• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-02-01 21:27:17 följande:

Hej!

Jag är idag på sprutdag 3 med Menopur. Det är 6e försöket. Har ett barn sedan innan som kom till naturligt och lätt, sedan tog det stopp. Har fått ca 8-12 ägg varje gång men väldigt varierande befruktningsgrad. Har fått embryo tillbaka varje gång utom senaste försöket. Är extremt nervös denna gäng, som blir sista iallafall här hemma (kanske testar vi utomlands, kanske med äggdonation). Denna gång ska vi göra 50-50 ivf och icsi. Ska få två tillbaka om det finns. Lycka till allihopa!

Så nervöst för dig, men spännande med två tillbaka! Håller tummarna stenhårt!
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-01 21:27:17 följande:

Hej!

Jag är idag på sprutdag 3 med Menopur. Det är 6e försöket. Har ett barn sedan innan som kom till naturligt och lätt, sedan tog det stopp. Har fått ca 8-12 ägg varje gång men väldigt varierande befruktningsgrad. Har fått embryo tillbaka varje gång utom senaste försöket. Är extremt nervös denna gäng, som blir sista iallafall här hemma (kanske testar vi utomlands, kanske med äggdonation). Denna gång ska vi göra 50-50 ivf och icsi. Ska få två tillbaka om det finns. Lycka till allihopa!

Intresant att du ska få tillbaka 2? :) Hur resonerade de kring det?
  • Mariana79

4 dagars sprutande med menopur. Idag tillför jag även orgapuran.... känner inte mycket. Humöret sviktar lite och känner lite i äggledarna på kvällen... tänk om jag har för liten dos och inget händer där inne.... :/

Hur känner ni andra?

Kram!

• Ccilla

Mellan 6-12 äggblåsor förstod jag det som att dom ville att det ska vara. Blir nog inte mycket sömn denna natten.. Lite nervös.. Tack engsan :) Lycka till på ultraljudet!

• Ccilla

[quote=76294743][quote-nick]Mariana79 skrev 2016-02-02 11:51:39 följande:[/quote-nick]4 dagars sprutande med menopur. Idag tillför jag även orgapuran.... känner inte mycket. Humöret sviktar lite och känner lite i äggledarna på kvällen... tänk om jag har för liten dos och inget händer där inne.... :/ Hur känner ni andra? Kram![/ Tyckte jag kände mer efter jag lade till andra sprutan. Spänt och svullet över magen och lite mensvärksaktigt.. Men inte så jätte mycket. Humöret.. Stackars sambon! Men då så har jag precis slutat snusa med.. Igår tog jag sista sprutan. Efter första ultraljudet så ändrade dom dosen till lite högre så dom har nog koll:)

• Ccilla

Konstigt det blev när jag svarade.. Hoppas du ser Mariana 79.

• engsan

Dom ringde just från kliniken till mig om blodprovet och jag skulle öka dosen menopur tillbaka till 150 från 112.5! Så får se vad ultraljudet visar i morgon. Värdet låg på 300 någonting och hon menade på att då vågar man gasa på med den högre dosen lite till!

• engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-02 11:51:39 följande:

4 dagars sprutande med menopur. Idag tillför jag även orgapuran.... känner inte mycket. Humöret sviktar lite och känner lite i äggledarna på kvällen... tänk om jag har för liten dos och inget händer där inne.... :/

Hur känner ni andra?

Kram!

Känner inget speciellt alls, lite spänt kring äggledarna ibland! Men inte mkt alls!
    Har du inte lämnat något blodprov? Jag lämnade igår på sprutdag 4 och idag ringde dom att öka på dosen!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-02 11:51:39 följande:

Hur känner ni andra?

Kram!

Känner inget speciellt alls, lite spänt kring äggledarna ibland! Men inte mkt alls!
    Har du inte lämnat något blodprov? Jag lämnade igår på sprutdag 4 och idag ringde dom att öka på dosen!
  • Mariana79

Tack ccilla och engsan för svaren. Jag ska lämna blodprov på torsdag då jag ska på första ultrat. Vad lågt du fick börja engsan, mig satte de på 225 enheter. Tyckte det var mycket eftersom jag var orolig för att bli överstimulerad, men de vet väl bäst... jag är dock överviktig så det kanske är därför jag får ta lite högre så det ska ta lite..liten dos kanske inte ger ngn inverkan på en fullvuxen kvinna som mig :) ha ha ha. Det återstår att se på torsdag då..

Kram!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?