• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Wildlings
    ebe91 skrev 2015-12-21 08:28:33 följande:
    Nu är jag i v 13+5 :)

Med sonen kände jag aldrig det där sprattlet, utan kände första sparken ("pickningen") i v 17+x.

Är det fler som känner av sammandragningar redan? Med första tror jag säkert jag var i v 25-30 innan jag kände första sd, denna gång känner jag nästan dagligen. Väldigt väldigt lätta sd, men nu känner man ju igen känslan.
    Jag har haft mycket sammandragningar den här gången. I går så mycket att dom började göra ont när jag var ute och gick. Jag fick gå hem och inte ryggläge i soffan.
  • Gweny
    emuya skrev 2015-12-20 21:49:39 följande:

Vilken vecka är alla i och när kunde ni känna/ana bebisen där inne? :)

Jag är i vecka 15 och tror mig ha känt en "bubblande" känsla i magen vid två tillfällen. Det börja kännas mer verkligt nu. Längtar som bara den till RUL i mitten av januari :)

Jag är i v16 och känner h*n varje dag nu, så mysigt. Kände första gången i slutet av v.14 (3e barnet)

Längtar till RUL med. Har 18/1
  • ostpaj

Är i v. 15. Känns daglig sprattel sen prick vecka 14. Andra barnet. Ganska kul. Undra vad han sysslar med :)) (övertygad om att det är en han. Ska inte kolla kön). Har rul och andra bm-samtalet 1 februari. Råkade bara bli båda på samma dag.

Fick se den lilla iofs redan i måndags. Åkte akut till gynakuten pga magsmärtor med bebisen mådde bra och magsmärtorberodde på mina tarmar och inte den.

T.o.m jag som är lugn som en filbunke hann bli orolig.

• Gweny

Ostpaj>> så skönt det inte var något!

Vi ska inte heller ta reda på kön, men kul att gissa.

• Tiana

Var hittar man bäst med mammakläder? Var ute och letade idag men tyckte det var väldigt tunt i butikerna.

• Liten2016
    Tiana skrev 2015-12-26 15:57:46 följande:

Var hittar man bäst med mammakläder? Var ute och letade idag men tyckte det var väldigt tunt i butikerna.

Jag
  • Liten2016
    Tiana skrev 2015-12-26 15:57:46 följande:

Jag har uppenbarligen problem med att skriva inlägg....

Jag har köpt mammakläder på Lindex. De har bara i några butiker och på nätet. H&M har också mammakläder men jag har inte provat deras. KappAhl säljer inte mammakläder alls.

Har bf 20 juni, väntar första barnet.
  • Tiana
    Liten2016 skrev 2015-12-26 17:22:21 följande:

Jag har uppenbarligen problem med att skriva inlägg....

Jag har köpt mammakläder på Lindex. De har bara i några butiker och på nätet. H&M har också mammakläder men jag har inte provat deras. KappAhl säljer inte mammakläder alls.

Har bf 20 juni, väntar första barnet.

Lindex hade inte där jag var, H&M var så fullsmockat med folk att jag gav upp innan jag börjat. Får kanske ge det en ny chans där.

Tack för infon! Jag har bf 20-26 juni så det börjar bli hög till att köpa på sig lite nu.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016