• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Gweny

Hoppar med. Väntar mitt 3e och sambons 1a. Vi har försökt länge och nu lyckades vi äntligen med IVF. Vi hade ett ma förra året, så är orolig.

Är i v 8+4 nu och gjort flera vul och fått se hur den växt och hjärtat slå!

• Gweny

Gruvan>>har också haft flera blödningar, trott det varit mf 2 ggr, men på vul har det otroligt nog sett bra ut!

• Gweny
    Carrey skrev 2015-11-05 21:27:15 följande:

Hej allihop! Jag vill gärna vara med!

Jag är 27år och bor i Göteborg.

Jag väntar tvillingar efter 5år av ofrivillig barnlöshet. Lyckan är obeskrivlig!

Är i vecka 7+2. BF 20 Juni.

Wow, dubbel lycka efter så lång tid!!

Gjorde ni IVF?
  • Carrey
    Gweny skrev 2015-11-05 23:29:17 följande:
    Wow, dubbel lycka efter så lång tid!!

Gjorde ni IVF?
    Ja verkligen!

Ja det var våran 5:e IVF insättning. Men vi fick bara ett embryo tillbaka så den andra har vi lyckats göra själva. Jätte konstigt efter så lång tid! Men jag fick lite andra mediciner denna gången.
  • gruvan
    Gweny skrev 2015-11-05 23:28:20 följande:

Gruvan>>har också haft flera blödningar, trott det varit mf 2 ggr, men på vul har det otroligt nog sett bra ut!

Visst är det skönt! Men det är klart att jag hellre hade sluppit både blödningar och vul. Samtidigt så skönt att mvc tar oron på allvar. Har man mf eller ma bakom sig är det svårt att inte bryta ihop och tänka det värsta när man ser blod i trosorna. Jag håller alla tummar för att det ska gå vägen för oss alla i den här gruppen!
  • Tiana
    Carrey skrev 2015-11-06 05:41:42 följande:

Ja verkligen!

Ja det var våran 5:e IVF insättning. Men vi fick bara ett embryo tillbaka så den andra har vi lyckats göra själva. Jätte konstigt efter så lång tid! Men jag fick lite andra mediciner denna gången.

Stort grattis!

Visst är det otroligt! Jag har liknande historia, vi har försökt i snart fyra år med diverse behandlingar inkl två misslyckade ivf. Nyligen satt i kö för äggdonation och plötsligt är jag spontant gravid! 7+5 idag och det känns fortfarande ofattbart
  • zasu

Härligt med mirakel! Själv väntar jag mitt första barn. Är i v 7+5, BF 19/6. Hade vul i tisdags och fick se ett tickande hjärta.

Är 42 år och skulle sätta igång med IVF omgång nr 3, hade mf innan sommaren.

I vilket fall som helst mensen kom aldrig så vi har lyckats bli gravida på egen hand. Känns helt fantastiskt!

• Silicon valley

Hoppas få kunna hoppa in här !

25 år första barnet. Bf 25/5 men är nästan säker på att jag blir framflyttad till juni ist, om inte annat gå över tiden tills juni. Dessutom är alla i majgruppen i 20e veckan ca och känner att dom är för långt fram för mig nu..

V12 gick jag in i igår. Har väntat på denna vecka för att oron försvinner lite då men icke för min del tyvärr.

Har mått skit sen en vecka efter ja plussade. Både psykiskt och fysiskt. Har inte kunnat känna nån glädje över detta alls bara massa oro.

Tills förra veckan då jag fick en liten ljusrosa flytning insåg jag hur mycket det lilla hjärtat i magen betyder. Jag bröt ihop totalt och tänkte att nu är det kört.

Tydligen var det ingen fara sa dom.

Hoppas att dom har rätt.

Har kub den 18/11 så får se då.

Ha en fin dag alla :)

• Gweny

Härligt att läsa om alla mirakel som blivit!

Vårat kom till på våran 2a FET, fantastiskt vad dem kan göra.

• M4l1n
    Carrey skrev 2015-11-05 21:27:15 följande:

Hej allihop! Jag vill gärna vara med!

Jag är 27år och bor i Göteborg.

Jag väntar tvillingar efter 5år av ofrivillig barnlöshet. Lyckan är obeskrivlig!

Är i vecka 7+2. BF 20 Juni.

// Grattis till din tvillingraviditet!

Jag har själv tvillingpojkar som är 5 år så ni har en spännande tid framför er!
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016