• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Meriall

Jag mår förhållandevis bra på dagarna. Går en halvmil hem från jobbet nästan varje dag. Har börjat få lite onda sammandragningar då och då men de går över efter ett tag. Nätterna är dock superjobbiga. Jag har järnbrist så är extra trött och borde sova ordentligt men har myrkrypningar i benen och halsbränna så ingen sovställning är skön. Sover aldrig mer än en timme i streck så det blir en timme här och var under natten, och så ska man jobba heltid på det - puh!

Tur att jag inte har någon foglossning iaf :) Vet inte ens hur det känns.

Hur stora är era magar nu om ni mäter på största stället runt om? Mitt sf-mått går stadigt uppåt men magmåttet har legat stilla på 89 cm i snart två månader! :O Förstår inte hur det går till...

• SvChris

Härligt med flera från Strängnäs.

När är din beräknad?

Går du på familjecentret?

Mejla mig ifall du vill prata lite privat.

Carina86 skrev 2016-08-16 19:47:49 följande:

Jag med! Har precis börjat läsa tråden, finns det flera?

• orzia1

Har ni ordnat allt inför bebisens ankomst?

Vi är inte klara än, ska köpa skydd till vaggan, o amningskudde och ett till påslakan. Och nästa v har vi tänkt köpa blöjor. Inväntar lev av skötväska också

• LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-17 13:18:23 följande:

Vi är inte klara än, ska köpa skydd till vaggan, o amningskudde och ett till påslakan. Och nästa v har vi tänkt köpa blöjor. Inväntar lev av skötväska också

Oj oj nä vi har bara köpt lite kläder, en säng och en vagn. Men babyskydd vore fint att köpa snart, känns som att man behöver det iaf..
  • Decibel84

BM idag och järnet låg på 110, senast har det legat på 128...var ju paj i magen i 11 dagar och slutade med niferex...Men nu ska jag börja med hemofer som sägs vara mildare...Har faktiskt känt mig trött och huvudvärk..Måste dock bli bättre på att dricka..Men så fort det är kiss i min blåsa så kan jag knappt gå:S

• orzia1
    LisenB skrev 2016-08-17 16:56:10 följande:

Oj oj nä vi har bara köpt lite kläder, en säng och en vagn. Men babyskydd vore fint att köpa snart, känns som att man behöver det iaf..

Ja babyskydd är nog bra att skaffa snart. Ibland är det leverans tider på de med.
  • HCS
    eagle87 skrev 2016-08-16 19:56:35 följande:

Vecka 30+0 idag O sååååå sjukt trött orkar ingenting O sover inte speciellt bra. Verkl trött på O vara gravid just nu. Ngn som känner likadant?

Jo då samma här! Sjukt trött och 29+2 för mig idag. Får sammandragningar så fort jag gör något som dagmmsuga el liknande.
  • HCS
    orzia1 skrev 2016-08-17 13:18:23 följande:

Mysigt att börja fixa! Jag har fått hem spjälskydd m.m. Ska försöka mig på att sy ett babynest som jag dock inte har kommit mig för att börja med ännu. V 30 nu så har förhoppningsvis några veckor på mig iaf
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-17 18:11:05 följande:
    Ja babyskydd är nog bra att skaffa snart. Ibland är det leverans tider på de med.
    Ja säkert ... Får beställa i helgen! Vi har funderat på att hyra babyskydd första 9månaderna. Det kostar typ 800kr. Så kan man köpa ett nytt sen som barnet kan ha upp till tre år.
  • orzia1
    LisenB skrev 2016-08-18 12:25:48 följande:

Ja säkert ... Får beställa i helgen! Vi har funderat på att hyra babyskydd första 9månaderna. Det kostar typ 800kr. Så kan man köpa ett nytt sen som barnet kan ha upp till tre år.

Aha. Kostar det bara 800 för hela den perioden? Det är ett bra pris
Svar på tråden BF Oktober 2016