• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • LillhenNr2
    Iskristall skrev 2016-01-05 19:07:44 följande:

Hej hope88 och alla tjejer!

Hittade hit jag också, kul att du startat en tråd för oss som gör vårt andra ivf försök!

Jag är 38, fyller alldeles snart 39 min sambo är jämngammal. Gjorde vårt första ivf nov/dec med dåligt resultat. 4 ägg ut, 2 var för omogna, 1 2-dagars sattes in och det andra ägget skulle odlas vidare och frysas men klarade sig inte så långt. Vid jul fick jag negativ sticka och mens.

Så jag ska också börja om från början, ska ringa kliniken på torsdag när de öppnar från julledigheten och höra vad nästa steg nu blir. Jag har pcos som blivit betydligt bättre på "ålderns höst" så vid utredningen nu klassas jag/vi som oförklarigt barnlösa då de inte kan se direkta tecken på pcos nu mer än att jag hade högt AMH prov, men det hjälpte ju inte mig att ut många ägg, antar att det är min ålder som ställer till det nu?!

Just ja, ska sätta igång med akupunktur nu för att se om det kan hjälpa till med äggmängd och kvalitet, vet inte om jag ska tro på det eller inte. Men det kan inte skada tänker jag. Läst mycket bra och spännande om akupunktur och ivf. Jag lär märka Om inte annat kanske det kan få min stressade kropp att bli lugnare?

Så extra tråkigt att få neg vid jul :( tänker på er!

Spännande med akupunktur. Fler som provat här? Finns säkert positiva effekter, som du säger, om inte annat så att få lite avstressande behandling är ju bara av godo!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-05 20:12:00 följande:

Välkommen hit vännen kul att se dig här också =)

Åh vad skönt att du äntligen kan ringa kliniken igen! Hoppas de tänkt ut något bra för dig nästa gång så du får ut mer ägg av bättre kvalité. Undra om det blir långa för dig också eller fortfarande korta fast med höjd dos eller annan medicin? Ska bli spännande att höra sen :) Försök 2 är vår tur!!

Ja det kommer iaf inte skada med akupunktur så go for it =)

Kram

Ja, det ska bli spännande och se vad läkaren säger. Det var lite chockande att se att de sätter dig på långa, det trodde jag inte. Men nu ska det bli bra, det ska bli bättre än bra. Det ska bli en underbar graviditet av detta äventyr!

Kram
  • Iskristall
    LillhenNr2 skrev 2016-01-05 20:17:21 följande:

Så extra tråkigt att få neg vid jul :( tänker på er!

Spännande med akupunktur. Fler som provat här? Finns säkert positiva effekter, som du säger, om inte annat så att få lite avstressande behandling är ju bara av godo!

Tack! Men det är aldrig kul att få neg, jag tänker på oss alla som längtar.

Ja, den avstressande aspekten är nåt jag verkligen behöver. Jag har verkligen insett hur stressigt mitt jobb egentligen är, jag har verkligen fått en tankeställare iom ivf:en.

Ni som försöker er på ett syskon, är det väldigt dyrt med ivf-försök? Jag katastrof-tänker lite här på kvällskvisten...
  • stajlish

Hej! Får jag va med er här även om jag ska göra FET och inte börja om helt än? Tar det sig inte denna gången så blir det en omgång två med hela baletten så fort som möjligt under våren =)

Kram till er alla

• irrbloss_83
    hope88 skrev 2016-01-05 17:12:07 följande:
    Välkommen hit =)

Vad skönt att ha 2 ägg i frysen! Håller tummarna att ägglossningen kommer som den ska så ni kan köra FET snart =)
    Tack så mycket! Jo, det känns skönt att inte behöva börja om från början. Kan ju dock inte säga att jag ser fram emot ruvningen, usch. 
    LillhenNr2 skrev 2016-01-05 19:28:27 följande:
    Spännande med 2 i frysen! Hoppas ostimulerat FET lyckas! (y)

Jag med! Hoppas det går bra för er också :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-01-05 20:37:48 följande:

Ja, det ska bli spännande och se vad läkaren säger. Det var lite chockande att se att de sätter dig på långa, det trodde jag inte. Men nu ska det bli bra, det ska bli bättre än bra. Det ska bli en underbar graviditet av detta äventyr!

Kram

Ja tycker jag med blir så inne i era resor också ;)

Samma här trodde bara att de skulle höja dosen men får väl lita på att de vet vad de gör =) Hoppas bara på att det blir som du säger. En underbar graviditet för oss alla <3

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2016-01-05 20:45:39 följande:

Tack! Men det är aldrig kul att få neg, jag tänker på oss alla som längtar.

Ja, den avstressande aspekten är nåt jag verkligen behöver. Jag har verkligen insett hur stressigt mitt jobb egentligen är, jag har verkligen fått en tankeställare iom ivf:en.

Ni som försöker er på ett syskon, är det väldigt dyrt med ivf-försök? Jag katastrof-tänker lite här på kvällskvisten...

Hoppar in här. Har själv haft lite katastrof tänk och kollat ivf priser om man går privat utanför det landstinget står för. Ett 3pack ligger på ca 60-70 000 :/

Men förhoppningsvis klarar vi det här på våra 3 försök. Vore så skönt mee något till frysen också så man får fler chanser.
  • hope88
    stajlish skrev 2016-01-05 21:29:06 följande:

Hej! Får jag va med er här även om jag ska göra FET och inte börja om helt än? Tar det sig inte denna gången så blir det en omgång två med hela baletten så fort som möjligt under våren =)

Kram till er alla

Självklart får du det Stajlish =) Kul att se dig här! Hoppas dock att det tar sig på ert FET så ni slipper hela baletten igen. Kram
  • hope88
    irrbloss_83 skrev 2016-01-05 21:46:10 följande:

Tack så mycket! Jo, det känns skönt att inte behöva börja om från början. Kan ju dock inte säga att jag ser fram emot ruvningen, usch. Jag med! Hoppas det går bra för er också :)

Förstår dig! Ruvningen var extremt psykiskt påfrestande :/ Men nu ska det bringa något positivt med sig så det så =)

Tack!
  • hope88

Undra vad som egentligen avgör om det blir långa eller korta protokollet eller om vissa kliniker har sin rutin som de föredrar eller om det baseras på något mer specifikt. Glömde fråga.. har dock googlat flitigt men inte hittat något bra svar

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016