• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Eili
    Meriall skrev 2016-08-26 07:04:38 följande:

Här blev det bebis igår natt efter en jättesnabb förlossning på tre timmar! Fick ryggbedövning då jag var 4 cm öppen men hon var ute en kvart senare innan den hunnit ta! Hon föddes i v33+0 och mår under omständigheterna bra! :) Har matsond och får ligga på värmekudde men andas hur bra som helst, är frisk och vägde drygt 2 kg när hon kom. Skrek direkt och hade apgar 9-10-10 :) Omtumlande! Som tur var så var jag på sjukhuset för övervakning över natten, hade nog inte hunnit in annars! Hon föddes alltså 5 dagar efter vattnet gick pga gbs.

Stort grattis till er! <3
  • Meriall

Tack alla!! :D <3 Det går jättebra för henne och hon har kunnat äta ur nappflaska istället för sond idag så de tror att det räcker med en månad på neo istället för två :)

• orzia1
    Meriall skrev 2016-08-26 10:24:54 följande:

Tack alla!! :D <3 Det går jättebra för henne och hon har kunnat äta ur nappflaska istället för sond idag så de tror att det räcker med en månad på neo istället för två :)

Härligt att läsa.
  • Mabo90
    Meriall skrev 2016-08-26 10:24:54 följande:

Stort grattis! Gick allt bra? Mår du bra? :)
  • pandoraDiem

Här blev det bebis igår natt efter en jättesnabb förlossning på tre timmar! Fick ryggbedövning då jag var 4 cm öppen men hon var ute en kvart senare innan den hunnit ta! Hon föddes i v33+0 och mår under omständigheterna bra! :) Har matsond och får ligga på värmekudde men andas hur bra som helst, är frisk och vägde drygt 2 kg när hon kom. Skrek direkt och hade apgar 9-10-10 :) Omtumlande! Som tur var så var jag på sjukhuset för övervakning över natten, hade nog inte hunnit in annars! Hon föddes alltså 5 dagar efter vattnet gick pga gbs.

Grattis! Skönt att höra att det gick bra trots omständigheterna :)
  • Meriall

Tack tack!! :) Allt gick bra men gick så fort att det gjorde rejält ont och hann inte få någon bedövning eller någon anhörig hos mig. 3-4h från första känningen, typ 1,5h från att jag tänkte att det nog inte bara var förvärkar. Men jag fick bara en liten bristning som inte behövde sys och några timmar efteråt så kände jag inte av den längre vilket var jätteskönt! :) Så nu är jag fullt återställd förutom att jag har jättelågt järnvärde (hade väldigt lågt innan fl också) så är trött och har stor svullen mage fortfarande. Helt galet att underlivet känns nästan som vanligt redan nu! :O Hon hade ju lite mindre huvud (31 cm) men inte så mycket mindre. Och helt otroligt att hon mår så bra som hon gör :D

• mstensson
    Hej på er! 
    Malin heter jag och när jag var 25 år så var jag tvåbarnsmamma. Det har och är underbart. Den stora är nu 2 år och den yngsta 9 månader så de kom ganska tätt. Nu ska vi försöka med en tredje, haha. Vi får helt enkelt inte nog! 
    Jag bloggar på goteborgsmamman.se om ni vill läsa mer :) 
    Kram <3
  • Biggan74

Åh, grattis till den lilla!
  • LisenB

Igår var vi och handlade en massa! Köpte babyskydd - vi har velat så mycket om vi ska köpa eller hyra, men vi slog till. Hoppas den blir bra, man har ju ingen aning...
    Sen köpte vi lite grejer på IKEA, lakan och madrasskydd och lådor till förvaring vid skötbordet osv... Nu ska jag bara tvätta och sy lite saker så är det klart. Packat BBväska har jag också börjat göra.

Känns jätteskönt att ha det klart, det är fortfarande några veckor kvar men nu kan vi släppa det och bara koncentrera sig på förlossningen och tiden efter!

Svar på tråden BF Oktober 2016