• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Maräng87

Jag ringde till gyn och fick lergigan comp utskrivet via en läkare som den bm jag pratade med i sin tur pratade med. Lätt som en plätt tillskillnad mot min första graviditet då jag inte fick någon hjälp.

• Dance dance dance
    fiskenova skrev 2015-11-06 18:25:45 följande:
    Tack för svar! Är så rädd för veckan som kommer, när jag måste gå upp tidigt och flyga två dagar i rad...är åksjuk redan i vanliga fall.
    Åh jag förstår. Jag gruvar mig för en lite liknande sak nästa vecka när jag ska åka tåg någon timme och sedan måste vara skärpt och träffa massa folk.
    Har du testat med postafen? Jag tycker att det har funkat lite men inte tillräckligt. De gånger jag har fått bäst resultat så har jag tagit en tablett tiiidigt (inatt klockan 3!) för att sen sova vidare några timmar. Jag hoppas att lergigan comp ska vara lite omedelbarare.
  • fiskenova
    Dance dance dance skrev 2015-11-06 20:29:25 följande:
    Åh jag förstår. Jag gruvar mig för en lite liknande sak nästa vecka när jag ska åka tåg någon timme och sedan måste vara skärpt och träffa massa folk.
    Har du testat med postafen? Jag tycker att det har funkat lite men inte tillräckligt. De gånger jag har fått bäst resultat så har jag tagit en tablett tiiidigt (inatt klockan 3!) för att sen sova vidare några timmar. Jag hoppas att lergigan comp ska vara lite omedelbarare.
    Precis, jag måste också vara skärpt och prata inför folk. Postafen gör mig otroligt sömnig så jag vågar inte ta det heller...men kanske så tidigt som du föreslår.
  • JagHarKatla

Hej! :)

Detta känns som en trevlig tråd att påbörja min karriär på FL i. :D

Jag är 31 år, har en 13 årig son och väntar nu ytterligare en liten familjemedlem, beräknad att anlända den 9 juni..

• Dance dance dance
    fiskenova skrev 2015-11-06 20:50:24 följande:
    Precis, jag måste också vara skärpt och prata inför folk. Postafen gör mig otroligt sömnig så jag vågar inte ta det heller...men kanske så tidigt som du föreslår.
    Ja, samma för mig (fast jag tror nästan jag blivit sömnigare de gånger jag tidigare tagit det mot åksjuka, konstigt nog) men med lergigan comp ska man tydligen slippa tröttheten. Du kan ju testa "mitt postafenknep" i helgen och se om det funkar och annars försöka få recept på lergigan. :)
  • UK Jennie
    Gweny skrev 2015-11-06 16:22:45 följande:
    Jädra disney!

Min dotter heter Elsa i 2a namn, men är 11 år och är ifrån min gammelmormor som hette så. Vi blev 5 generationer kvinnor, så var lite fint att hedra så med namnet.
    Absolut - pre-Frozen hade jag inte tvekat! Jattefint namn
  • Gweny
    JagHarKatla skrev 2015-11-06 20:59:31 följande:

Hej! :)

Detta känns som en trevlig tråd att påbörja min karriär på FL i. :D

Jag är 31 år, har en 13 årig son och väntar nu ytterligare en liten familjemedlem, beräknad att anlända den 9 juni..

Välkommen! Riktig sladdis då.

Har själv en 8 & 11åring hemma. Blir lite att börja om!
  • Carrey
    Cleo1 skrev 2015-11-06 10:22:47 följande:

Grattis! Har själv tvillingpojkar på två år Imorgon går jag in i v 11 med EN liten pluttis,ska bli mysigt och lite slappt att bara ta hand om en spädis i taget denna gång, haha.Du har en häftig resa framför dig. Se till att ni båda är hemma tillsammans minst det första halvåret.Det är det största rådet jag har till dig.

Grattis!! Vad mysigt med en trea! Blir lite omställning för dig då med "bara" ett barn hihi.

Hur ska man orka vänta alla veckorna innan man får träffa sina bebisar! Jag vill träffa dom nu! Men dom får växa till sig först.
  • Carrey
    Tiana skrev 2015-11-06 13:46:55 följande:
    Verkligen :)

Nästa steg för oss är inskrivning och tidigt UL på onsdag nästa vecka. Då får vi svar på vad som gömmer sig hos mig. Fast jag tvivlar på att det är två st, det hade ju varit mer än otroligt. ;)
    Hehe man vet aldrig vad som gömmer sig. Jag anade absolut inte att jag väntar tvillingar för jag har mått jätte bra hela tiden så jag va super orolig att det inte skulle vara något levande foster. Blev verkligen överraskad då när det var 2st istället.
  • Pyretsmamma82

Hej! Här hoppar jag in. Verkar mycket trevligare!

Väntar mitt första barn, är 33 och min sambo är 36.
    Har mått väldigt illa och varit orkeslös. Hoppas på att det vänder snart. Är i v 10, 9+2. Sover dåligt, vilket kanske märks eftersom jag skriver detta kl 04:10 ;).

Trevligt men en vänlig grupp!

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016