• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Dani84KR
    Aamanddal skrev 2016-04-28 20:19:25 följande:
    Jag använde min från v 11+ och hittade hjärtljuden
     Tack för svaret, hur tyckte du de va, hördes det jätte tydligt?  Eller var det svårt att hitta? Så rädd att jag inte hittar den, detta är min första graviditet så tycker inte jag känner rörelse än, börjar oroa mig, jag är en pessimist efter upprepade missfall och utredning så stog jag i kö för IVF med äggdonation när det bara hände har svårt att tro att det är på riktigt denna gången, och det e långt kvar till rul den 25 maj.
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-04-28 16:58:03 följande:

Så jäklans typiskt när man sitter där nervös och så får man vänta 20min på att få bli uppropad! xD

Haha jaa! Sen går man väl säkert över tiden eftersom att det är första barnet, verkar vara vanligt. :)

Ja det var väldigt jobbigt haha! Stackars sambon var nog lite rädd att jag höll på att förvandlas till en mänsklig drake när vi satt i väntrummet xD

Lycka till idag <3
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-28 17:18:59 följande:

Det låter jättebra

Ja hoppas bara att man klarar sig på 3 dagar/vecka annars får vi räkna om lite. Men det känns så avlägset än.
  • Alvsten

Sista dagen i tajt klänning på jobbet innan det är dags att berätta för dem. Tänkte avvakta några veckor till...

• orzia1
    Alvsten skrev 2016-04-29 07:34:23 följande:

Sista dagen i tajt klänning på jobbet innan det är dags att berätta för dem. Tänkte avvakta några veckor till...

Tycker du inte att det är svårt att dölja magen? Vilken vecka är du i nu?
  • Anonym (Rådvill)

Tack Orzia1 och LillaLuna för svaren! =) jag funderar vidare, just nu lutar det åt att bita ihop och jobba till augusti och där ta nån vecka ledigt och sen jobbat tom sista september och sen ta ut resterande semester. BF är kring 15/10 .

Men helt klart ska vi försöka vara hemma tills barnet är ca 1.5 år. sa till min sambo att vi kanske skulle fundera på att testa att inte ta ut några dagar alls första året, han såg mkt skeptiskt ut.. ;) han har ju faktiskt en ok lön, jag tror han får ut ca 22000kr efter skatt. så det skulle kunna gå, frågan är om man vill leva på minimum under ett år? det kanske är värt i slutändan?

• Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-29 07:44:14 följande:

Tycker du inte att det är svårt att dölja magen? Vilken vecka är du i nu?

Jo nu börjat det bli på gränsen faktiskt. Tänkte och och köpa några mamma-byxor för byxor passar liksom inte längre xD

Jag är i vecka 14 nu, blir vecka 15 på måndag.
  • orzia1
    Anonym (Rådvill) skrev 2016-04-29 08:07:10 följande:

Tack Orzia1 och LillaLuna för svaren! =) jag funderar vidare, just nu lutar det åt att bita ihop och jobba till augusti och där ta nån vecka ledigt och sen jobbat tom sista september och sen ta ut resterande semester. BF är kring 15/10 .

Men helt klart ska vi försöka vara hemma tills barnet är ca 1.5 år. sa till min sambo att vi kanske skulle fundera på att testa att inte ta ut några dagar alls första året, han såg mkt skeptiskt ut.. ;) han har ju faktiskt en ok lön, jag tror han får ut ca 22000kr efter skatt. så det skulle kunna gå, frågan är om man vill leva på minimum under ett år? det kanske är värt i slutändan?

Jag ska inte säga att det fortfarande är så, men när jag var hemma med min dotter som nu är 8 år så var det när barnet fyllt 1 år var man tvungen att jobba de dagar man ej tog ut föräldrapeng, dvs tog jag ut 3 dagar så var jag tvungen att jobba 2... men innan hon var ett behövde jag inte det.som sagt det var ett tag sen så det kan ha ändrats.

Jag personligen hade ej velat levat på minimum ett helt år, bebisen kommer ju också kosta, blöjor är ingen liten utgift tex... visst man kan köpa mkt beg o man kanske har ngn släkting som skänker kläder, men sen behöver den ju också saker med tiden.. typ babygym o leksaker...
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-04-29 10:12:12 följande:

Jo nu börjat det bli på gränsen faktiskt. Tänkte och och köpa några mamma-byxor för byxor passar liksom inte längre xD

Jag är i vecka 14 nu, blir vecka 15 på måndag.

Det var rena himmelriket för mig när jag börja använda mammatights...
Svar på tråden BF Oktober 2016