviditeten så återupplever känslorna från mitt MA om och om igen. Om 2 veckor ganska precis ska vi iväg och göra KUB test. Jag känner att jag nästan har svårt att ta till mig KUB test delen just nu. Jag behöver först bara få se att det finns någon som växer där inne. Sen kommer jag kunna fokusera på ev testresultat.

Jag vet ju inte riktigt vilken v jag är i så det känns också som det ska bli skönt att veta. Antingen har jag passerat v 12 snart eller så har jag nån vecka kvar.

Jag mår illa om kvällen så sömnen blir störd av det. Jag är så trött men kan ändå inte somna när jag lägger mig. Annars har de där väldiga illamåendet som spökade förra veckan lugnat sig en hel del.

• Maräng87

Fick tillbaka min gravidkudde från min syster häromdagen, åh så skönt det är att sova med den! Mitt illamående har blivit mkt bättre, men är värst på kvällen vilket är både skönt och lite tråkigt.

I morgon går jag in i v 11 och har inskrivning hos bm :)

• UK Jennie

Mitt illamaende (som inte alls var sarskilt illa, men liksom alltid fanns dar, forutom nar jag at) forsvann i stort sett nar jag jag var 8+6. Tills igar kvall (v.10+1) da jag lagt mig och kande mig helt spyfardig! Min reaktion var 1. Hurra, jag ar fortfarande preggo! 2. Urk. Mannen fick hamta fika och da blev det battre  

• Maräng87

Angående att illamåendet alltid finns där.. Igår såg jag en mamma med bebis i bärsele och min första tanke var: usch hur ska jag orka ta hand om och bära runt på en bebis när jag mår illa hela tiden ;) Då har illamåendet gått lite för långt.. Kom dock snabbt på att illamåendet ju KOMMER att gå över förr eller senare! Min man tyckte jag var lite knäpp när jag berättade, men samtidigt tror jag att han kanske förstod lite bättre hur påverkad man faktiskt blir av detta ständiga illamående :)

• Gweny

Uch så jobbigt för er som mår illa! Jag har varit förskonad från det alla gånger själv.

Men hoppas det avtar snart för er!

Maräng87>> kul med inskrivning och det händer lite!

• Akire-84

Hoppar in här jag med. Är gravid med barn nr 3 och beräknad 22 juni. Så spännande! Våra barn är 4 och 6 år. I em ska jag på vul, hoppas att få se ett tickande hjärta! Jag har problem med migrän, någon som vet vad man kan ta emot det som gravid?

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016