• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • eagle87

Håller på bli galen har fått utslag över hela kroppen som kliar. Pågått ngr dagar. Nätterna e värst. Lagt salva O tagit antihistamin inget hjälper. Kroppen kokar spec fötterna. Sov nästan inget igår. Tagit blodprover men visa inget avikande. Ngn som har samma?

• Mabo90
    eagle87 skrev 2016-08-23 22:17:58 följande:

Håller på bli galen har fått utslag över hela kroppen som kliar. Pågått ngr dagar. Nätterna e värst. Lagt salva O tagit antihistamin inget hjälper. Kroppen kokar spec fötterna. Sov nästan inget igår. Tagit blodprover men visa inget avikande. Ngn som har samma?

Ja jag har men trodde det va myggbett. Varken jag eller min man kunde komma på hur jag fått så många. Kliade en dag sen var det över. Konstigt..
  • LovisaC
    Meriall skrev 2016-08-23 17:28:58 följande:

Tack <3 Jag hoppas också att jag får gå längre, är bara orolig för infektionen och ifall den skulle stiga upp i livmodern :/ Jag hade sammandragningar när jag kom in men fick ligga inne i tre dagar och då slutade de helt så hade inga dag 2 och 3 då jag låg inne. Tror det är därför de skickade hem mig. Jag fick också förebyggande antibiotika direkt och sen när de märkte att jag hade gbs så har jag fått antibiotika mot det. Ska in imorgon tidigt och göra ctg/ta infektionsprover så det känns bra iaf.

Det låter jobbigt med din lilla men under omständigheterna ändå ganska bra, tänker att tidig vattenavgång kan leda till så mycket hemskt.

Vattnet stör inte mig så mycket men jobbigt med oron :/ Men jag tänker att de bör sätta igång mig om det kommer tecken på att infektionen stiger? Hoppas bara det inte är för sent då, har hört att det kan gå så fort med gbs!

Hur gick det, håller sig livmodern lugn? Mitt vatten gick pga utplånad tapp så det kanske är annorlunda när det är pga infektion. Jag håller alla tummar och tår jag har (vilket ju är 24 st totalt så det borde hjälpa?!) för dig!

Tänk, att vissa aldrig bara får genomgå en normalplågsam graviditet utan måste plågas med oro och frågor till max... :(
  • LovisaC

Var in på kontroll idag. På 5 dagar har min tapp minskat från 31 mm till 19-20 mm... De jävlarna gav mig en spruta i röven och 100% sjukskrivning.

Det här barnet skulle ju bli fullgånget. :(

• LovisaC
    eagle87 skrev 2016-08-23 22:17:58 följande:

Finns det inget som heter gravidklåda? Eller minns jag tokigt?
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-08-24 13:42:36 följande:

Var in på kontroll idag. På 5 dagar har min tapp minskat från 31 mm till 19-20 mm... De jävlarna gav mig en spruta i röven och 100% sjukskrivning.

Det här barnet skulle ju bli fullgånget. :(

Usch är det kortison för lungorna, den sprutan är rent ut sagt för jävlig. Lider med dig. Håller tummarna att din tapp kanske blir lite längre o inte kortare med massor av vila. Vilken v är du i? Förlåt om jag ej minns om du skrivit det tidigare.
  • LovisaC
    orzia1 skrev 2016-08-24 13:54:46 följande:

Usch är det kortison för lungorna, den sprutan är rent ut sagt för jävlig. Lider med dig. Håller tummarna att din tapp kanske blir lite längre o inte kortare med massor av vila. Vilken v är du i? Förlåt om jag ej minns om du skrivit det tidigare.

Jag är bara i vecka 31 och både läkare och bm sa att man räknar med födsel inom några veckor... Hoppas de har fel - men dottern kom i vecka 33 när tappen var 15 mm i vecka 31.......
  • orzia1
    LovisaC skrev 2016-08-25 02:56:00 följande:

Jag är bara i vecka 31 och både läkare och bm sa att man räknar med födsel inom några veckor... Hoppas de har fel - men dottern kom i vecka 33 när tappen var 15 mm i vecka 31.......

Usch. Låter inget vidare. O de säger ju att har man fött tidigare ngn gång så ökar det risken för prematur födsel nästa gång.

Förstår att det är jättekämpigt. Min tapp har också varit liten men med sträng vila (vilket jag eg har gjort hela graviditeten) så ökade den med typ 2 cm. Både jag o läkaren var chockade. Nu har den minskat igen så vi får väl se hur det går.

Har fått besked att de vill stoppa mig ca 2-3 v till sen får hon komma.. Har igångsättning datum i slutet av sept...
  • Meriall

Här blev det bebis igår natt efter en jättesnabb förlossning på tre timmar! Fick ryggbedövning då jag var 4 cm öppen men hon var ute en kvart senare innan den hunnit ta! Hon föddes i v33+0 och mår under omständigheterna bra! :) Har matsond och får ligga på värmekudde men andas hur bra som helst, är frisk och vägde drygt 2 kg när hon kom. Skrek direkt och hade apgar 9-10-10 :) Omtumlande! Som tur var så var jag på sjukhuset för övervakning över natten, hade nog inte hunnit in annars! Hon föddes alltså 5 dagar efter vattnet gick pga gbs.

• orzia1
    Meriall skrev 2016-08-26 07:04:38 följande:

Här blev det bebis igår natt efter en jättesnabb förlossning på tre timmar! Fick ryggbedövning då jag var 4 cm öppen men hon var ute en kvart senare innan den hunnit ta! Hon föddes i v33+0 och mår under omständigheterna bra! :) Har matsond och får ligga på värmekudde men andas hur bra som helst, är frisk och vägde drygt 2 kg när hon kom. Skrek direkt och hade apgar 9-10-10 :) Omtumlande! Som tur var så var jag på sjukhuset för övervakning över natten, hade nog inte hunnit in annars! Hon föddes alltså 5 dagar efter vattnet gick pga gbs.

Åhh stort grattis. Och så skönt att hon mår bra efter omständigheterna och vilken tur du var på sjukhus och fick snabb hjälp

Grattis igen o hoppas inte ni behöver vara på neo i flera månader
Svar på tråden BF Oktober 2016