• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hejsan
    Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?

• Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-10 13:22:15 följande:
    Åh vilka härliga nyheter! Lycka till nu!
    Tack så mkt! Kändes så skönt när hon berättade det! Jag var så nervös när hon ringde så händerna skakade och jag kunde nästan inte prata!
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-02-10 13:40:42 följande:

Tack så mkt! Kändes så skönt när hon berättade det! Jag var så nervös när hon ringde så händerna skakade och jag kunde nästan inte prata!

Det förstår jag, kan tänka att man inte är så stabil innan det samtalet :)

Det blir alltså ett 2 dagars du sätter in va?
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-10 14:30:29 följande:
    Det förstår jag, kan tänka att man inte är så stabil innan det samtalet :)

Det blir alltså ett 2 dagars du sätter in va?
    Ja det måste väl bli så?! Ägguttag tisdag och återföring torsdag. De två övriga skulle odlas vidare och sedan frysas ner! Vet inte vad som avgör vilken dag det sätt in igen?!
  • MoM11

Hej! Jag hade äp igår och de fick ut 12 st. Självklart var jag glad men oerhört orolig iom att det inte resulterade i ett enda embryo förra gången. Men så ringde de med glada besked idag, det lev 8 st! Kommer sätta in 2-dagars imorgon trots det goda resultatet, vill inte vänta längre pga tidigare erfarenheter.

• MoM11

Vad kul att det blir ET för dig också imorgon engsan!

Hur har det gått för dig Mollan79?

• engsan
    MoM11 skrev 2016-02-10 18:13:31 följande:

Vad kul att det blir ET för dig också imorgon engsan!

Hur har det gått för dig Mollan79?

Japp jättespännande! Blev ju inte många för oss men glad att 3 av fyra blev befruktade. Var orolig när dom bara fick ut 4 ägg så är ändå nöjd med resultatet!

Undrar också hur det gått för mollan79
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-02-10 18:09:32 följande:

Hej! Jag hade äp igår och de fick ut 12 st. Självklart var jag glad men oerhört orolig iom att det inte resulterade i ett enda embryo förra gången. Men så ringde de med glada besked idag, det lev 8 st! Kommer sätta in 2-dagars imorgon trots det goda resultatet, vill inte vänta längre pga tidigare erfarenheter.

Jätte Grattis till gott resultat och lycka till!
  • Mollan79

Hej allaihopa!
    Jag fick goda nyheter igår, 5 av 6 blev befruktade så jag får inte tillbaka förrän på fre. Är nervös att alla ska dö men sån otur kan man väl inte ha? Lycka till med era återföringar idag :)

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-11 10:40:03 följande:

Hej allaihopa!
    Jag fick goda nyheter igår, 5 av 6 blev befruktade så jag får inte tillbaka förrän på fre. Är nervös att alla ska dö men sån otur kan man väl inte ha? Lycka till med era återföringar idag :)

Å så skönt med goda nyheter! Håller tummarna att allt går bra för dig!
  • Mariana79

Äggplocket är nu gjort och 10 ägg blev det :)

Ingreppet var inte alls farligt tyckte jag, gjorde lite mer ont på ena äggstocken. Men fick mer morfin bara så det var lugnt :)

Har mer ont nu efteråt, kraftig mensvärk hoppas det lindras snart.

Imorgon ringer de om resultat <3

Kram på er alla därute!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?