• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ja fy så sakta tiden går! Nu är det en vecka kvar tills jag kan ta gravtest. Lite nojig för inatt upptäckte jag att jag blödde lite. Såg bara på pappret och verkar slutat nu.. Har ni andra haft någon blödning? Jag gick upp flera kg när jag åt pergotime nu har jag inte vägt mig men känner mig svullen. Kämpade ner vikten 10kg innan jag började ivfbehandlingen. Gått upp ca 2 tror jag. Räcker jag tittar på en kaka så sitter den runt midjan..

• Ccilla

Tack engsan nu känns det lite bättre:) Tänkte också på lutinusen, den är inte rolig. Helt plötsligt bara rinner det och då förknippar jag det med missfallen jag fått innan. Försöker inte tänka så men med blodet inatt så gör det inte saken lättare. Bara en vecka kvar..

• Ccilla

Jag tänker som dig med den där pinnen. Ibland hugger det till tycker jag. Tänkte att om jag fortfarande blöder så syns det ju på pinnen och där är inget! Tur att det snart är över och vi slipper det här. Då har vi andra graviditetskrämpor vi kan diskutera. Jätte skönt tycker jag att ha någon som är i samma sits att prata med:)

• Ccilla

Du får försöka stressa ner. Ta lite mikropauser och bara andas, delegera ut uppgifter till andra :) Sen tror jag att det bara är bra att vara igång och inte tänka för mycket. Jag ligger hemma i halsont och bihålorna. Har alldeles för mycket tid att känna efter och tänka.. Och ingen medicin får man ta..

• Ccilla

Så blir det engsan! Inga fler missfall och elände. Nu är turen på vår sida:)

• Ccilla

Åh vad roligt Mariana79! håller alla tummar och tår att allt går bra! Kram

• Ccilla

Ja mitt blod var färskt engsan. Det låter inte som någon fara med det gamla blodet. Kanske är blandat med den äckliga medicinen. Klart man är orolig.. Jag är expert på att stressa upp mig..

• Ccilla

Har fått penicillin utskrivet för bihålorna. Doktorn säger att det inte ska vara någon fara men man ska ju undvika att ta mediciner. Vad ska jag göra?! Kan ju inte gå runt med blödande bihålor heller.. Suck! Ska jag ringa till kliniken och rådfråga kanske?

• Ccilla

[quote=76347527][quote-nick]engsan skrev 2016-02-17 12:02:13 följande:[/quote-nick]Ja man tycker ju det borde visa redan då , men jag är å så sugen att testa före men har bestämt mig att vänta! Vilken dag hade du ccilla? Blandar ju ihop allas dagar med varandra! Ha ha[/ Jag har test den 23/2. Så inte så långt kvar.. Fast det känns vääääldigt långt! Jag testade ju redan i söndags men då var det ju negativt.. Måste hålla mig!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?