• MASolokvist

Super den här mamman?!

Det här hände idag på lillens förskola, observera att det är tisdag inte ens mitt i veckan. Man känner ju till de andra barnas föräldrar lite grann, så just den här mamman vet jag är ensamstående med 2 små. Plus att hon är arbetssökande så båda hennes små har 15-timmars vecka.

In kommer hon i kapprummet med en klirrande kasse! Det var en flaska vin och något mer som klirrade. Så ler hon lite jäktat, man märker ju om någon inte riktigt är bekväm. Det var inte första gången detta händer!

För det första; jag tycker inte sprit hör hemma på förskolan, ens om flaskorna är i kassar. Det ger helt fel signaler till barnen. Stackars hennes ungar tänker jag.

Sen, att detta händer igen. Det är faktiskt inte ens mitt i veckan. Jag tyckte hela situationen blev väldigt trängd. Kan inte riktigt släppa det där, om hon kanske har problem med drickandet. Super hon en tisdagkväll? Fattar hon inte att det är olämpligt att dra in vin och öl på förskolan!

• Svar på tråden Super den här mamman?!
  • Mentat

Så för att mamman har ett par flaskor som klirrar misstänker TS att hon super!?
    Jisses, har man inte problem skaffar man sig. Själv tycker jag att det låter klokt att handla i god tid om man nu t.ex. skall ha gäster till helgen.

• Aiyana

Ja se moralpaniken i Sverige... Hon kanske handlade till helgen, hon kanske skulle ha några väninnor på middag eller vad som helst. Och att hon hade med sig kassen med 2 vinflaskor in till förskolan tror jag inte var en traumatisk upplevelse för alla barnen.

Jag ska visa det här inlägget för mina danska vänner (jag bor i Danmark), de kommer garanterat att skratta ihjäl sig.

• gold34
    Aiyana skrev 2015-11-26 10:28:18 följande:

Ja se moralpaniken i Sverige... Hon kanske handlade till helgen, hon kanske skulle ha några väninnor på middag eller vad som helst. Och att hon hade med sig kassen med 2 vinflaskor in till förskolan tror jag inte var en traumatisk upplevelse för alla barnen.

Jag ska visa det här inlägget för mina danska vänner (jag bor i Danmark), de kommer garanterat att skratta ihjäl sig.

Fråga dom gärna hur dom ser på att hon tänker konfrontera en vilt främmande mamma på förskolan om dennes alkoholvanor.
  • EnAnonumius
    MASolokvist skrev 2015-11-24 22:24:18 följande:
    Av alla inlägg hittills är det okej att ta in kassar från systemet på dagis. Jo, jag tror inte barn ska utsättas för alkohol, odrucken i flaskor eller uppdrucken. Jag gör inte det själv och tycker andra bör respektera att alla kanske inte vill låta sina barn utsättas för det.
    Kassar från systembolaget är sjukt fula. Jag skulle aldrig skicka med en sån kasse till förskolan, och jag har förresten ingen sån heller.
    Fördomarna fortsätter.
    Hur vet du att det var alkoholhaltig dryck hon hade i flaskan?
    Fick du lov att granska innehållet i Systempåsen?

Eller är du så sällan på Systembolaget att du har inte förstått att även Systembolaget har ett stort sortiment av alkoholfria drycker? 
    Sedan så här det knappast hit om systembolagets påsar är fula eller inte.
    Fula påsar från Systembolaget tar aldrig bort fakta att Systembolaget har alkoholfria alternativ som du struntar i att ta med beräkningen. 
    Fula Systembolagets påsar  tar inte heller bort fakta att Du helt sonika väljer att utgå från att det är alkohol per se på noll grunder alls.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lavish

Herregud människa har du inget liv? Jag hade varit mer oroad för dina barn med din extremt paranoida och pinsamma skvallerkärringsattityd.

Menar du att stängda vinflaskor dör barn av att komma i närheten av? 

• K med lilla E
    Lavish skrev 2015-11-26 13:32:15 följande:

Herregud människa har du inget liv? Jag hade varit mer oroad för dina barn med din extremt paranoida och pinsamma skvallerkärringsattityd.

Menar du att stängda vinflaskor dör barn av att komma i närheten av? 

Helt förvirrande och man undrar ju hur TS gör om hon går hem till en bekant och det kanske står en öppnad BiB på köksbänken?
  • sextiotalist
    K med lilla E skrev 2015-11-26 13:52:24 följande:
    Helt förvirrande och man undrar ju hur TS gör om hon går hem till en bekant och det kanske står en öppnad BiB på köksbänken?

Troligen en anmälan till socialtjänsten

• muslivecka

usch ja, och tänk att den mamman har haft sex för att få sina barn. Så oansvarigt och snuskigt, tänk om hon fortfarande har det och barnen råkar se det?!

• Brumma
    K med lilla E skrev 2015-11-26 13:52:24 följande:

Shit..

Hos mig står det ibland BiB med ren sprit...

Jag gör nämligen likörer (som jag ger bort i present) och då går det åt en del :D
  • gold34
    muslivecka skrev 2015-11-26 14:01:18 följande:

usch ja, och tänk att den mamman har haft sex för att få sina barn. Så oansvarigt och snuskigt, tänk om hon fortfarande har det och barnen råkar se det?!

Hon konfronterar säkert personen om dennes alkoholvanor.
Svar på tråden Super den här mamman?!