• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • fiskenova

Hej! Jag är gärna med i en positiv bebistråd också. Jag är 40 år, gravid i vecka 7+0 med syskon till en snart sexåring. Har två bonusar på 13 och 16 också. Är sjukt illamående och trött sedan två veckor tillbaka, läääängtar till vecka 12! Beräknat BF 26 juni.

• Dance dance dance

Äh jag hoppar också på denna tråden istället. Efter 1,5 års försök är jag nu äntligen gravid med första barnet. Bf är 2 juni men jag tror egentligen att det är lite senare än så pga min knepiga cykel.

Jag har mått vansinnigt illa de senaste tre veckorna så idag fick jag lergigan comp utskrivet och hoppas att det ska ge mig ett lite värdigare liv framöver. Jag tycker alltid att det känns lite sådär att ta läkemedel och särskilt med en liten i magen, men nu går det bara inte längre. Hoppas så att de hjälper!

• fiskenova
    Dance dance dance skrev 2015-11-06 16:52:31 följande:

Äh jag hoppar också på denna tråden istället. Efter 1,5 års försök är jag nu äntligen gravid med första barnet. Bf är 2 juni men jag tror egentligen att det är lite senare än så pga min knepiga cykel.

Jag har mått vansinnigt illa de senaste tre veckorna så idag fick jag lergigan comp utskrivet och hoppas att det ska ge mig ett lite värdigare liv framöver. Jag tycker alltid att det känns lite sådär att ta läkemedel och särskilt med en liten i magen, men nu går det bara inte längre. Hoppas så att de hjälper!

Hur fick du det utskrivet, av läkare eller bm? Var du tvungen att gå dit?
  • fiskenova
    Ramiz skrev 2015-11-06 16:24:34 följande:

Åhhh vad hade jag gjort utan isglass?

Har ni nått som ni tar till som funkar för illamående?

Ingefärsgodis (köpt i asiatisk affär), bananer och bröd. Och sova ordentligt, blir värre när jag är trött...men jag köpte Piggelin häromdagen också :).
  • Maräng87

För mig funkar det hyfsat att äta regelbundet, typ varannan timme vilket är ganska jobbigt :S

• Tiana

Här har jag turen att inte vara direkt illamående, har bara en känsla av att vara lätt bakis hela tiden :P

• Dance dance dance
    fiskenova skrev 2015-11-06 17:06:46 följande:
    Hur fick du det utskrivet, av läkare eller bm? Var du tvungen att gå dit?
    Bm rekommenderade mig att kontakta min husläkare för det skulle gå snabbare än att vänta på en läkartid på barnmorskemottagningen. Tror jag hade kunnat få det över telefon om det inte var för att jag aldrig träffat min husläkare tidigare. Läkaren verkade iaf inte tycka att det var några konstigheter att jag skulle få det utskrivet och nämnde att hon själv hade ätit det under alla sina tre graviditeter. :)
  • gruvan

Jag har också fått lergigan comp utskrivet. Fick det när jag var hos spec. gyn och gjorde vul. Annars är det sova och äta regelbundet som funkar bäst för mig också. Därför är det extra svårt de tre dagarna i veckan då jag måste gå upp kl 5. Är så trött och illamående då! Isglass kommer jag ihåg från när jag väntade första barnet. Och nu är jag galet sugen på calippo cola! Måste nog gå och handla...

• spring

Hej! Jag hoppar gärna in här också. Är 39 år och väntar mitt andra barn. Har en son på snart 2 år. Är i v.6+6 och har bf 25 juni.

• fiskenova
    Dance dance dance skrev 2015-11-06 17:29:54 följande:
    Bm rekommenderade mig att kontakta min husläkare för det skulle gå snabbare än att vänta på en läkartid på barnmorskemottagningen. Tror jag hade kunnat få det över telefon om det inte var för att jag aldrig träffat min husläkare tidigare. Läkaren verkade iaf inte tycka att det var några konstigheter att jag skulle få det utskrivet och nämnde att hon själv hade ätit det under alla sina tre graviditeter. :)
    Tack för svar! Är så rädd för veckan som kommer, när jag måste gå upp tidigt och flyga två dagar i rad...är åksjuk redan i vanliga fall.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016