• MASolokvist

Super den här mamman?!

Det här hände idag på lillens förskola, observera att det är tisdag inte ens mitt i veckan. Man känner ju till de andra barnas föräldrar lite grann, så just den här mamman vet jag är ensamstående med 2 små. Plus att hon är arbetssökande så båda hennes små har 15-timmars vecka.

In kommer hon i kapprummet med en klirrande kasse! Det var en flaska vin och något mer som klirrade. Så ler hon lite jäktat, man märker ju om någon inte riktigt är bekväm. Det var inte första gången detta händer!

För det första; jag tycker inte sprit hör hemma på förskolan, ens om flaskorna är i kassar. Det ger helt fel signaler till barnen. Stackars hennes ungar tänker jag.

Sen, att detta händer igen. Det är faktiskt inte ens mitt i veckan. Jag tyckte hela situationen blev väldigt trängd. Kan inte riktigt släppa det där, om hon kanske har problem med drickandet. Super hon en tisdagkväll? Fattar hon inte att det är olämpligt att dra in vin och öl på förskolan!

• Svar på tråden Super den här mamman?!
  • Tow2Mater

Du tycker hon ska stå i bolagskö på fredagar som alla andra?

Stackars alla andra föräldrar som måste bli dömda av dig!

• Venne

Du har ju faktiskt ingen aning. Hon kanske ska ha gäster till helgen. Det kanske var alkoholfritt i kassen. Hon kanske handlar åt en sjuk anhörig.

• Tow2Mater

Skål TS! Nu öppnar jag en öl för att skåla dig innan jag hämtar pojken på förskolan! Kom hem tidigt idag, njuter av en timme ensam hemma! :)

• SpanskaFlugan

En gång körde jag brorsdöttrarna i bilen SAMTIDIGT som det låg två flaskor vin i bakluckan. Helt förkastligt, jag skäms än i dag.

• Bananen

Dömer andra på förhand much?

Det blir alltid värre framåt natten
  • Drottningen70

En gång skickade jag med matsäck till utflykten i en bolagspåse när mitt barn gick på dagis...... Undrar hur du hade tolkat det...

• Monkii

Vad är det för signal det ger till barnen att bära klirrande kassar?

• gold34
    MASolokvist skrev 2015-11-24 21:51:53 följande:

Det här hände idag på lillens förskola, observera att det är tisdag inte ens mitt i veckan. Man känner ju till de andra barnas föräldrar lite grann, så just den här mamman vet jag är ensamstående med 2 små. Plus att hon är arbetssökande så båda hennes små har 15-timmars vecka.

In kommer hon i kapprummet med en klirrande kasse! Det var en flaska vin och något mer som klirrade. Så ler hon lite jäktat, man märker ju om någon inte riktigt är bekväm. Det var inte första gången detta händer!

För det första; jag tycker inte sprit hör hemma på förskolan, ens om flaskorna är i kassar. Det ger helt fel signaler till barnen. Stackars hennes ungar tänker jag.

Sen, att detta händer igen. Det är faktiskt inte ens mitt i veckan. Jag tyckte hela situationen blev väldigt trängd. Kan inte riktigt släppa det där, om hon kanske har problem med drickandet. Super hon en tisdagkväll? Fattar hon inte att det är olämpligt att dra in vin och öl på förskolan!

Du dömer innan du vet?
  • Tow2Mater
    gold34 skrev 2015-11-24 22:09:50 följande:
    Du dömer innan du vet?
    Innan hon vet vad?
  • Miss_Cicci

Exakt, det räcker med all alkoholreklam och normaliserande drickande. Mina barn ska inte redan på sin förskola behöva råka ut för denna slags "introduktion" till att dricka.

Skrämmande utveckling och jag kan inte annat än hålla med TS!

Monkii skrev 2015-11-24 22:08:02 följande:

Vad är det för signal det ger till barnen att bära klirrande kassar?

Svar på tråden Super den här mamman?!