• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-07 12:12:01 följande:

Ja men precis. Hon såg en äggblåsa som i tisdags var 22 mm och skulle släppa när som helst. Så tydligen ägglossning vilket är tidigt. Ska egentligen inte ha det förrän nästa tisdag så 1 v tidigare typ.

Mycket möjligt att det är likadant för dig nu. Hon sa att det kunde vara vanligt att det blir lite knasigt efter att de varit och petat med alla hormoner så nog har ni ägglossning nu men tidigare så då kanske även mensen kommer tidigare.

Kram

Hehe ja vi går se, mens lite tidigare så man kan starta omgång nummer två lite tidigare skulle ju sitta fint...eller vänta kanske inte iom akupunkturen?! Jaja hur som helst. Snart dags för nya tag hoppas jag!

Ringde kliniken idag, det var så många som försökte få tag i dem att jag fick tid i morgon att de skulle ringa tillbaka. Så i morgon hoppas jag få närmare besked.

Kram
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-07 17:07:07 följande:

Idag kom mensen, bara en dag sent, så nu sa jag vänta 11 dagar o sen börja ägglossningstesta o när de blir plus där så blir det FET sex dagar efter det :)

Å spännande! Stort lycka till på vägen!
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 18:02:34 följande:

Hade första ultraljudet idag efter 7 dagars menopur-sprutande 450. Allt såg bra ut. Men fortsätter spruta och kommer på nytt UL på måndag igen. Känns jättebra trots att det är jobbigt att spruta och man har blåmärken över hela magen. Men ett steg i rätt riktning, så känns ju fantastiskt! Varje steg som går bra ska man glädjas åt!

Vad bra att allt såg bra ut! Nytt? VUL på måndag alltså, spännande! Du får uppdatera efter!

Ja det där med blåmärkena är inge skoj, och nu när första omgångens blåmärken försvunnit är det dags för nästa typ
  • hope88
    stajlish skrev 2016-01-07 17:05:59 följande:

Jag gjorde långa protokollet och gick inte upp nåt i vikt alls! Den enda biverkningen jag hade under hela behandlingen var att jag fick värmevallningar då o då, överkomligt. Annars mådde jag tipptopp! Så man behöver verkligen inte få alla symptom som det finns risk för :)

Skönt att höra =) Nä man behöver ju inte göra det men jag lär väl vara en av dom bara för att ;)

Åh vad härligt! Ett steg närmre mot att vara en ruvare igen =) Hoppas att ägglossningen kommer som den sa så lillen i frysen får flytta in!

Kram
  • hope88

Hade första ultraljudet idag efter 7 dagars menopur-sprutande 450. Allt såg bra ut. Men fortsätter spruta och kommer på nytt UL på måndag igen. Känns jättebra trots att det är jobbigt att spruta och man har blåmärken över hela magen. Men ett steg i rätt riktning, så känns ju fantastiskt! Varje steg som går bra ska man glädjas åt!

Vad skönt att allt ser bra ut =) Om det ser fint ut på måndag planerar de gör äggplock då?

Ja magen blir ju verkligen öm men snart är det över! Ja precis man får se det så =)
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-01-07 20:08:00 följande:

Hehe ja vi går se, mens lite tidigare så man kan starta omgång nummer två lite tidigare skulle ju sitta fint...eller vänta kanske inte iom akupunkturen?! Jaja hur som helst. Snart dags för nya tag hoppas jag!

Ringde kliniken idag, det var så många som försökte få tag i dem att jag fick tid i morgon att de skulle ringa tillbaka. Så i morgon hoppas jag få närmare besked.

Kram

Exakt ;) När kör du igång med akupunkturen?

Okej hoppas du får bra besked imorgon om planerna inför nr2 =) Du får skriva när de ringt.

Kram
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-01-07 20:43:18 följande:
    Vad skönt att allt ser bra ut =) Om det ser fint ut på måndag planerar de gör äggplock då?

Ja magen blir ju verkligen öm men snart är det över! Ja precis man får se det så =)
    Ja, då antar jag att äggplock blir på onsdagen. Men tar en sak i taget den här gången och vågar inte planera eller hoppas för mycket. Vi får se på måndag vad som sägs och hur det ser ut
  • Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-01-07 20:13:54 följande:
    Å spännande! Stort lycka till på vägen!

Vad bra att allt såg bra ut! Nytt? VUL på måndag alltså, spännande! Du får uppdatera efter!

Ja det där med blåmärkena är inge skoj, och nu när första omgångens blåmärken försvunnit är det dags för nästa typ
    Tack snälla. Ja, jag håller er uppdaterade
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 20:59:12 följande:

Ja, då antar jag att äggplock blir på onsdagen. Men tar en sak i taget den här gången och vågar inte planera eller hoppas för mycket. Vi får se på måndag vad som sägs och hur det ser ut

Förstår hur du tänker. Jag håller tummarna stenhårt för att allt går bra nu så du får ruva <3 En dag i taget!

Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-07 20:44:43 följande:

Exakt ;) När kör du igång med akupunkturen?

Okej hoppas du får bra besked imorgon om planerna inför nr2 =) Du får skriva när de ringt.

Kram

Jag har börjat med akupunktur redan, gjorde min första behandling i onsdags! Ska köra en gång i veckan nu fram till nästa ET. Kommer bli ruinerad på kuppen, men det får det vara värt, iallafall för nångång

Ev ska jag börja på yoga framöver här också En kvinna jag fått turen att jobba med den här veckan håller i yoga klasser

Jag uppdaterar när jag pratat med dem i morgon.
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-01-07 21:01:29 följande:
    Förstår hur du tänker. Jag håller tummarna stenhårt för att allt går bra nu så du får ruva <3 En dag i taget!

Kram
    Tack vännen <3 Ska aldrig sluta hoppas!
    Tror på er också den här gången!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016