• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • zasu

Ja det är verkligen olika. Går också in i vecka 9 idag. Har redan haft inskrivning och tidigt vul.

• Pyretsmamma82

Ja väldigt. Hade min inskrivning i v7. Är nu o v10. Ska tillbaka och lämna lite mer prover den 19/11 och KUB den 24/11.

• Ramiz
    Äppeljuicen skrev 2015-11-07 16:34:40 följande:

Jag vaknar gärna mitt i natten iställey och kan inte somna om. När jag väl lyckats måste jag kissa. :')

Finns det något du testat för att somna lättare?

Ååhh det e ju oxå jätte drygt!

Nä, har testat det mesta, men inget som har funkat hittills :(
    Mamma Lotta skrev 2015-11-07 18:34:48 följande:

Hoppar in här med har bf 10el 11 juni med barn nr 8

Jag har skitsvårt att somna och förutom illamåendet så har jag de senaste dagarna haft svinont i ryggen

Välkommen å grattis :)

Usch din stackare! Illamående och ryggont e ju ingen höjdare :( Har du haft problem med ryggen tidigare?
    Gweny skrev 2015-11-08 09:28:18 följande:

Jag har likadant! Jättesvårt att somna, fast jag varit trött innan och småsovit i soffan.

Ja, så brukade jag göra innan graviditeten å hade inga svårigheter att somna sen på natten... Fattar inte varför det inte går lika bra nu...
  • Mamma Lotta
    Ramiz skrev 2015-11-08 13:18:14 följande:

Ååhh det e ju oxå jätte drygt!

Nä, har testat det mesta, men inget som har funkat hittills :(Välkommen å grattis :)

Usch din stackare! Illamående och ryggont e ju ingen höjdare :( Har du haft problem med ryggen tidigare?Ja, så brukade jag göra innan graviditeten å hade inga svårigheter att somna sen på natten... Fattar inte varför det inte går lika bra nu...

Nja ibland har ryggen bråkat, men å andra sidan så kanske man inte ska tro att kroppen är som en 20 åring efter 7 tidigare graviditeterna och 42 åring nacken
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • UK Jennie
    Mamma Lotta skrev 2015-11-08 17:49:15 följande:
    Nja ibland har ryggen bråkat, men å andra sidan så kanske man inte ska tro att kroppen är som en 20 åring efter 7 tidigare graviditeterna och 42 åring nacken
    Ar sa himla impad - vilket proffs du ar
  • Tiana

Fars dag avklarad utan att vi försade oss. Nu ska vi bara bestämma oss när vi ska berätta för folk ;) jag kan tänka mig efter ons om allt ser bra ut, men sambon är mer försiktig och vill vänta lite till.

Hur tänker ni?

• Maräng87

Vi har berättat för familj och närmsta vännerna som visste att vi försökt ett tag. Vi har svårt att vara hemliga helt enkelt ;) Är i v 10.

• Ramiz
    Mamma Lotta skrev 2015-11-08 17:49:15 följande:

Wow! Eloge till dig!

Ja, inte e vi 20 längre, även om hjärnan gärna vill tro det ;-P
    Tiana skrev 2015-11-08 18:03:19 följande:

Fars dag avklarad utan att vi försade oss. Nu ska vi bara bestämma oss när vi ska berätta för folk ;) jag kan tänka mig efter ons om allt ser bra ut, men sambon är mer försiktig och vill vänta lite till.

Hur tänker ni?

Vi har redan berättat för våra föräldrar. Vi ville gärna berätta facetoface å mina föräldrar kom nu under höstlovet till Sverige å nästa gång dom kommer är till påsk, så även om det är lite väl tidigt kände vi att det e bättre att ta det nu än då när det syns :)

Till kompisar har vi valt några få men sen tänker vi inte tala om utan dom får fråga/märka själv :) Vi har även valt att inte skriva ut det offentligt på fejjan/insta osv...
  • Mamma Lotta
    Tiana skrev 2015-11-08 18:03:19 följande:

Hur tänker ni?

Ramiz skrev 2015-11-08 18:45:28 följande:

Wow! Eloge till dig!

Ja, inte e vi 20 längre, även om hjärnan gärna vill tro det ;-PVi har redan berättat för våra föräldrar. Vi ville gärna berätta facetoface å mina föräldrar kom nu under höstlovet till Sverige å nästa gång dom kommer är till påsk, så även om det är lite väl tidigt kände vi att det e bättre att ta det nu än då när det syns :)

Till kompisar har vi valt några få men sen tänker vi inte tala om utan dom får fråga/märka själv :) Vi har även valt att inte skriva ut det offentligt på fejjan/insta osv...

Det är jobbigt när huvudet känner sig 28, men kroppen säger ; näää 42!!

Tack för era fina ord! Älskar mina barn <3

Detta blir det sista, kroppen säger ifrån och jag vill orka vara en bra mamma!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016