någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
Hejsan
Har i helg avslutat behandling med provera och väntar nu att mensen ska komma igång. Då börjar vi vår första ivf behandling! Är det någon som vill följas åt?
[quote=76298777][quote-nick]Mollan79 skrev 2016-02-03 13:35:21 följande:[/quote-nick]Grattis Ccilla till lyckat äggplock :) Jag lämnade blodprov imorse och ska nu höja dosen fr 400 till 450 menopur, lite nervös att det inte händer nåt och att de ber oss avbryta efter vul på fredag.. Att jag ska vara så svårstimulerad :( Hur går det för er andra, vi är ju ganska många som sprutar för fullt :) Kram på er![/ Tack :) Det låter som en väldigt hög dos.. Jag har ju haft gonal f först 150 sen 175. Håller tummarna att det går bra gör dig! Kram
Varför blir det så konstigt när jag svarar? Hur skriver jag rätt?!
Ccilla, det blir lite tokiga inlägg ibland haha
Ja, det är en hög dos så jag hoppas det gör susen :)
Tack för tummarna, jag vet inte hur fort fertiliteten försvinner men för 1år sedan hade jag en dos på 300 och fick ut 10 ägg, 5 befruktade och jag blev gravid men tyvärr missfall. Då hade jag ett AMH på 1,0..
Hade det inte funkat då kanske vi gett upp innan men jag vet ju att det KAN gå :)
Denna gång är vi lovade att sätta in 2 embryon om vi kommer så långt :)
Men jag vet ju mer på fredag varthän det lutar..
Detta är första försöket för oss så har ingenting att jämföra med. Har åldern emot mig.. Frågade om att sätta in två men jag hade cellförändringar för några år sen så då vill dom inte pga för tidig födsel. Har haft två missfall innan varav ett ett utomkveds. Har bestämt mig stt det här kommer att gå bra!!
Grattis Ccilla till lyckat äggplock :)
Jag lämnade blodprov imorse och ska nu höja dosen fr 400 till 450 menopur, lite nervös att det inte händer nåt och att de ber oss avbryta efter vul på fredag..
Att jag ska vara så svårstimulerad :(
Hur går det för er andra, vi är ju ganska många som sprutar för fullt :)
Kram på er!
engsan, då håller jag tummarna för våra vul på fredag då och hoppas på fina och lagom många blåsor! :D
engsan, då håller jag tummarna för våra vul på fredag då och hoppas på fina och lagom många blåsor! :D
Idag ringde dom från kliniken och sa att alla 5 äggen har blivit befruktade :) Dom vill odla vidare och blir insättning på måndag istället för imorgon.
Idag ringde dom från kliniken och sa att alla 5 äggen har blivit befruktade :) Dom vill odla vidare och blir insättning på måndag istället för imorgon.
Det var inte så farligt som jag trodde! Fick bara lokalbedövning. Klart det kändes men har känt värre smärta.Det gick jätte fort! Nu efteråt är det rejält svullet och hugger lite. Är som kraftig mensvärk.