• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-01-07 22:12:57 följande:

Jag har börjat med akupunktur redan, gjorde min första behandling i onsdags! Ska köra en gång i veckan nu fram till nästa ET. Kommer bli ruinerad på kuppen, men det får det vara värt, iallafall för nångång

Ev ska jag börja på yoga framöver här också En kvinna jag fått turen att jobba med den här veckan håller i yoga klasser

Jag uppdaterar när jag pratat med dem i morgon.

Okej spännande hoppas nu att det ger resultat och om inte så är det iaf rogivande =) Hi Hi, ja billigt är det inte men jag tror det är värt det!

Spännande med yoga! Också mycket avslappnande så bra idé =)

Gör så!
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 22:27:33 följande:

Tack vännen <3 Ska aldrig sluta hoppas!

Tror på er också den här gången!

Nä hoppet måste vi hålla hårt om <3

Hoppas så =)

Kram
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-08 08:48:54 följande:

Okej spännande hoppas nu att det ger resultat och om inte så är det iaf rogivande =) Hi Hi, ja billigt är det inte men jag tror det är värt det!

Spännande med yoga! Också mycket avslappnande så bra idé =)

Gör så!

Hoppas det är värt!

Nu har jag pratat med kliniken. Läkaren ska lägga upp nytt behandlingsschema och de ska höra av sig i nästa vecka. Så jag får vänta längre på besked.
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-01-08 13:21:34 följande:

Hoppas det är värt!

Nu har jag pratat med kliniken. Läkaren ska lägga upp nytt behandlingsschema och de ska höra av sig i nästa vecka. Så jag får vänta längre på besked.

Okej men då är bollen i rullning inför bästa försök i alla fall. Skönt! :) Hoppas de kommer fram till något bra!
  • FörstaIVF

Hej!

Även jag ska hoppa på IVF karusellen för andra gången snart! Förra gången blev vi ju snuvade på återföringen samma dag som det skulle ske (22 dec) så det var lite deppigt ett tag men nu är det nya tag.

Jag är så otroligt tacksam att jag går till en sån underbar klinik, läkarna och sköterskorna är ju helt fantastiska, det gör så himla mycket :)

Först provera, sen menopur och har vi flyt blir det äggplock vecka 5! Ska bli spännande att följa er andra med! Är det någon som är duktigt på att göra en sån där lista så det blir enklare att följa varandra??

• Regnbågsdröm
    FörstaIVF skrev 2016-01-08 14:32:18 följande:

Hej!

Även jag ska hoppa på IVF karusellen för andra gången snart! Förra gången blev vi ju snuvade på återföringen samma dag som det skulle ske (22 dec) så det var lite deppigt ett tag men nu är det nya tag.

Jag är så otroligt tacksam att jag går till en sån underbar klinik, läkarna och sköterskorna är ju helt fantastiska, det gör så himla mycket :)

Först provera, sen menopur och har vi flyt blir det äggplock vecka 5! Ska bli spännande att följa er andra med! Är det någon som är duktigt på att göra en sån där lista så det blir enklare att följa varandra??

Glad att du är igång igen! Jag var ju med om samma sak som du vid vårt första försök. Men precis som du har vi laddat om och har nu förhoppningsvis äggplock nästa vecka. Ska på andra ultraljudet på måndag, så borde vara färdigväxt då.

Ja, en lista igen borde vi absolut ha. Jag har så sjukt dålig koll på alla, glömmer typ direkt men kan börja med mig själv:

29 år, går på RMC i Malmö. Långt protokoll. Menopur. ÄP vecka 2 (andra ultraljudet måndag 11 januari, återkommer då förhoppningsvis med datum)
  • LillhenNr2

Härligt att höra att det går framåt för många!

Jag sprayar på med synarelan sedan 4/1. Inga biverkningar än, utom möjligen lite humörsvängningar/sämre tålamod...

Börjar dock bli lite förkyld, håller tummarna att jag inte blir snorigare eller helt täppt. Vet ni hur man gör då när man sprayar? Nåja, blir det så får jag väl ringa kliniken tänker jag. Nu är det helg, så får vila och kurera mig så gott jag kan :)

• Regnbågsdröm
    LillhenNr2 skrev 2016-01-08 17:21:49 följande:

Härligt att höra att det går framåt för många!

Jag sprayar på med synarelan sedan 4/1. Inga biverkningar än, utom möjligen lite humörsvängningar/sämre tålamod...

Börjar dock bli lite förkyld, håller tummarna att jag inte blir snorigare eller helt täppt. Vet ni hur man gör då när man sprayar? Nåja, blir det så får jag väl ringa kliniken tänker jag. Nu är det helg, så får vila och kurera mig så gott jag kan :)

Du kan använda vanlig nässpray då för att få bort "täppningen" liksom. Sen så snyter du dig ju alltid innan du sprayar, så det är lugnt. Det kommer gå. Jag har varit täppt vissa gånger, men man lyckas ändå. Som sagt, kör på vanlig nässpray så att du lättar upp nosen lite
  • Sally Cinnamon
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-08 17:47:29 följande:
    Du kan använda vanlig nässpray då för att få bort "täppningen" liksom. Sen så snyter du dig ju alltid innan du sprayar, så det är lugnt. Det kommer gå. Jag har varit täppt vissa gånger, men man lyckas ändå. Som sagt, kör på vanlig nässpray så att du lättar upp nosen lite
    Bra tips, har också funderar lite på det där såhär i snuvatider. Tack!
  • LillhenNr2
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-08 17:47:29 följande:
    Tack snälla för tips!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016