Digestive skrev 2024-02-03 21:37:56 följande:
En semantisk försäkran så det inte mynnar ut i extremer som du gärna tar upp ihop med marginaliserade grupper i samhället.
Vad jag menar har vi redan kommit fram till. I tidigare runda antog du min utmaning att hitta "konservativ sinnesnäring" och fann i min mening ett klockrent exempel - ett väldigt uppskattat exempel kan tilläggas, som jag har lyssnat på flertalet gånger. Jag får till och med lust att återbesöka exemplet då det - i och med det här - kom på tanken. Det var dock en extraordinär individ som intervjuades i egenskap av konservativ, törs tilläggas - men likväl, så mycket kan man törsta efter sådant innehåll.
Funderar nu på hur mycket Public Service hade "politiserats" av att blott ha mer av något som redan finns.
Både du och klyban fokuserar lite väl mycket på antagonism - jag kan inte förstå hur viktigt det är för er två att obönhörligen försöka vara på motsatt sida i exakt allt och kan än mindre förstå vad ni inbillar er att vinna på det. Så himla onödigt och speciellt efter att ha "tagit på varandra" i flera, flera år.
Varför sådan illvilja mot att även konservativa representeras (och med det nyanseras) i Public Service? - vid det här laget så kan jag ärligt talat inte landa i andra ord än illvilja, men då har jag summan av det här att se tillbaka på och låtsas inte ha några minnesförluster för att skapa friktion (eller vad det nu är frågan om).
Det är många saker som verkar flyga över huvudet här..
Jag säger om och om igen att det inte är demokratibestämmelserna som begränsar utbudet om det inte är antidemokratiska, rasistiska och diskriminerande program du vill ha.
Ta det som illvilja, ta det som antagonism eller vad du vill om det gör det lättare för dig att anklaga de som inte håller med dig för att vara antidemokratiska.
Annars kan du förståss läsa vad SVT skriver om sitt sändningstillstånd och se om du hittar någonting i det som du kan använda för att beklaga dig över det programinnehåll du saknar. Fundera också på vilka andra programinnehåll som andra kan tänkas sakna och vilket programinnehåll du menar att andra inte saknar utan får ett överflöde av...
Kanske är det så att du kommer fram till att du och andra oavsett de är radikalkonservativt, fascister, kommunister eller religiösa sektmedlemmar eller inget av ovanstående saknar just sitt innehåll eller så kommer du fram till att just de konservativa är förfördelade och att alla andra vänstervridna liberala kulturmarxister är de enda som får sina känslor smekta medhårs av PS? Berätta gärna vad du tror om detta.
Och här kanske du hittar något att hänga upp klagosången om programinnehåll på. Som sagt, argument som bygger demokratibestämmelserna är lika döda som när du försökte argumentera för att nazism inte var en högerextrem ideologi.. det gav du ju upp efter att ha sparkat och skrikit i många sidor trots att du mycket väl visste att du hade fel redan från början. Det är dags att komma dit med det här om demokratibestämmelserna nu också.
b2b.svt.se/program/produktion/publiceringsregler.html